Trådalger
Fra : Bjarne

Dato : 14-12-03 12:55

Hej
Jeg har brug for Hjælp
Jeg har et 530L som er fyldt med tråd alger
Kan i hjælpe mig at slippe af med dem.
MVH Bjarne.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-12-03 20:16

> Jeg har brug for Hjælp
> Jeg har et 530L som er fyldt med tråd alger
> Kan i hjælpe mig at slippe af med dem.

Hej Bjarne

Alger kommer med for meget gødning/CO2 og lys. Det nemmeste er at skære ned
på lyset og skifte vandet.
Skær lyset ned til 8-10 timer om dagen og skærm akvariet for direkt sollys.
Skift 100L vand hver/hveranden uge. Vandskiftet gavner fiskene og fjerne en
del gødning.

Derudover kan du tilsætte nogle amano rejer. De skulle være glade for
trådalger, og hvis du har en flok (10-20) stk, så skal de nok får bug med
dem.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Bjarne

Dato : 15-12-03 15:15

Tak det vil jeg prøve.
MVH Bjarne.