Gourmet-oplevelse???
Fra : connie-toft

Dato : 18-12-03 19:42

Mangler lidt hjælp til at findet "stedet"
Vi er 2 tøser som gerne vil give vores mænd en lille julegave, som vi selv
også kan få lidt glæde af!
Vi vil gerne på et weekend-ophold, med en kanon madoplevelse. Gerne i
jylland eller på fyn.
Nogen der har gode erfaringer????

--
Connie

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-03 19:46

Hvis totaloplevelsen skal være helstøbt, må det blive Fakkelgården.

http://www.fakkelgaarden.dk/

Vi har endnu ikke oplevet noget, der har slået det, og vi har dog prøvet en
del.

mvh
Krabsen

Sendt via Opera.
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-12-03 20:06

On Thu, 18 Dec 2003 19:46:27 +0100, Gert Krabsen <krabsen@krabsenfjernes.dk>
wrote:

>Hvis totaloplevelsen skal være helstøbt, må det blive Fakkelgården.
>
>http://www.fakkelgaarden.dk/
>
>Vi har endnu ikke oplevet noget, der har slået det, og vi har dog prøvet en
>del.

Så har I ikke prøvet http://www.frularsen.dk/
Det er ganske enkelt 'from out of this world'!!!
En suveræn total-oplevelse.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-03 20:28

Thu, 18 Dec 2003 19:06:25 GMT, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev:

> On Thu, 18 Dec 2003 19:46:27 +0100, Gert Krabsen
> <krabsen@krabsenfjernes.dk>

> Så har I ikke prøvet http://www.frularsen.dk/
> Det er ganske enkelt 'from out of this world'!!!
> En suveræn total-oplevelse.

Jo vi har
Ganske fortrinligt, men det ændrer ikke på mit synspunkt. Slet ikke, hvis
vi snakker totaloplevelsen: Der er nu flottere på plænen med udsigt over
Flensborg Fjord end på hovedgaden i Laurbjerg..

Og vi har osse besøgt Kurt Kjær til Søndervig..

Men indrømmet: vi har ikke været i Femmøller endnu..

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-12-03 20:47

On Thu, 18 Dec 2003 20:27:33 +0100, Gert Krabsen <krabsen@krabsenfjernes.dk>
wrote:

> [...]
>vi snakker totaloplevelsen: Der er nu flottere på plænen med udsigt over
>Flensborg Fjord end på hovedgaden i Laurbjerg..

Ok, så må Fakkelgården være fofrygende!? Jeg synes Fru Larsens gourmetophold
er i særklasse!! Man fæler sig i den grad hensat til en anden tid og føler
sig vartet op

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-03 22:20

Thu, 18 Dec 2003 19:47:08 GMT, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev:

> On Thu, 18 Dec 2003 20:27:33 +0100, Gert Krabsen
> <krabsen@krabsenfjernes.dk>

> Ok, så må Fakkelgården være forrygende!? Jeg synes Fru Larsens
> gourmetophold
> er i særklasse!! Man føler sig i den grad hensat til en anden tid og
> føler
> sig vartet op

Tja, et enkelt eksempel:

Vi var der i tre dage. Kun een gang - ved ankomsten - fortalte vi, hvem vi
var. Resten af opholdet var det unødvendigt uanset, at personalet
naturligvis skiftede vagter til de forskellige måltider.

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : -V-

Dato : 18-12-03 20:07

connie-toft wrote:
> [...]
> selv også kan få lidt glæde af!
> Vi vil gerne på et weekend-ophold, med en kanon madoplevelse. Gerne i

Hvad med Rudolf Mathis (www.rudolfmathis.dk) i Kerteminde, Michel Michauds
lille bisk i Odense (www.restaurant-marielouise.dk) eller måske den mest
berømte af dem alle, Falsled Kro? (www.falsledkro.dk)

-V-

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-03 20:30

Thu, 18 Dec 2003 20:07:02 +0100, -V-<Diplomaten@snotmail.com> skrev:

> Hvad med Rudolf Mathis (www.rudolfmathis.dk) i Kerteminde, Michel
> [...]

Bemærk dog lige, at han Michel forlader Mariel Louise her til jul...

Og skal det være Fyn, så står Thomas Pasfall på Munkebo Kro nu fint
distancen i konkurrencen med Rudolf. Men indrømmet - udsigten i Kerteminde
er over middel..

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 18-12-03 20:37

"connie-toft" <connie-toft@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> også kan få lidt glæde af!
> Vi vil gerne på et weekend-ophold, med en kanon madoplevelse. Gerne i

Jeg ville foreslå Falsled kor.
Tønder-området kunne også være en mulighed, med en middag hos Stig.

mvh
Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-12-03 09:13

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message news:<brsvp2$9g$1@sunsite.dk>...

> Jeg ville foreslå Falsled kro.

Den vil jeg godt sekundere. Min kone og jeg var på Falsled Kro for et
par år siden og det var en oplevelse vi stadig snakker om.

Da jeg reserverede værelse blev jeg spurgt om det skulle være en suite
eller bare et værelse. Et eller andet sted skal man jo spare, så jeg
valgte et værelse. Det viste sig at "et værelse" bestod af en rigtig
hyggelig lille stue med en trappe op til soveafdelingen med
himmelsengen(!).

Maden er selvfølgelig sublim og betjeningen er noget af det bedste jeg
har oplevet overhovedet. Hav en god appetit med. Portionerne er ikke
store men der er mange af dem og smagen er så intens at den i sig selv
virker mættende.

Og jo, det koster kassen - men efter at have prøvet mener jeg at det
det er alle pengene værd.

Ebbe

Fra : Humperdinck

Dato : 18-12-03 21:01

Hvis det skal være en hel weekend, så prøv http://www.molskroen.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-12-03 16:25

"Humperdinck" <Humperdinck@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det skal være en hel weekend, så prøv http://www.molskroen.dk/

Ordinær mad og nedslidte værelser - hvorfor dog anbefale det?

--
-Jens B.

Fra : Humperdinck

Dato : 19-12-03 18:01

> Ordinær mad

Sidst jeg var der, var Jesper Koch køkkenchef.... ved ikke om han er det
stadig, men at kalde hans mad for ordinær er da helt ude i skoven...... !!
Molskroen har desuden en af landets bedste dessertkokke

>nedslidte værelser

Må jeg anbefale at du næste gang tager spendér-bukserne på og tager en
suite.... koster ikke så meget mere. Kan kun kommentere de værelser jeg har
prøvet, og det var ok da jeg var der
Og så må man ikke glemme naturen og udsigten.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-12-03 18:08

> Sidst jeg var der, var Jesper Koch køkkenchef....

Hvornår var det?

> Må jeg anbefale at du næste gang tager spendér-bukserne på og tager en
> suite.... koster ikke så meget mere. Kan kun kommentere de værelser jeg
har
> prøvet, og det var ok da jeg var der

OK.

> Og så må man ikke glemme naturen og udsigten.....

Den er til gengæld til UG med kryds og slange.

--
-Jens B.

Fra : connie-toft

Dato : 19-12-03 21:27

For søvsen da, jeg bliver helt svimmel over de steder der bliver foreslået.
Det ser kanon ud DET HELE!
Men mon ikke at Fakkelgården, Munkebo Kro eller Falsled Kro, ja måske Fru
Larsen frister mest???
Jeg ved det simpelthen ikke! Må lige snakke med min veninde, hvad hun er
tændt på.
Jeg glæder mig sgu allerede!!! Så pyt med alt den almindelige julemad, de
næste dage bringer!

Tusind tak for alle svar!
Og rigtig gourmet jul til alle!!!
--