Stik fra Mac til PC
Fra : asswipe

Dato : 14-12-03 02:34

Jeg har købt en gammel digitizer til min mac, men vil gerne benytte den til
min pc også. Stikket minder om et ps2 stik på pc'en, men er ikke helt sådan
en ... er der nogen der ved, om man kan få en form for omformer stik så jeg
kan benytte det i evt. seriel eller USB ??

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 03:06

asswipe <12344321@ofir.dk> wrote:

> Jeg har k?bt en gammel digitizer til min mac, men vil gerne benytte den til
> min pc ogs?. Stikket minder om et ps2 stik p? pc'en, men er ikke helt s?dan
> en ... er der nogen der ved, om man kan f? en form for omformer stik s? jeg
> kan benytte det i evt. seriel eller USB ??

Det er et no-go projekt, den bruger en ADB bus som ikke er kompatibel
med hverken seriel eller PS2.

--
Morten

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-12-03 10:00

"Morten" <spam@reippuert.dk> skrev::

> Det er et no-go projekt, den bruger en ADB bus som ikke er kompatibel
> med hverken seriel eller PS2.

Ikke helt. Griffin iMate er blevet krydsplatform:
http://www.griffintechnology.com/products/imate/index.html

/kristian

Fra : asswipe

Dato : 14-12-03 11:52

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> Ikke helt. Griffin iMate er blevet krydsplatform:
> http://www.griffintechnology.com/products/imate/index.html

Cool, har du nogen ide om den fåes i Danmark ?? Jeg har ikke selv kunne
finde den nogen steder (på nettet).

/aw

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-12-03 11:56

"asswipe" <12344321@ofir.dk>:

> Cool, har du nogen ide om den fåes i Danmark ?? Jeg har ikke selv kunne
> finde den nogen steder (på nettet).

Tjahh. Det er Supply Services A/S der distribuerer Griffin i DK, så de
fleste mac-forhandlere burde enten have den eller kunne bestille den hjem.
(De burde ligge på lager i DK).

Du kan da også bare købe den direkte hos Griffin:
http://www.griffintechnology.com/store/usb_solutions.html

/kristian

Fra : asswipe

Dato : 14-12-03 16:24

Mange tak!

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-12-03 08:28

"asswipe" <12344321@ofir.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> kan benytte det i evt. seriel eller USB ??

En "digitizer"..... Er du sikker på at stikket ikke er et s-vhs stik? Det
kan nemlig godt ligne et ps/2 stik og det fysisk identisk med et adb stik
(selvom det bruges til noget helt andet).
Hvis det er det, så er det sådan set ligemeget med diverse former for
adapterstik, for så har du brug for er en analog videoindgang på din
computer!

(OK, hvis du kun har analog composit indgang, så skal du nok have fat i en
s-vhs/composit vhs adapter, men sådan en er der næsten altid med i pakken
når man køber en komplet videokabelpakke i netto).

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-12-03 09:49

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> skrev:

> [...]
> Hvis det er det, så er det sådan set ligemeget med diverse former for
> adapterstik, for så har du brug for er en analog videoindgang på din

En digitizer er i denne sammenhæng med ret stor sandsynlighed det, der også
kaldes en "Wacom-plade", altså en inputenhed der består af en pen og en
trykfølsom plade. Den skal i ADB-porten.

/kristian

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-12-03 15:13

> [...]
> kaldes en "Wacom-plade", altså en inputenhed der består af en pen og en
> trykfølsom plade. Den skal i ADB-porten.

Nå, så de der tegneplader kalder man også for en "digitizer", det viste jeg
ikke.
Jeg har nemlig en "digitizer" af den anden type, altså en af dem med en
bundplade, to lamper og et videokamera monteret ovenover det hele.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-03 01:28

Hej Kristian

Øhh... - En 'Digitizer' er da en enhed, der (normalt) omsætter analoge
VHS videosignaler til digitale videosignaler... - Og som Henrik G.
skriver, så bruges normalt S-VHS indgangene. - Men for at gøre
forvirringen total, - så findes der faktisk også en 'digitizer' til
lyd... Det er en enhed, der kan sættes til et keyboarda analoge 'Monitor
OUT' til fx. en MIDI enhed, der så kan overføre det ellers analoge
keyboard signal til computeren som digital lydsignal.

S-VHS stikket er _ikke_ identisk med et ADB stik. Et normalt 'gameldags'
S-VHS stik er et 9-polet DIN4507 stik, mens ADB stikket er 8-polet DIN4507.

En Wacom tegneplade, skal som du korrekt skriver i ADB porten. - Den
hedder ikke en 'digitizer' men en 'ArtPad'.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-12-03 01:43

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:
> Øhh... - En 'Digitizer' er da en enhed, der (normalt) omsætter analoge
> VHS videosignaler til digitale videosignaler...

Preben wrote:
<http://www.logicgroup.com/Tablets_Sale.htm>

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 03:24

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Øhh... - En 'Digitizer' er da en enhed, der (normalt) omsætter analoge
> VHS videosignaler til digitale videosignaler...

nej, det er blot en enhede der digitaliserer analoge signaler - det
kan være i forma af bevægelser med en pegepind (som en wacom) eller et
analogt videosignal til et digitalt ditto. eller noget helt andet.

--
Morten