/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
ROTK - hvordan er den så?
Fra : -V-


Dato : 15-12-03 03:21

Nåeh.
Jer, der læser dette efter lige at være kommet ud af biffen:

Frem med det.
Spyt ud.
Udløs spændingen.

Hvordan er den så, den dersens film?





-V-



 
 
Jacob Skaaning (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 15-12-03 21:19

-V- wrote:
> Nåeh.
> Jer, der læser dette efter lige at være kommet ud af biffen:
>
> Frem med det.
> Spyt ud.
> Udløs spændingen.
>
> Hvordan er den så, den dersens film?

Den er rigtigt rigtigt god!
Slutningen er efter min mening en kende langtrukken, men helhedsintrykket
står klart: Dette er den rigtige måde at slutte trilogien på!
Glæd jer, folkens. Den er mindst ligeså god som de andre 2 - og den har det
hele - gigantiske kampscener, Gimli og Legolas' score-tælling, kærlighed,
sorg, overraskelser, elefanter, you name it.

Jacob



Sparre (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Sparre


Dato : 15-12-03 21:30

> Den er rigtigt rigtigt god!

Uha, ja jeg glæder mig SÅ meget....om 24 timer sidder jeg og ser TTT i
klovborg kino

--
Sparre



Peter Bjerre Rosa (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 15-12-03 21:42

Jacob Skaaning skrev:

> Slutningen er efter min mening en kende langtrukken, men
> helhedsintrykket står klart: Dette er den rigtige måde at slutte
> trilogien på!

Jeg synes også, det er i orden, at afrundingen i en film på mere end ti
timer sammenlagt også varer lidt ekstra tid.

> Glæd jer, folkens. Den er mindst ligeså god som de andre 2 - og den
> har det hele - gigantiske kampscener, Gimli og Legolas'
> score-tælling, kærlighed, sorg, overraskelser, elefanter, you name it.

Jeg har selv stået komplet uforstående over for hypen efter de to første
film. Da den tredje nærmede sig, blev jeg presset af nogle
Tolkien-fanboys til at tage mig sammen, så jeg gav 2'eren en chance til.
Her tøede jeg lidt op. Men 3'eren slog simpelt hen benene væk under mig.
Det er det største, jeg har oplevet længe. Efter skuffelsen med Matrix 3
havde jeg også virkelig brug for at få afrundet filmåret med maner.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Jeg blev lovet en komplet Mandril-kurv! Nu kan jeg se, at der mangler
en ... pap-hjort."


David Rasmussen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 15-12-03 23:22

Peter Bjerre Rosa wrote:
>
> Jeg har selv stået komplet uforstående over for hypen efter de to første
> film. Da den tredje nærmede sig, blev jeg presset af nogle
> Tolkien-fanboys til at tage mig sammen, så jeg gav 2'eren en chance til.
> Her tøede jeg lidt op. Men 3'eren slog simpelt hen benene væk under mig.
> Det er det største, jeg har oplevet længe.

Jeg håber det er rigtige (læs: de lange) udgaver af FOTR og TTT du har
set. Bio-udgaverne er simpelt hen dårligere film. Især i TTTs tilfælde.

> Efter skuffelsen med Matrix 3
> havde jeg også virkelig brug for at få afrundet filmåret med maner.
>

Ja, er du gal en lortefilm.

/David


Peter Bjerre Rosa (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 15-12-03 23:55

David Rasmussen skrev:

> Jeg håber det er rigtige (læs: de lange) udgaver af FOTR og TTT du har
> set. Bio-udgaverne er simpelt hen dårligere film. Især i TTTs
> tilfælde.

Ja, det var faktisk den udvidede udgave af 2'eren, jeg så (jeg havde
desværre ikke tid til at tage 1'eren med også). Så måske er det ikke
tilfældigt, at jeg syntes bedre om filmen anden gang?

>> Efter skuffelsen med Matrix 3
>> havde jeg også virkelig brug for at få afrundet filmåret med maner.

> Ja, er du gal en lortefilm.

Jeg vil slet ikke tænke på den mere. Det gør for ondt.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I understand your concern ... Request denied."


David Rasmussen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 16-12-03 00:15

Peter Bjerre Rosa wrote:
>
> Ja, det var faktisk den udvidede udgave af 2'eren, jeg så (jeg havde
> desværre ikke tid til at tage 1'eren med også). Så måske er det ikke
> tilfældigt, at jeg syntes bedre om filmen anden gang?
>

Absolut ikke. Jeg ville give TTT bio-versionen 6/10, og ee-udgaven
8-9/10. Den er et skoleeksempel på hvad der kan ske når man bliver
tvunget til at skære i en film mere end den kan bære. God film bliver
til dårlig film.

/David


Anders Houmark (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-12-03 04:26

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Ja, det var faktisk den udvidede udgave af 2'eren, jeg så (jeg havde
> desværre ikke tid til at tage 1'eren med også). Så måske er det ikke
> tilfældigt, at jeg syntes bedre om filmen anden gang?

Overhovedet ikke! Man kan nærmest sige, at del 2 i biografudgaven er lidt i
stil med matrix 2 - der sker ikke en skid og man bliver ikke klogere..
Extended edition putter en del mere info ind, baggrundsstof kan man vel
kalde det.. Alle de små ekstra detaljer gør (efter min mening) at filmen
bliver mere spændende og vedkommende. Det er som om den hopper lidt rundt i
handlingen i den klippede biografudgave, og ikke rigtig har tid til at
fortælle historien ordentligt, og derfor klipper væk inden "scenen" er
færdig..
Jeg synes at biografudgaven er til et sekstal hvor den udvidede version er
til et ottetal i karakter (ud af 10) ... Til trods for at det jo er den
samme film..

....... og nu har jeg skrevet en masse fordi jeg ikke så at David Rasmussen
allerede havde svaret ..

>>> Efter skuffelsen med Matrix 3
>>> havde jeg også virkelig brug for at få afrundet filmåret med maner.
>
>> Ja, er du gal en lortefilm.
>
> Jeg vil slet ikke tænke på den mere. Det gør for ondt.

100% enig..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



PerX ... (15-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 15-12-03 23:36

In article <brl501$6au$1@dknews.tiscali.dk>, jskaaning@tiscali.invalid
says...
> Den er rigtigt rigtigt god!
> Slutningen er efter min mening en kende langtrukken, men helhedsintrykket
> står klart: Dette er den rigtige måde at slutte trilogien på!
> Glæd jer, folkens. Den er mindst ligeså god som de andre 2 - og den har det
> hele - gigantiske kampscener, Gimli og Legolas' score-tælling, kærlighed,
> sorg, overraskelser, elefanter, you name it.


Var der sorg? Gråd? Også for Danskere? Jeg har set mange amerikanere som
skriver at man skal huske at få servietter med til tøre tårene når man
sidder og vræler undervejs - men de er jo så hysteriske, og overgearede
tit - Det er det mest farlige, mest uhyggelige, mest sexede, mest
fantastisk - hvor vi sidder og gaber.

Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og støjer med
deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)


Peter Rongsted (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 17-12-03 12:47

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>In article <brl501$6au$1@dknews.tiscali.dk>, jskaaning@tiscali.invalid
>says...
>> Den er rigtigt rigtigt god!
>> Slutningen er efter min mening en kende langtrukken, men helhedsintrykket
>> står klart: Dette er den rigtige måde at slutte trilogien på!
>> Glæd jer, folkens. Den er mindst ligeså god som de andre 2 - og den har det
>> hele - gigantiske kampscener, Gimli og Legolas' score-tælling, kærlighed,
>> sorg, overraskelser, elefanter, you name it.
>
>
>Var der sorg? Gråd? Også for Danskere? Jeg har set mange amerikanere som
>skriver at man skal huske at få servietter med til tøre tårene når man
>sidder og vræler undervejs - men de er jo så hysteriske, og overgearede
>tit - Det er det mest farlige, mest uhyggelige, mest sexede, mest
>fantastisk - hvor vi sidder og gaber.
>
>Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og støjer med
>deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)

Henrik Palle sagde i go'morgen at han - en gammel mand på 40 - kneb en
lille tåre i slutningen. Så lommetørklæde er nok godt at have i
baghånden.

Peter

Anders Houmark (17-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-12-03 14:12

Peter Rongsted wrote:


>> Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og
>> støjer med deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)

Helt enig med at folk gerne måtte holde alt deres larmende slik væk :)
Det er heldigvis ikke så irriterende her efter vores biograf fik lavet alle
sale om (og udvidet betragteligt), der er kommet en del bedre lyddæmpning
så det íkke føles så slemt.. eller også er jeg blevt ældre og lader mig ikke
påvirke så let

> Henrik Palle sagde i go'morgen at han - en gammel mand på 40 - kneb en
> lille tåre i slutningen. Så lommetørklæde er nok godt at have i
> baghånden.

For mit vedkommende er det rimelig overdrevet.. synes ikke jeg hørte nogen
omkring mig snøfte på noget tidspunkt, jeg selv havde end ikke en antrækning
til gråd...


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



PerX ... (17-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-12-03 20:12

In article <3xYDb.61247$jf4.3533699@news000.worldonline.dk>,
anders@andersh.fjerndette.dk says...
> Peter Rongsted wrote:
>
>
> >> Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og
> >> støjer med deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)
>
> Helt enig med at folk gerne måtte holde alt deres larmende slik væk :)
> Det er heldigvis ikke så irriterende her efter vores biograf fik lavet alle
> sale om (og udvidet betragteligt), der er kommet en del bedre lyddæmpning
> så det íkke føles så slemt.. eller også er jeg blevt ældre og lader mig ikke
> påvirke så let



Det kommer også lidt an på hvor meget filmen "støjer", der var et
tidspunkt for nogle uger siden i Imperial, hvor der var helt stille (fra
filmens side) og det lød som haglentrummede på taget, eller måske som ild
knitren (fra en brændende skov) så meget støj kom der fra hele salen *G*


PerX ... (17-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-12-03 20:10

In article <7dg0uv0f9j5rurejehj8mgmnr08rjs6o8j@4ax.com>,
nospam@rongsted.dk says...

> >Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og støjer med
> >deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)
>
> Henrik Palle sagde i go'morgen at han - en gammel mand på 40 - kneb en
> lille tåre i slutningen. Så lommetørklæde er nok godt at have i
> baghånden.

Jeg havde et lommetørklæde med - det brugte jeg til at pudse brillerne
*G*


Peter Rongsted (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 18-12-03 10:17

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>In article <7dg0uv0f9j5rurejehj8mgmnr08rjs6o8j@4ax.com>,
>nospam@rongsted.dk says...
>
>> >Blev du lidt trist? (Over andet en alle de andre som sidder og støjer med
>> >deres popcorn og slik de burde have spist der hjemme *G*)
>>
>> Henrik Palle sagde i go'morgen at han - en gammel mand på 40 - kneb en
>> lille tåre i slutningen. Så lommetørklæde er nok godt at have i
>> baghånden.
>
>Jeg havde et lommetørklæde med - det brugte jeg til at pudse brillerne
>*G*

Jeg så den i går (17/12). Og nej, jeg skulle heller ikke tørre øjnene,
men slutningen var da følelsesladet.

Peter

PerX ... (18-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 18-12-03 18:57

In article <e2s2uv8ln4rvgv6b3u9i5s59giukhuqdr6@4ax.com>,
nospam@rongsted.dk says...

> >> Henrik Palle sagde i go'morgen at han - en gammel mand på 40 - kneb en
> >> lille tåre i slutningen. Så lommetørklæde er nok godt at have i
> >> baghånden.
> >
> >Jeg havde et lommetørklæde med - det brugte jeg til at pudse brillerne
> >*G*
>
> Jeg så den i går (17/12). Og nej, jeg skulle heller ikke tørre øjnene,
> men slutningen var da følelsesladet.

Det manglede jeg vist forudsætningerne for at se.


Nicolai Zoffmann Hei~ (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai Zoffmann Hei~


Dato : 18-12-03 01:53

-V- wrote:

> Hvordan er den så, den dersens film?

God, men der mangler noget *umpf!* Der er simpelthen for lidt dybe baslyde
og for meget helte/epos musik under kampscenerne...øv!
hygge,
Nicolai



Morten Holberg Niels~ (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 18-12-03 02:17


"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en meddelelse
news:brqtp4$6e8tt$1@ID-155293.news.uni-berlin.de...
> -V- wrote:
>
> > Hvordan er den så, den dersens film?
>
> God, men der mangler noget *umpf!* Der er simpelthen for lidt dybe
baslyde
> og for meget helte/epos musik under kampscenerne...øv!
> hygge,
> Nicolai
>

God, men en anelse for sukkersød og sentimental i nogle af scenerne.
Desværre syntes jeg også den var en tand for forudsigelig. Men alt i alt, en
rigtig god film, som slutter det hele med manér.

--
Mvh
Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!



David Rasmussen (18-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 18-12-03 02:22

-V- wrote:
>
> Hvordan er den så, den dersens film?
>

Den er amok-storslået vild. I er allesammen sindssyge hvis I er uenige :)

/David


Lars Gjerløw Jørgens~ (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 18-12-03 08:10

David Rasmussen's utterance expressed in news:brqv4f$h21$2@news.net.uni-
c.dk:

> Den er amok-storslået vild. I er allesammen sindssyge hvis I er uenige :)

JAAAAAA (kan kun give dig ret)

Den absolut bedste marathon nogensinde. Det var dyrt men FUCK
hvor er jeg glad for at jeg gjorde det. Historien var simpelthen
genial når man så det hele i en lang køre. Selv PJ's modifikationer
til historien kunne jeg godt leve med.

Alt i alt var filmen kort sagt fantastisk. Fede effekter,
flotte optagelser, dejlig musik, god historie, skide godt
skuespil IMHO. Mine eneste anker er at der nogen gange blev
klippet lidt hurtigt videre - men det er nok umuligt at undgå
når man skal have pakket så stor en historie ned i "sølle" 200
minutter. Så må man bare glæde sig til ext. dvd ed.

PJ har på trods af et manglende afsluttende afsnit (TSOTS)
indfriet mine forventninger til fulde - tak for det!

hilsner fra en tilfreds tolkien-fan :)

Og dem der ikke er enige gider jeg slet ikke tale med - de går
jo bare glip af en storslået oplevelse - deres problem :P
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"there's an infinite number of monkeys outside who want to
talk to us about this script for Hamlet they've worked out."

Martin Ohlsson (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 18-12-03 14:29


"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> wrote in message
news:Xns945553D0B2A57lgjatjydedotdk@62.243.74.163...
> David Rasmussen's utterance expressed in news:brqv4f$h21$2@news.net.uni-
> c.dk:
>
> > Den er amok-storslået vild. I er allesammen sindssyge hvis I er uenige
:)
>
> JAAAAAA (kan kun give dig ret)
>
> Den absolut bedste marathon nogensinde. Det var dyrt men FUCK
> hvor er jeg glad for at jeg gjorde det. Historien var simpelthen
> genial når man så det hele i en lang køre. Selv PJ's modifikationer
> til historien kunne jeg godt leve med.
>
> Alt i alt var filmen kort sagt fantastisk. Fede effekter,
> flotte optagelser, dejlig musik, god historie, skide godt
> skuespil IMHO. Mine eneste anker er at der nogen gange blev
> klippet lidt hurtigt videre - men det er nok umuligt at undgå
> når man skal have pakket så stor en historie ned i "sølle" 200
> minutter. Så må man bare glæde sig til ext. dvd ed.
>
> PJ har på trods af et manglende afsluttende afsnit (TSOTS)
> indfriet mine forventninger til fulde - tak for det!
>
> hilsner fra en tilfreds tolkien-fan :)
>


Jeg er også kun 200% enig med jer! Den er så vild den film. Peter Jackson er
genial! Kampscenerne er det mest utrolige der nogensinde er blevet vist på
et lærred før, og der går nok lang tid hvis ikke aldrig, før man vil kunne
se noget bedre! Hvis andre film skal prøve at hamle op med dette vil det
virke som copycat, og det kan ikke gøres bedre end Peter Jackson har
formået! Det er hele historien bag der gør at man lever sig så meget ind i
figurerne, og kampene og deres lidelser.
Det ville ikke kunne ha blevet gjort med nogen som helst anden film, og
derfor varer LotR også snildt de 10timer.

Mange ville kritiere den for sin slutning der måske var en anelse for
sukkersød i nogens øjne, men selv mine venner der mente Matrix 3 var ala
Barbie slutning, syntedes denne RotK slutning var passende og for vild! Vi
græd dog ikke, men det gav en underlig følelse i maven, at det nu var den
endelige slutning på filmene...... dog sad vi og sagde til hinanden ting
som: "Matrix 2 og 3... go home!!" og "Leave now, and never come back!"

(Spoiler af de sidste 10mins!)

Jeg var så glad for for at den rigtige slutning kom med! Nu kan jeg sagtens
leve med at The Scouring of the Shire ikke kom med, nu da Gråhavne kom!
Jeg kan huske jeg i sin tid skrev dette:

http://groups.google.dk/groups?selm=3fb7a648%240%249735%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&output=gplain

Netop for at folk ku se hvordan den rigtige sluttede, da jeg ikke regnede
med at det ville komme med... Da jeg så så Elrod, Galadriel og Gandalf stå
og vente på hobitterne ved Gråhavne, og det ellers derefter bare var 1:1
kopi fra bogen, kunne jeg ha rejst mig og råbt "YES!"

Virkelig virkelig en filmklassikker uden lige......

Der kan kun siges en dårlig ting om Return of the King, eller LotR i det
hele taget.... det er at den får alle andre film til at se amatør agtige og
dårlige ud i mine øjne fra nu af

7 ud af 6 stjerner fra min side!

og jeg vil stå inde for dine gode ord..

> Og dem der ikke er enige gider jeg slet ikke tale med - de går
> jo bare glip af en storslået oplevelse - deres problem :P
ENIG

Mvh. Martin // der allerede tæller de laange dage ned til den Endelige
Extended af RotK, og den endegyldige afslutning på historien //



cybamerc (18-12-2003)
Kommentar
Fra : cybamerc


Dato : 18-12-03 23:10

Den er god - rigtig god endda - men den har også nogle problemer.
Primært synes jeg, at den minder for meget om 2'eren. Nu har jeg ikke
læst bøgerne og kan derfor ikke relatere til dem; men jeg har
naturligvis forståelse for, at Peter Jackson er begrænset af oplægget.
Men nu har jeg jo også hørt, at han har tilladt sig indtil flere
ændringer og afvigelser ift. til bøgerne, og set i det lys tillader
jeg mig at forholde mig skeptisk til hans prioritering.

Filmens klareste styrke er personerne. Vi interesserer os for dem og
føler for dem. Det gør også, at filmen aldrig bliver kedelig selvom
den ret beset er en smule langtrukken. Det kan godt være, at der er
meget materiale at behandle; men det er en styrke at kunne begrænse
sig, og det formår Peter Jackson ikke. Slutningen virker også kluntet
- som om Jackson ikke helt har vidst, hvordan han skulle runde filmen
af.

Jeg synes også, at filmen mangler nogle af de mere subtile kvaliteter
som 2'eren og, især, 1'eren har. I Return of the King gøres der meget
ud af at prøve at fremprovokere særlige følelser hos publikum. Det er
til tider lidt for udpenslet eller decideret plat, som da Eowyn stolt
proklamerer, at hun da ikke er en mand.

Effekterne spænder over hele spektret som i de to andre - fra det
sublime til det helt horrible, som f.eks. da Gollum tager en tur nedad
til sidst i filmen. Belysningen virker om muligt enddnu mere kunstig
end i de to andre. Det kan sagtens se godt ud, når man leger med lyset
i computeren; men i ROTK har man simpelthen overdrevet effekterne i
mange scener. Det er lidt ærgeligt når det ellers er en fantastisk
flot film.

Men alt i alt er det en film, der er mere end summen af sine dele. Der
er masser af ting, man kan kritisere; men resultatet er alligevel
forunderligt godt. Og der er selvfølgelig også masser af ting, der
fungerer perfekt og fortjener ros.

Peter B. Juul (19-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-03 01:17

cybamerc@yahoo.com (cybamerc) writes:

> Filmens klareste styrke er personerne. Vi interesserer os for dem og
> føler for dem. Det gør også, at filmen aldrig bliver kedelig selvom
> den ret beset er en smule langtrukken. Det kan godt være, at der er
> meget materiale at behandle; men det er en styrke at kunne begrænse
> sig, og det formår Peter Jackson ikke. Slutningen virker også kluntet
> - som om Jackson ikke helt har vidst, hvordan han skulle runde filmen
> af.

Jeg er rasende uenig. Jeg er dybt imponeret over, at Jackson vælger at
levere en rigtig slutning på sin knap 12 timer lange film. Det
almindelige i film er jo efterhånden, at når den primære krise er
overstået siger heltene "uha, det var godt" og så slutter filmen. I
stedet får vi at vide, hvordan hændelserne påvirkede personerne og
hvad der senere skete.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Morten Bowman (19-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 19-12-03 13:22

On 19 Dec 2003 01:16:40 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>cybamerc@yahoo.com (cybamerc) writes:
>
>> Filmens klareste styrke er personerne. Vi interesserer os for dem og
>> føler for dem. Det gør også, at filmen aldrig bliver kedelig selvom
>> den ret beset er en smule langtrukken. Det kan godt være, at der er
>> meget materiale at behandle; men det er en styrke at kunne begrænse
>> sig, og det formår Peter Jackson ikke. Slutningen virker også kluntet
>> - som om Jackson ikke helt har vidst, hvordan han skulle runde filmen
>> af.
>
>Jeg er rasende uenig. Jeg er dybt imponeret over, at Jackson vælger at
>levere en rigtig slutning på sin knap 12 timer lange film. Det
>almindelige i film er jo efterhånden, at når den primære krise er
>overstået siger heltene "uha, det var godt" og så slutter filmen. I
>stedet får vi at vide, hvordan hændelserne påvirkede personerne og
>hvad der senere skete.

Jeg mener både og. Selve den sidste scene lukker den ikke helt imo. Måske
kommer det med i ext. ver. men jeg sad tilbage sådan lidt "hvorfor nu det"
og manglede noget baggrund. Samtidigt virkede den lidt for nem ift. resten
af trilogien og ikke særlig Tolkien-agtig.
Men han fik da pointeret at Sam er "helten" i trilogien.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

cybamerc (20-12-2003)
Kommentar
Fra : cybamerc


Dato : 20-12-03 00:34

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in message news:<m2d6al8xw7.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>...

[snip]

> Jeg er dybt imponeret over, at Jackson vælger at levere en rigtig slutning
> på sin knap 12 timer lange film.

Det er jeg ikke uenig i - jeg synes bare ikke, at det er særligt elegant udført.

[snip]

PerX ... (21-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 21-12-03 03:07

In article <m2d6al8xw7.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>,
p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk says...
> Jeg er rasende uenig. Jeg er dybt imponeret over, at Jackson vælger at
> levere en rigtig slutning på sin knap 12 timer lange film. Det
> almindelige i film er jo efterhånden, at når den primære krise er
> overstået siger heltene "uha, det var godt" og så slutter filmen. I
> stedet får vi at vide, hvordan hændelserne påvirkede personerne og
> hvad der senere skete.

Anti-Voyager effekten *G*

Da de endelig kommer tilbage har de 30 sekunder til at sige "nå men hej"
og så er det slut ;)


Stefan Bruhn (20-12-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 20-12-03 01:57

On Mon, 15 Dec 2003 03:21:07 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Hvordan er den så, den dersens film?

Hamrende fed, men den er for kort.
Jeg synes det er ærgerligt at de her i Danmark kun viser
trailer-versionen :) i biografen. Ville jo også gerne se de færdige film
på det store lærred.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

David Rasmussen (20-12-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 20-12-03 10:20

Stefan Bruhn wrote:
>
> Hamrende fed, men den er for kort.
> Jeg synes det er ærgerligt at de her i Danmark kun viser
> trailer-versionen :) i biografen. Ville jo også gerne se de færdige film
> på det store lærred.
>

Enig. Men jeg kunne nu godt forestille mig at alle EE-udgaverne
(pleonasme) kommer op biografen herhjemme engang når ROTK EE er kommet.

Til gengæld undrer det mig voldsomt at der ikke har været mangfoldige
protester fra dansk side (ikke mindst fra os kunder) mod SF Films
beslutning om rent faktisk at distribuere FOTR EE og TTT EE i de svenske
biografer men ikke i de danske!! Man har fra d. 5. december (mener jeg
det var) og indtil for nylig kunnet se begge disse i biografer lige ovre
i Malmø, og endda til yderst rimelige penge. Der var en double feature
med begge EE film, som kostede 60 svenske per film! Det er jo ingen
penge. Og turen fra København til Malmø er jo en sviptur i tog på 20
minutter eller sådan noget. Men hvad så med resten af Danmark? Filmene
skulle have været ude i Danmark også. Og det tror og håber jeg også de
kommer når ROTK EE er kommet.

/David


Stefan Bruhn (20-12-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 20-12-03 12:11

On Sat, 20 Dec 2003 10:20:21 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Til gengæld undrer det mig voldsomt at der ikke har været mangfoldige
>protester fra dansk side (ikke mindst fra os kunder) mod SF Films
>beslutning om rent faktisk at distribuere FOTR EE og TTT EE i de svenske
>biografer men ikke i de danske!! Man har fra d. 5. december (mener jeg
>det var) og indtil for nylig kunnet se begge disse i biografer lige ovre
>i Malmø, og endda til yderst rimelige penge. Der var en double feature
>med begge EE film, som kostede 60 svenske per film! Det er jo ingen
>penge. Og turen fra København til Malmø er jo en sviptur i tog på 20
>minutter eller sådan noget. Men hvad så med resten af Danmark? Filmene
>skulle have været ude i Danmark også. Og det tror og håber jeg også de
>kommer når ROTK EE er kommet.

Hmm, jeg vidste ikke lige det med Malmö, det kunne da godt tænkes jeg
ville have set dem derovre. (men måske ikke alligevel). De burde have
været i de danske biffer.

Tanken om at de alle tre kommer i biffen til næste år har faldet mig
ind, og jeg håber virkelig at det kommer til at ske. Det ville være
fedt, i hvert fald.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Lars Gjerløw Jørgens~ (20-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 20-12-03 14:48

Stefan Bruhn's utterance expressed in
news:4fb8uvs92ei20r71nfd9eimb6f2acnedmu@4ax.com:


> Tanken om at de alle tre kommer i biffen til næste år har faldet mig
> ind, og jeg håber virkelig at det kommer til at ske. Det ville være
> fedt, i hvert fald.

- om ikke andet tror jeg godt jeg kan leve med svenske
undertekster til en triple-forestilling i Malmö :)

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"there's an infinite number of monkeys outside who want to
talk to us about this script for Hamlet they've worked out."

Stefan Bruhn (20-12-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 20-12-03 16:54

On 20 Dec 2003 13:47:32 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk>
wrote:

>- om ikke andet tror jeg godt jeg kan leve med svenske
>undertekster til en triple-forestilling i Malmö :)

Det må jo blive alternativet.

Hvis ikke så må jeg vel nøjes med at smække DVD'erne op på en projector
og så leve med at det ikke er i en rigtig biograf.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

PerX ... (21-12-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 21-12-03 03:10

In article <bs13t5$98e$1@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...
> Der var en double feature
> med begge EE film, som kostede 60 svenske per film! Det er jo ingen
> penge. Og turen fra København til Malmø er jo en sviptur i tog på 20
> minutter eller sådan noget. Men hvad så med resten af Danmark? Filmene
> skulle have været ude i Danmark også. Og det tror og håber jeg også de
> kommer når ROTK EE er kommet.

De kommer sikkert i Imperial til 500 kr, med indbygget manglende plads og
stereo popkorn gnaskeri.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste