op boring af cylinder
Fra : GK

Dato : 20-12-03 00:01

hvad koster det at få opboret og honet en cylinder ????kr ???

Fra : Hekto

Dato : 20-12-03 00:16

In article <3fe38401$0$9772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, GK says...
> hvad koster det at få opboret og honet en cylinder ????kr ???

Typisk mere end en ny.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : H-J M

Dato : 20-12-03 13:53

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvad koster det at få opboret og honet en cylinder ????kr ???

find det firma der hedder Cylinder-service tror umiddelbart deres side
hedder www.cylinderservice.dk men er ikke sikker. Tag en lille søgning på
www.google.com.
Men som sagt koster det typisk mere end en ny cylinder.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 23-12-03 18:34

Mere end 100-200,- skal du ikke give, jeg gav 100,- for selve honingen, og
den skal være 0,04 mm større end det stempel du køber.

Mon ikke du kan få drejet den op ved en lokal der ejer en drejebænk til en
100,-?

Fra : Hekto

Dato : 23-12-03 19:06

In article <bs9uki$kot$1@sunsite.dk>, Carsten Lorenzen says...
> [...]
> den skal være 0,04 mm større end det stempel du køber.
>
> Mon ikke du kan få drejet den op ved en lokal der ejer en drejebænk til en

Nu er en honing ikke det samme som en opboring. Honingen er en slibning
af overfladen, så olien bedre 'hænger på'.

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 23-12-03 23:33

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Nu er en honing ikke det samme som en opboring. Honingen er en slibning
> af overfladen, så olien bedre 'hænger på'.

Det ved jeg godt.

Men hvis den skal opbores skal den vel i en drejebænk, og så til sidst
finslibes med honingen!

Hvor har jeg skrevet at en opboring og honing er det samme?!

Er forvirret --- :o|

Fra : Hekto

Dato : 24-12-03 05:44

In article <bsafr6$86b$1@sunsite.dk>, Carsten Lorenzen says...

> Men hvis den skal opbores skal den vel i en drejebænk, og så til sidst
> finslibes med honingen!

Ja.

> Hvor har jeg skrevet at en opboring og honing er det samme?!

Fordi spørgsmålet var:
"hvad koster det at få opboret og honet en cylinder ????kr ???"

Du svarede:

Det er GK sikkert også! ;0)

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 24-12-03 14:31

Jeg nævnte bare honingen selv, da jeg ikke gav noget for opboringen, da jeg
selv lavede det, så gættede jeg at opboringen ville koste omkring 100 ved en
lokal smed eller lign.

Go' Jul...

Fra : Hekto

Dato : 24-12-03 19:31

In article <bsc4du$6ps$2@sunsite.dk>, Carsten Lorenzen says...
> [...]
> selv lavede det, så gættede jeg at opboringen ville koste omkring 100 ved en

OK!

.... i lige måde!

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 23-12-03 23:21

"Carsten Lorenzen" <fjernmigsejerslev@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal være 0,04 mm større end det stempel du køber.
>
> Mon ikke du kan få drejet den op ved en lokal der ejer en drejebænk til en

Eller for den sags skyld en fræser hvis han kan finde en der har
det rigtige stål til dette.

/Kenneth Iversen