Advarsel mod JORD VARME .............
Fra : Tikka

Dato : 20-12-03 22:21

Hej Så.

Jeg vil lige advare mod Jord varme.

DET VIRKER IKKE.'

Nu har jeg været på riffel jagt de sidste 4 dage
i træk, og siddet på Jorden.......OG JEG FRØS AF H...... til.......

Og så kalder i det JORD VARME ??????

NEJ NEJ NEJ ...........Det virker ikke.....

God Jul.

Mvh. Tikka

Fra : betamax

Dato : 20-12-03 22:57

"Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og så kalder i det JORD VARME ??????
>
> NEJ NEJ NEJ ...........Det virker ikke.....

Det var synd Det kan være du skal spise lidt extra her i julen. Du ved stor
overflade stor varmeveksling.

Eller måske lidt mindre ved nærmere eftertanke.

God jul
Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-03 00:39

"betamax" <news@not.news> skrev

> Det var synd Det kan være du skal spise lidt extra her i julen. Du ved
stor
> overflade stor varmeveksling.
>
> Eller måske lidt mindre ved nærmere eftertanke.

Forkert. Store legemer har i forhold til rumfanget en mindre overflade end
små legemer:

En kasse 1*1*1 meter har et rumfang på 1000 liter og en overflade på 600 dm²
= 10/6
En kasse på 10*10*10 cm har et rumfang på 1 liter og en overflade på 6 dm² =
1/6

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-12-03 00:59

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> 600 dm² = 10/6
> En kasse på 10*10*10 cm har et rumfang på 1 liter og en overflade på

Jeg går ud fra at Tikka har siddet på sin bag på jorden.

Med en bred bag (stort kontaktoverfladeareal) vil der gå en større
varmestrøm fra legeme til jord end med en smal bag.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-03 01:11

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev

> Jeg går ud fra at Tikka har siddet på sin bag på jorden.
>
> Med en bred bag (stort kontaktoverfladeareal) vil der gå en større
> varmestrøm fra legeme til jord end med en smal bag.

Jeg bøjer mig for dit argument

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-12-03 09:02

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Med en bred bag (stort kontaktoverfladeareal) vil der gå en større
> varmestrøm fra legeme til jord end med en smal bag.

Jo - men isolerer fedtet ikke bedre end muskler, hvor der er
blodgennemstrømning...

Hilsen Inger

Fra : Peter C.

Dato : 21-12-03 00:29

> [...]
>
> Og så kalder i det JORD VARME ??????
>
> NEJ NEJ NEJ ...........Det virker ikke.....

Det er klart det ikke virker når du har siddet i træk. Du skal selvfølgelig
sidde i læ.

MVH Peter C:\

Fra : Niels

Dato : 21-12-03 15:07

Tikka wrote:
> [...]
>
> Og så kalder i det JORD VARME ??????
>
> NEJ NEJ NEJ ...........Det virker ikke.....

Du er altså på godt dansk, kold i røven

Mvh. Niels

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-12-03 17:36

> [...]
>
> Og så kalder i det JORD VARME ??????
> NEJ NEJ NEJ ...........Det virker ikke.....

Du anvender et alt for billigt anlæg!
( Man kan heller ikke se tv uden indlagt 220!)

Per A. Hansen