/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
39% af computerspillere = kvinder
Fra : Andropov


Dato : 19-12-03 12:46

Det er ikke længe siden at man nærmest grinte hvis piger spurgte efter
computerspil til piger fordi man vidste at de nærmest var ikke
eksisterende.
Det har åbenbart ændret sig:


Kvinder årsag til vækst i salg af computerspil
Spilbranchen mærker en fremgang på 25 procent i forhold til sidste år.
Årsagen er, at flere og flere kvinder kaster sig i lag med spil.

Antallet af solgte spil er steget med 25 procent i forhold til samme
periode sidste år. Det viser en rundspørge som Brancheforeningen har
foretaget blandt forhandlere. Formanden for Multimedieforeningen,
Claus Due, meddeler, at computerspil snart har overhalet musik- og
filmbranchen, og samtidig bliver branchen ved med at erobre tid fra
andre medietyper.

Men årsagen til fremgangen for spilbranchen er ikke, som man skulle
tro, at flere og flere bumsede drenge med en trofast cola ved siden
spiller mere og mere. I stedet er det kvinderne, der er på vej ind på
markedet.

En amerikansk undersøgelse foretaget af Entertainment Software
Association konkluderer, at 39 procent af alle spillere er kvinder.

Kvinder spiller sociale spil
Grunden til, at kvinderne har fået øjnene op for netop den type
underholdning, er, at flere og flere spil bliver udviklet med netop
unge kvinder og piger som målgruppe.

- En af grundene til, at et voksende antal piger og kvinder spiller
computerspil, er, at der er blevet udviklet spil, der henvender sig
til kvinder. Markedet inden for computerspil er vokset meget, og
producenterne kunne efterhånden ikke kan ignorere 50 procent af
forbrugerne. Derfor har man udviklet spil, der henvender sig til
kvinder, siger Simon Egenfeldt-Nielsen, ph.d. studerende ved Danmarks
IT-Universitet, og fortsætter:

- Mens drenge typisk går på netcafé eller afsætter en hel weekend til
at spille, er pigerne mere tilbøjelige til at spille mindre og i
pauser.

Claus Due fortæller, at de spil kvinderne spiller, er spil, der kræver
sociale færdigheder, som f.eks. at skabe en virtuel familie, mens
mændene spiller sportsspil og spil med konkurrence. I spil, hvor det
gælder om motoriske færdigheder, er kønsfordelingen dog lige.

Gennemsnitsalderen er steget
Ifølge Simon Egenfeldt-Nielsen er det blevet mere udbredt og mindre
stigmatiserende at spille spil, og det får flere til at gøre det
–uanset alder.

Den amerikanske undersøgelse viser, at gennemsnitsalderen for
computerspillere er 29 år, og Simon Egenfeldt-Nielsen er ikke i tvivl
om, at gennemsnitsalderen er steget.

Claus Dues vurdering er, at mange, der har spillet som børn,
fortsætter med at spille som voksne. Det sker i takt med, at mere
komplicerede spil bliver udviklede, spil der i højere grad henvender
sig til de ældre.

 
 
 
¤ (19-12-2003)
Kommentar
Fra : ¤


Dato : 19-12-03 15:00

On 19 Dec 2003 03:45:44 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Det er ikke længe siden at man nærmest grinte hvis piger spurgte efter
>computerspil til piger fordi man vidste at de nærmest var ikke
>eksisterende.
>Det har åbenbart ændret sig:
>
>
>Kvinder årsag til vækst i salg af computerspil
>Spilbranchen mærker en fremgang på 25 procent i forhold til sidste år.
>Årsagen er, at flere og flere kvinder kaster sig i lag med spil.
>
>Antallet af solgte spil er steget med 25 procent i forhold til samme
>periode sidste år. Det viser en rundspørge som Brancheforeningen har
>foretaget blandt forhandlere. Formanden for Multimedieforeningen,
>Claus Due, meddeler, at computerspil snart har overhalet musik- og
>filmbranchen, og samtidig bliver branchen ved med at erobre tid fra
>andre medietyper.
>
>Men årsagen til fremgangen for spilbranchen er ikke, som man skulle
>tro, at flere og flere bumsede drenge med en trofast cola ved siden
>spiller mere og mere. I stedet er det kvinderne, der er på vej ind på
>markedet.
>
>En amerikansk undersøgelse foretaget af Entertainment Software
>Association konkluderer, at 39 procent af alle spillere er kvinder.
>
>Kvinder spiller sociale spil
>Grunden til, at kvinderne har fået øjnene op for netop den type
>underholdning, er, at flere og flere spil bliver udviklet med netop
>unge kvinder og piger som målgruppe.
>
>- En af grundene til, at et voksende antal piger og kvinder spiller
>computerspil, er, at der er blevet udviklet spil, der henvender sig
>til kvinder. Markedet inden for computerspil er vokset meget, og
>producenterne kunne efterhånden ikke kan ignorere 50 procent af
>forbrugerne. Derfor har man udviklet spil, der henvender sig til
>kvinder, siger Simon Egenfeldt-Nielsen, ph.d. studerende ved Danmarks
>IT-Universitet, og fortsætter:
>
>- Mens drenge typisk går på netcafé eller afsætter en hel weekend til
>at spille, er pigerne mere tilbøjelige til at spille mindre og i
>pauser.
>
>Claus Due fortæller, at de spil kvinderne spiller, er spil, der kræver
>sociale færdigheder, som f.eks. at skabe en virtuel familie, mens
>mændene spiller sportsspil og spil med konkurrence. I spil, hvor det
>gælder om motoriske færdigheder, er kønsfordelingen dog lige.
>
>Gennemsnitsalderen er steget
>Ifølge Simon Egenfeldt-Nielsen er det blevet mere udbredt og mindre
>stigmatiserende at spille spil, og det får flere til at gøre det
>–uanset alder.
>
>Den amerikanske undersøgelse viser, at gennemsnitsalderen for
>computerspillere er 29 år, og Simon Egenfeldt-Nielsen er ikke i tvivl
>om, at gennemsnitsalderen er steget.
>
>Claus Dues vurdering er, at mange, der har spillet som børn,
>fortsætter med at spille som voksne. Det sker i takt med, at mere
>komplicerede spil bliver udviklede, spil der i højere grad henvender
>sig til de ældre.



Hvad har alt dette at gøre med seksualitet ?

PerX ... (22-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 22-12-03 21:00

In article <l216uvckp5ug0r4moulne5o105mr1v3736@4ax.com>, ¤@image.dk
says...

> Hvad har alt dette at gøre med seksualitet ?

Det hele hænger sammen:

http://www.classicgaming.com/rotw/custer.shtml



Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste