Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60 E18 >nyt cam
Fra : Mark

Dato : 15-12-03 20:32

Hejsa

Jeg har/havde et canon A60 cam, som jeg egentlig var godt tilfreds med, det
dækkede min behov, tog flotte billede, god video, manuel opsætning osv.

Men nu har det så lavet E18, og nu kan det ikke bruges mere :'( øv!

Butikken vil kreditere kameraet, det må vel betyde penge retur.
Men hvad skal jeg så vælge af kamera?

Jeg vil egentlig gerne have canon igen, også selvom det lavede det E18 pis,
men hvis det er et tilsvarende hos en konkurrent så ville det være ligeså
godt.

Mit behov er:
Min. 2 mill. pixels
Hurtig til at tænde/slukke
Hurtig til at tage billedet, god focus
Gode auto indstillinger
Gerne mulighed for noget manuel opsætning af div. ting.
Skal helst bruge AA batterier
Hurtig overførsel til pc.
En god video del
Pænt design, fornuftig størrelse
Kvalitet
Skal også helst køre med CF kort

Hvad ville være passende?

Jeg regner med en pris på omkring 2000,-

Men kom gerne med nogen bud på nogen, så ville jeg være glad

Nogen der iøvrigt ved hvorfor det laver E18 ?

Mvh
Mark

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-03 21:26

Mark <mjonsfjern@mail.dk> wrote:

> Butikken vil kreditere kameraet, det må vel betyde penge retur.
> Men hvad skal jeg så vælge af kamera?

Hvorfor ikke Canon igen? Det er vist nærmest det eneste, der opfylder
alle dine krav. Måske er prisen faldet i mellemtiden. Får du så det, du
gav for dit A60, kan du måske få råd til et A70 i stedet.

> Nogen der iøvrigt ved hvorfor det laver E18 ?

Det er noget med objektivet og autofokus. Jeg tror, det sætter sig fast.
Jeg har desværre læst om det flere gange i forbindelse med Canon, men så
længe der er garanti, er det vel ikke så galt. Jeg tror ikke, det er
enormt hyppigt, men det sker altså.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mark

Dato : 15-12-03 21:45

> Hvorfor ikke Canon igen? Det er vist nærmest det eneste, der opfylder
> alle dine krav. Måske er prisen faldet i mellemtiden. Får du så det, du
> gav for dit A60, kan du måske få råd til et A70 i stedet.

Det må gerne være canon igen, men det kunne jo være der var sket noget
¨siden jeg købte så det kunne være et bedre køb, jeg kiggede lige på Nikon
2100.

Men som jeg sagde først: "Jeg vil egentlig gerne have canon igen, også
selvom det lavede det E18 pis"

For jeg var glad for den funktioner og billedkvalitet.

> [...]
> Jeg har desværre læst om det flere gange i forbindelse med Canon, men så
> længe der er garanti, er det vel ikke så galt. Jeg tror ikke, det er

Jeg ved det ikke, men en søgning på google gav ret mange resultater,
deværre.
Det skulle være en generel fejl ved A60/70 og canons egen support dame sagde
da også at det jo ikke var første gang de hørte om det.

Men damn jeg blev ret sur, havde da håbet at jeg kunne tage nogen gode
billede da jeg var i tivoli igår, ringenes herre premiere osv. og så afgår
kameraet ved døden :'(

Mvh
Mark

Fra : SB

Dato : 16-12-03 16:31

> Men som jeg sagde først: "Jeg vil egentlig gerne have canon igen, også
> selvom det lavede det E18 pis"

Hvad er E18 så lige?

Søren

Fra : Mark

Dato : 16-12-03 18:58

> Hvad er E18 så lige?

Ja, det er et godt spørsmål.

Men, det opstod ved at jeg ville slukke kameraet, det kørte linsen halvt
ind, bibbede og vidste E18 i displayed.
så gik det ud, linsen er stadig ude, kan heller ikke tænde det nu, linsen
bliver sidende og der vises E18 i displayed.
Så det er ret ubrugelidt nu
Og jeg har prøvet nye batterier.

Ved ikke helt hvad E18 er, desværre.

Mvh
Mark

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-03 20:39

> [...]
> så gik det ud, linsen er stadig ude, kan heller ikke tænde det nu, linsen
> bliver sidende og der vises E18 i displayed.

Jamen, det er da en fejlmelding. Den skyldes fejl ved objektivet. Jeg
har hørt om nogen, hvor den kun kom, når kameraet blev hold vandret, når
objektivet kørte ud eller ind. Lod de objektivet pege nedad, skete der
ikke noget. Det passer jo fint med, at tyngdekraften trækker objektivet
lidt nedad, når det kører ud eller ind, så det kører lidt skævt, og så
sætter det sig fast.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mark

Dato : 17-12-03 15:32

> [...]
> ikke noget. Det passer jo fint med, at tyngdekraften trækker objektivet
> lidt nedad, når det kører ud eller ind, så det kører lidt skævt, og så

Ok, men det gør nu ingen forskel hvilken vej det peger her...

Mvh
Mark