Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedoverførsel
Fra : Leif pedersen

Dato : 19-12-03 23:00

Hej
Jeg har et Medion digitalkamera, men har flere gange været ude for at på
kameraet, ser billedet fint belyst ud, men når det bliver overført fra
kamera til computeren, bliver billedet væsentlig mørkere, så er spørgsmålet
hvorfor? Er det for man skal ud at købe en kortlæser, og er der forskel på
kvaliteten af de forskellige mærker.

Leif & Anders

Fra : nyrup

Dato : 19-12-03 23:26

Du kan ikke bedømme belysningen på LCD- skærmen. Den afhænger bl.a. af
hvordan lysstyrken er indstillet. Derudover kan jeg konstatere at det også
er forskellig fra det ene eksemplar til det andet...
Jeg sendte mit Medion til reperation pga. en farvefejl. Det var CCD'en det
var galt med og de reparerede det ikke men jeg fik et nyt istedet... Men ak,
på det nye er LCD-skærmen svag i lysstyken selv om den står på Max...
Men nu har jeg også pensioneret Medion'en og købt et IXUS 400 i stedet. -
Men Medionen kan da bruges hvis jeg ikke nænner at ta' IXUS med.
Det hjælper IKKE at købe en kortlæser, men synes du at det gennerelt tager
underbelyste billeder så sæt EV på +0,5 eller + 1 blænde. Jeg synes nu det
er en fordel med billeder der bliver belyst til den lidt mørke side (mættede
farver), men det er jo en smagssag.
mvh,
Lars-Peder

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-12-03 23:33

[klip]
> [...]
> underbelyste billeder så sæt EV på +0,5 eller + 1 blænde. Jeg synes nu det
> er en fordel med billeder der bliver belyst til den lidt mørke side

Husk dog lige at en generel overbelysning på ½-1 blænde vil give betydelige
korn i alle billeder.
Og de Medion-bilder, jeg endnu har set, har ikke kunnet tåle mere "snavs".
Lev med det og ret op på belysningen bagefter - via din PC og et egnet
program får du væsentligt bedre resultater.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : SB

Dato : 20-12-03 09:25

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]
> (mættede

Kan også være computerskærmen det er galt med.
Har oplevet at et indscannet billede så meget mørkt ud på skærmen, men da
det blev fremkaldt (udprintet) var det helt okay

Søren