Neonfisk
Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-12-03 17:04

I et akvarium (mit første) har jeg sammen med et par ottocinclus affinis 16
stk rød neon.

Kan det være rigtigt at disse stimefisk ikke er overdrevent sociale/flok
dyr?

Det jeg oplever er at de enkelte fisk kan være territoriale overfor
hinanden. Altså jagte lidt på dem der kommer for nær sådan i flæng. Nogle
gange kan det virke som det er et fikseret rum de holder, andre gange bare
deres "intimsfære" hvor forsvareren måtte befinde sig på det givne
tidspunkt.
Enkelte gange ses det sågar at en enkelt kan holde rummet over "hans" sten
eller et andet decideret territorie.

Er der nogen med større erfaring der kan bekræfte eller gøre mig klogere på
dette?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-12-03 17:06

Ja nogen vil måske have set den på markedsgruppen - inden jeg slettede den.
Det var en fejlpost.

Fra : Jesper Buch

Dato : 15-12-03 20:56

> [...]
> eller et andet decideret territorie.
>
> Er der nogen med større erfaring der kan bekræfte eller gøre mig klogere

Neon fisken går ikke for at være den mest stimende fisk der findes.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-12-03 14:31

> Neon fisken går ikke for at være den mest stimende fisk der findes.

Ok der kan man se Så er de ikke helt atypiske.