Koge en and først?
Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 21-12-03 12:49

Hej!

Ja, hermed ande-spørgsmål nummer 234094 i denne måned, men jeg kan ikke
finde det besvaret i "arkiverne".

Min mor har i radio for nyligt hørt, at man kan koge sin juleand først for
så at grille den til sidst - angiveligt med det formål at gøre den rigtigt
saftig. Hun kunne kun huske, at det var i P4, og DRs hjemmeside hjælper mig
ikke. Så nu må jeg jo spørge jer: Hvordan gør man det?

/Anne

Fra : Ian Matheson

Dato : 22-12-03 10:34

prøv at se http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1069412604000

Fra : Harry Lund

Dato : 22-12-03 16:32

Undskyld men den tror jeg ikke på kan give et godt resultat. Hvor bliver alt
det dejlige andefedt af?
Og så jeg altså ud og spurgte min gode kone som har lavet mad i 55 år til
andre.
Er du fuld eller hvad?? svarede hun.
Venligst Harry

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-12-03 17:18

Anne Lindholt Ottosen wrote:
> [...]
> gøre den rigtigt saftig. Hun kunne kun huske, at det var i P4, og DRs
> hjemmeside hjælper mig ikke. Så nu må jeg jo spørge jer: Hvordan gør

Det gør man ikke. Det er helligbrøde..............

Hvis du nu ikke *kan* lade være, så er der lidt hjælp her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=15042

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Jørgen Hess

Dato : 22-12-03 22:59

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser
> mødes med en gunstig lejlighed....

Desuden kunne man til januar, når der formentlig er udsalg af ænder
købe en og afprøve idéen dér. Herefter vil gruppen sikkert gerne have
en rapport.
mvh
Jørgen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-12-03 23:30

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvapost.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden kunne man til januar, når der formentlig er udsalg af ænder
> købe en og afprøve idéen dér. Herefter vil gruppen sikkert gerne have
> en rapport.

Den kan du såmænd få nu - min salig svigermor kogte gåsen eller anden i
nogle år i år i 60'erne, da DET var moderne, og det skulle være så godt for
svigerfars mavesår...
Jamen den var da sådan set ikke ødelagt, men lidt hen efter en flæskesteg,
der er kogt og siden hen lagt i ovnen.
Hun holdt op med det igen.
Heldigvis - inden resten af familien fik mavesår af ærgrelse.

Nogle kogekoner gjorde i øvrigt det samme til konfirmationerne.
Først kogte de suppe på oksekødet - bagefter fik det en tur i ovnen, så det
kunne illudere oksesteg.
Det var heller ikke det samme.

Naturligvis kan det spises, men kogt kød er IKKE steg.

Hilsen Inger