Hvilken Geophagus type er dette?
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-12-03 20:17

Hvis der er een der er bekendt med denne fisk, vil jeg meget gerne høre
hvilken type det er, specielt hvis der også findes noget litteratur om denne
art.

http://www.cmnielsen.dk/fish.htm
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-12-03 21:10

"Christian M. Nielsen" <use.contact.form@my.webpage> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.cmnielsen.dk
> You can't keep time, but you can spend it right.

Har du prøvet at kigge på Google, for her fandt jeg dette her
http://images.google.dk/images?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Geophagus&sa=N&tab=wi&meta= (Husk lighedstegnet)

Kim Larsen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-12-03 21:38

"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote in message

> Har du prøvet at kigge på Google, for her fandt jeg dette her.

Ja, men jeg synes ikke jeg kan finde een der matcher 100%.

Fra : Martin Heller

Dato : 14-12-03 21:28

Christian M. Nielsen skrev i
> [...]

> Hvis der er een der er bekendt med denne fisk, vil jeg meget
> gerne høre hvilken type det er, specielt hvis der også findes

Jeg synes det ligner en Geophagus altifrons eller Geophagus
Heckel som den også kaldes. Jeg er dog langt fra sikker.
Problemet med mange af Geophagus arterne er at de findes i et
væld af forskellige varianter, så det er ikke altid lige nemt at
artsbestemme dem.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-12-03 21:42

"Martin Heller" <mr_hellerFJERN_SPAM@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Problemet med mange af Geophagus arterne er at de findes i et
> væld af forskellige varianter, så det er ikke altid lige nemt at

Mit bud er også at det er en type af altifrons, men jeg undlod bevidst at
nævne den, da jeg ikke ville påvirke et eventuelt svar.

Det er vildtfangede fisk, og de var bestilt som en Geophagus Proximus, men
det er ikke den der kom (det var kun een eller to blandt 15 som var en G.
Proximus, resten er af denne type). Hvis jeg er heldig, så er det en af de
mere sjældne typer, men det kan jeg ikke sige med sikkerhed, før end jeg har
artsbestemt den 100%.

Fra : Martin Heller

Dato : 14-12-03 23:10

Christian M. Nielsen skrev i
<3fdccb18$0$24875$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> [...]
> Hvis jeg er heldig, så er det en af de mere sjældne typer, men
> det kan jeg ikke sige med sikkerhed, før end jeg har

Hvis de er vildtfangede kender du så ikke fangststedet? Det kan
være det kan hjælpe til en mere sikker identifikation. Jeg kan
ikke helt forstå at du har fået et mix af altifrons og proximus.
De ligner da ikke hinanden særligt meget. Hvor store var de da
du fik dem?

Der er nogle ok billeder her:

Fra : Jan F.

Dato : 14-12-03 22:39