CO2 bobler
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 12:21

Nogen der kan fortælle mig lidt om hvor meget co2 der skal boble ud i et 116
liters? Har lavet en dyi co2 fabrik, med gær og sukker, men syns godtnok det
bobler ret meget.

PT sidder slangen direkte på luftindtaget på min pumpe, så boblerne bliver
blandet ud i vandet med det samme. Er det godt ell skidt i forhold til en
klokke under vandet der opfanger c02'en, og langsomt opløser den i vand?

Fra : ibber

Dato : 18-12-03 14:13

Det er nok bedre at en klokke opfanger co2
Så kan vandety selv suge til sig hvad det skal bruge

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 24-12-03 13:05

Bare husk at planter først optager CO2 1 time efter lyset er kommet på og så
skal du stoppe med at tilsætte CO2 1 time før lyset slukkes så planterne kan
optage det sidste der er i vandet inden lyset forsvinder....

Alger derimod optager CO2 døgnet rundt.....

Jabbe

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 00:01

> Alger derimod optager CO2 døgnet rundt.....

Så det skulle give en forøgelse af algevæksten, hvis co2en er på 24/7 ?
Den har nemlig været til 10 dage nu, og der er ikke sket ændinger i
algevækst, men jeg har da ikk ligefrem lyst til at give dem bedre vilkår end
nødvendigt

Fra : plask

Dato : 29-12-03 16:43

"" skrev d. 18-12-03 12:21 dette indlæg :
> [...]
et 116
> liters? Har lavet en dyi co2 fabrik, med gær og sukker, men syns

Hvis du bruger en almindelig gærblanding skal du bruge en halv liter af
den færdige blanding til 100 liter akvarie. Den eneste ulæmpe ved at
bruge en gærblanding til at lave co2, er at produktionen er størst i
starten. Dette problem har jeg løst ved at bruge to flasker som jeg
skiftevis laver en ny blanding til. Det giver selvfølgelig lidt ekstra
arbejde, men du får meget lettere ved at styre din tilførsel af co2 så
den bliver mere ens.

> [...]
en
> klokke under vandet der opfanger c02'en, og langsomt opløser den i

Nu ved jeg ikke hvad for en pumper det er du bruger, men en ting er
sikker, og det er at du må ikke bruge en luftpumpe hvis du vil tilføre
co2. Grunden til dette er at co2'en meget let vil forsvinde ud i den blå
luft. Ellers vil jeg sige at det bedste er at bruge en klokke.
For at få den optimale vækst af dine planter så skal der meget lys til,
et par lysrør som de fleste bruger er slet ikke nok til at give en
rigtig flot "grønt" akvarie. Algervæksten skal du ikke tænke på hvis
dine planter gror godt så vil de udkonkurrere algerne.

Du kan jo lige prøve at læse hvad der står på denne internetside.
http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel.php3?id=73

Hvis du har nogle spørgsmål er du meget velkommen til at skrive til mig.
SLETDETTEper.andersen@sol.dk (husk at fjerne "SLETDETTE")

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 15:25

> Nu ved jeg ikke hvad for en pumper det er du bruger, men en ting er
> sikker, og det er at du må ikke bruge en luftpumpe hvis du vil tilføre
> co2.

Det er nu heller ikke en luftpumpe, men en fluval 2 indvendig filterpumpe.
jeg havde sat slangen på sådan en studs, der blander luftbobler ind i det
vand der kommer ud af pumpen. Blev dog flere steder rådet til en klokke, så
jeg har bikset sådan en, og det virker fint. Skal da ikke udelukke at jeg
skriver til din mailadresse hvis jeg finder på et eller andet at spørge om

Fra : plask

Dato : 29-12-03 16:43

> [...]

For at få den optimale vækst af dine planter så skal der meget lys til,
et par lysrør som de fleste bruger er slet ikke nok til at give en
rigtig flot "grønt" akvarie. Algervæksten skal du ikke tænke på for hvis

M.V.H.
Per

http://www.kandu.dk/