isolering glasuld/rockwool
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-12-03 11:35

Hej

Vi bygger om - nye stuer nedenunder.
Da vi fik lavet loftet heroppe for mange år siden blev der isoleret med
rockwool nedenunder trægulvet.

Nu skal der så endnu et lag isolering i inden loftet i stuerne
nedenunder kommer op - og så er det bygmesteren (min far) spørger om der
skulle være noget i vejen for at bruge glasuld?

Altså, så det nederste lag bliver glasuld, mens det øverste lag er
rockwool.

Jeg kan ikke forestille mig det gør nogen forskel, men hvad ved en
gartner om isolering ... såe .. kan man det?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-03 15:48

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> [...]
> skulle være noget i vejen for at bruge glasuld?
>
> Altså, så det nederste lag bliver glasuld, mens det øverste lag er

Ingen problemer. Forbered dig blot på, at glasuld i højere grad end rockwool
kan give hudirritationer under og en tid efter arbejdet. Men bruger du
beskyttelsesbriller og handsker, skulle du være nogenlunde garderet.

Ha' en god jul

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-12-03 18:21

On Sun, 21 Dec 2003 15:47:41 +0100, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

>Ingen problemer. Forbered dig blot på, at glasuld i højere grad end rockwool
>kan give hudirritationer under og en tid efter arbejdet. Men bruger du
>beskyttelsesbriller og handsker, skulle du være nogenlunde garderet.

Ok.

Det er heldigvis ikke mig som skal sætte det op

>Ha' en god jul

I lige måde.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-12-03 19:00

> - klip - Forbered dig blot på, at glasuld i højere grad end rockwool

> Det er heldigvis ikke mig som skal sætte det op

Tsk tsk.
Jamen Mads dog - og så her lige før jul...
Jeg håber, MINE børn tænker mere på deres gamle mor.

- Jeg kan desværre ikke sætte smileys, da mit tastatur er delvis i udu; det
kunne ikke tåle julegløgg.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-12-03 19:53

On Sun, 21 Dec 2003 19:00:04 +0100, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tsk tsk.
>Jamen Mads dog - og så her lige før jul...
>Jeg håber, MINE børn tænker mere på deres gamle mor.

Det er jo netop det jeg gør - det vil gå meget bedre hvis jeg blander
mig uden om - ikke fordi jeg ikke kan finde ud af det - det er jeg
sikekr på jeg godt kan - men fordi far har sin helt egen måde at gøre
sådan noget på og det plejer at ende i ævl og kævl hvis jeg blander mig

>- Jeg kan desværre ikke sætte smileys, da mit tastatur er delvis i udu; det
>kunne ikke tåle julegløgg.

Hvorfor også give tastaturet julegløgg?
(Jeg har hørt at man kan smide et tastatur i opvaskemaskinen med godt
resultat, man skal selvfølgelig bare sørge for at det er _helt_ tørt
inden man sætter det til igen - nej, det er ikke en joke. Men jeg har nu
aldrig selv prøvet det)

http://www.gartneriet.dk