USB-adapter til en G3'er
Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 18-12-03 13:09

Hej til alle

Hvad skal jeg gå/lede efter - og hvad koster en USB-adapter?

Har i øvrigt længe kigget i dk.edb.marked.privat.mac - og ikke set noget

Jeg skal kunne tilslutte et Nikon digitalkamera til G3'eren. (og evt. en
scanner)

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Morten

Dato : 18-12-03 13:25

Lars E. Knudsen <larsNOSPAM@dtp-consult.dk> wrote:

> Hvad skal jeg g?/lede efter - og hvad koster en USB-adapter?

fra 100kr og opefter.

Hvis du bruger OSX +10.2 kan du bruge såvel UHCI som OHCI kort (både USB1
og 2) - dvs stort set alle kort. I OS9 kan du kun bruge kort af OHCI
typen, såfremt der er tale om USB2 kort vil det i OS9 kun opføre sig som
et USB1 kort.

> Har i ?vrigt l?nge kigget i dk.edb.marked.privat.mac - og ikke set noget

Det kan ikke svare sig at investere i et dyrt brugt "mac" kort. Eks har
<http://pc-netto.dk> et IOGEAR USB2 kort med 2 porte til 125kr.

Du kan sikkert hitte billigere kort, men der er tale om fedtører og IOGEAR
garanterer at deres kort duer fra OS8.6 og opefter. Hvad mere kan man
forlange?

<http://www.iogear.com/products/product.php?Item=GIC220U>

--
Morten

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 18-12-03 16:46

Hej Morten
Tak for et informativt svar.

"Morten" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du kan sikkert hitte billigere kort, men der er tale om fedtører og IOGEAR
> garanterer at deres kort duer fra OS8.6 og opefter. Hvad mere kan man

Jeg bruger OS9. Skal jeg så have 2 kort for at kunne benytte to USB-porte?

Lars E. Knudsen
DTP-Consult