Vurdering af andel
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-12-03 09:46

Jeg har lige fået vurderet min andelslejlighed, og følgende spørgsmål er
fremkommet.

Jeg har installeret en opvaskemaskine i en allerede værende installation,
både vand, afløb og el.

Ved tilgangsvandet er der efter stophanen, monteret en slange til
opvaskemaskine. Vurderingsmanden påstå nu, at der skal en autoriseret VVS
mand, som skal skrive en eller anden attest på, at det er gjort korrekt. Når
jeg flytter, tager jeg opvaskemaskine med mig, og derfor vil den "gamle"
stophane side tilbage.

I vores vedtægter under vedligeholdelse stå følgende.
Andelshaveren vedligeholder følgende:
Alle vandinstallationer til og med stophane

Vurderingsmandens påstå er, at der et eller andet sted skulle stå, at det
skal være en autoriseret VVS mand, som skal godkende det.
Min påstand er, at det er mig eget ansvar, da det sidder på en eksisteren
installation, og at de er efter stophanen.

Hvem har ret.

Bach