Ben Folds Five
Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-12-03 22:18

Hep!

Normalt er jeg typen der elsker en god omkring hård guitar-rock. Der er
nu sket det forfærdelige at jeg er blevet fuldstændig slået om kuld af
et band jeg har opdaget - og så har de ikke engang en guitarist.

De betegner selv deres genre som 'Punk rock for sissys', hvilket jeg
egentlig synes passer meget godt. Sangene går rent ind og Ben Folds må
virkelig siges at have styr på sit klaver. Det er simpelthen utroligt så
meget han går til den. Han får også en god opbakning af en dygtig
trommeslager og en god bassist.

Hvis man er lidt klar på et par kloge og friske rocknumre kan jeg varmt
anbefale dem

Er jeg mon den eneste der synes de er helt geniale?

Der er et par lytteprøver på deres website (omend i halvdårlig kvalitet):

   http://www.benfoldsfive.com

Der står lidt om dem hos allmusic:

   http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bymb1z83a1yvn

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Jakob

Dato : 14-12-03 02:36

Slet ikke!

Ben Folds er dog gået solo nu og er rundt i USA med sit show!
Jeg venter i hvertfald spændt til den dag han forhåbentlig besøger europa

Du kan forresten købe en fed live-dvd med ham i butikkerne, der hedder "Ben
Folds Live".
Den skal en rigtig fan ha

--
/mvh Jakob

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-12-03 13:01

Christian Joergensen wrote:
> [...]
> varmt anbefale dem
>
> Er jeg mon den eneste der synes de er helt geniale?

Nej, jeg kender flere der er til Ben Folds Five.
Mine yndlingsnumre er 'Song for the dumped' og Selfless, cold and
composed".

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Jakob

Dato : 14-12-03 14:20

Min favorit er nok klart 'Not the same'

Den scorede mig også et 11-tal til musikeksamen sidste år

--
/mvh Jakob