Mor kan ikke sende e-mail
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 16:23

Jeg har lige sat en iMac op for min mor sidste weekend. Hun har fået
ADSL hos Tele2. I dag fortalte hun mig, at hun ikke kan sende e-mail.
Jeg mener da, at jeg afprøvede den, men min mor har vist slet ikke sendt
nogen e-mail. Der kommer en meddelelse fra serveren smtp.get2net.dk, at
adressen er ugyldig. Hun har prøvet at sende til mig på tre adresser på
tre domæner. Resultatet er det samme. Kan det evt. være hendes
afsenderadresse, der naturligvis er på vores domæne og ikke på Tele2.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Hovard

Dato : 13-12-03 18:39

Det er opsætningen under mailkonto det er galt med.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 19:02

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> In article <1g5wyqo.46lnyf55wkiyN%henrik@muenster.dk>, henrik@muenster.dk
> (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) wrote:
> Det er opsætningen under mailkonto det er galt med.

Det tænkte jeg nok. Jeg må have glemt at teste det, men bare tastet
servernavnene ind. Irriterende, for mine forældre bor i København, mens
jeg bor i Esbjerg. Og jeg har ikke planer om at besøge dem foreløbig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-12-03 19:07

> Det tænkte jeg nok. Jeg må have glemt at teste det, men bare tastet
> servernavnene ind. Irriterende, for mine forældre bor i København, mens
> jeg bor i Esbjerg. Og jeg har ikke planer om at besøge dem foreløbig.

Hvem sagde iChat
Den har du vel gjort klar på hendes Mac!
Ellers bor der vist en meget hjælpsom Macbruger tæt på

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 20:57

> Hvem sagde iChat
> Den har du vel gjort klar på hendes Mac!

Nah, egentlig ikke. Hvis hun får en billige e-mail-konto hos .Mac, giver
det så ret til iChat? Jeg tror egentlig, det er lige lovligt avanceret
for hende, men måske var det en god måde at tvinge hende til at bruge
computeren noget mere.

> Ellers bor der vist en meget hjælpsom Macbruger tæt på

Hvem kan det mon være, du tænker på?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-12-03 23:40

> [...]
> det så ret til iChat? Jeg tror egentlig, det er lige lovligt avanceret
> for hende, men måske var det en god måde at tvinge hende til at bruge

Med et godt "kvinde"-nickname kunne det ellers være en fryd, at se
drengene på MacSnakDK kaste sig over den nytilkomne, indtil hun
præsenterede sig som Munster mor

> Hvem kan det mon være, du tænker på?

Macnerd + something bor jo lige om hjørnet, men nu er det jo løst.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 00:02

> Med et godt "kvinde"-nickname kunne det ellers være en fryd, at se
> drengene på MacSnakDK kaste sig over den nytilkomne, indtil hun
> præsenterede sig som Munster mor

Du kan tro, at der skal hun ikke ind.

> Macnerd + something bor jo lige om hjørnet, men nu er det jo løst.

Jeg har lige drillet ham med det ovre i iChat. Han var ved at tage huen
på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 03:08

Henrik Munster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Du kan tro, at der skal hun ikke ind.

ku' hun hitte paa at sladre til fnullergoej?

--
Morten

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 01:54

Preben Bodker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Med et godt "kvinde"-nickname kunne det ellers vaere en fryd, at se
> drengene pa MacSnakDK kaste sig over den nytilkomne, indtil hun
> praesenterede sig som Munster mor

Og det skulle vaere en hindring?

--
Morten

Fra : Morten Lind

Dato : 13-12-03 20:55

> Det tænkte jeg nok. Jeg må have glemt at teste det, men bare tastet
> servernavnene ind. Irriterende, for mine forældre bor i København, mens
> jeg bor i Esbjerg. Og jeg har ikke planer om at besøge dem foreløbig.

Rolig, Henrik.....hvor bor de henne?.....Vi er da nok en håndfuld i
nærheden*GG*
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 21:35

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Rolig, Henrik.....hvor bor de henne?.....Vi er da nok en håndfuld i
> nærheden*GG*

Tak for tilbuddet, men som jeg lige har skrevet, har problemet på magisk
vis løst sig. Der må have været noget galt hos udbyderen. Ellers bor de
i Hellerup, og I kan da bare møde op i samlet flok. Gerne lidt
højrøstede og med julebryg i hånden. De er snart vant til lidt af hvert.
Tidligere i aften mødte min fars norske fanklub op. De plejer at holde
fest på hans fødselsdag og til jul, og så ringer de indtil flere gange i
løbet af aftenen oppe fra Norge i tiltagende overrislet stand, som kun
nordmænd kan blive det.

<http://www.geocities.com/SoHo/Hall/6542/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-12-03 22:07

> [...]
> fest på hans fødselsdag og til jul, og så ringer de indtil flere gange i
> løbet af aftenen oppe fra Norge i tiltagende overrislet stand, som kun

*LOL*
M.(De nordmænd......*GG*)
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Morten

Dato : 13-12-03 23:21

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> <http://www.geocities.com/SoHo/Hall/6542/>

Helt uden humor er de norm?nd ikke, er spaniensfareren Voss medlem?

--
Morten

Fra : Jan Hovard

Dato : 14-12-03 23:33

On Sat, 13 Dec 2003 19:02:23 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1g5x65m.kfl3c31i9tblxN%henrik@muenster.dk>):

> Det tænkte jeg nok. Jeg må have glemt at teste det, men bare tastet
> servernavnene ind. Irriterende, for mine forældre bor i København, mens
> jeg bor i Esbjerg. Og jeg har ikke planer om at besøge dem foreløbig.

Hej henrik, hvis ikke andre vil tage ud til dine forældre og klare det, kan
du sende mig en mail, så vil jeggerne køre derud.

---JanH

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-03 19:16

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Hej henrik, hvis ikke andre vil tage ud til dine forældre og klare det, kan
> du sende mig en mail, så vil jeggerne køre derud.

Tusind tak, men det gik i orden af sig selv i løbet af aftenen. Det må
have været deres udbyder, der havde problemer. Det står også et sted i
den her tråd, der er endt med at blive ret forgrenet. Det er ellers sødt
af jer at tilbyde at hjælpe. Mine forældre vil nok blive noget
forbavsede, hvis der dukker en vildtfremmed Mac-nørd op. Det minder lidt
om myten om, at hvis ens Rolls Royce går i stå, så lander der en
helikopter med en mekaniker ved siden af.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 20:44

> Det minder lidt om myten om, at hvis ens Rolls Royce går i stå,
> så lander der en helikopter med en mekaniker ved siden af.

Det er navnet kære Dr. Monster, navnet

--
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-12-03 19:04

> [...]
> tre domæner. Resultatet er det samme. Kan det evt. være hendes
> afsenderadresse, der naturligvis er på vores domæne og ikke på Tele2.

1. Har du prøvet at sende en email til hende, som hun bare skal svare
på? Nybegyndere får ofte det med email-adresser galt i halsen.

2. Kan hun sende til andre?

3. Har hun ikke en Get2net-email også. Kan hun sende fra den?

Hvordan går det med BondiServeren?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 20:57

> 1. Har du prøvet at sende en email til hende, som hun bare skal svare
> på? Nybegyndere får ofte det med email-adresser galt i halsen.
>
> 2. Kan hun sende til andre?

Jeg har naturligvis prøvet ovenstående, men ved I hvad? Hendes e-mail er
pludselig nået frem. Jeg kan se, at jeg har modtaget dem 19.30, selv om
de er skrevet kl. 15.00. Men tak til jer begge for jeres ulejlighed.
Der må have været nogle midlertidige problemer med hendes
udbyder, og så har hendes iMac sendt dem af sig selv, da problemerne
blev ordnet. Mail.app prøver jo jævnligt, hvis den ikke kan få
forbindelse.

> 3. Har hun ikke en Get2net-email også. Kan hun sende fra den?

Aner det ikke. Det må hun vel have. Det er godt nok hos Tele2, men
SMTP-serveren hedder noget med Get2net. Men hun har jo en konto på vores
eget domæne, så jeg har slet ikke sat mig ind i hendes Tele2-konto. Man
burde vel egentlig sætte den til at videresende, da Tele2 måske sender
mail med information til hende den vej.

> Hvordan går det med BondiServeren?

Ingen bedring, selv efter jeg har slået firewall fra begge steder. Begge
computere kan vise den andens ikon gråt, men man kan ikke få adgang til
den anden computer. Min kone er væk i næste uge. Så må jeg bruge en
aften på at lege lidt med det. Jeg kan slæbe iMac ned i køkkenet, når
børnene sover, og så sætte den direkte i Airport-basen. Virker det, må
det være opsætningen af Linksys brigde'n, der er noget galt med. Så må
jeg tage det derfra.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-12-03 23:40

> [...]
> børnene sover, og så sætte den direkte i Airport-basen. Virker det, må
> det være opsætningen af Linksys brigde'n, der er noget galt med. Så må

Følger lige op, da problemet blev løst på MacSnakDK.

Aldrig give en Mac et IPnummer der ender på 255
F.eks. 10.0.0.255

255 er et såkaldt broacastnummer, som _ingen_ enheder på netværket må
tildeles.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 13-12-03 23:22

Henrik Munster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg har lige sat en iMac op for min mor sidste weekend. Hun har faet
> ADSL hos Tele2. I dag fortalte hun mig, at hun ikke kan sende e-mail.
> Jeg mener da, at jeg afprovede den, men min mor har vist slet ikke sendt
> nogen e-mail. Der kommer en meddelelse fra serveren smtp.get2net.dk, at
> adressen er ugyldig. Hun har provet at sende til mig pa tre adresser pa
> tre domaener. Resultatet er det samme. Kan det evt. vaere hendes
> afsenderadresse, der naturligvis er pa vores domaene og ikke pa Tele2.

jeg vil tro at gettnets smtp kun tillader at sende mails med unic
eller get2net adresse som afsender. Har du ikke en SMTP tilkyttet
webhotellet?

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 00:02

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg vil tro at gettnets smtp kun tillader at sende mails med unic
> eller get2net adresse som afsender. Har du ikke en SMTP tilkyttet
> webhotellet?

Har du svaret her, mens jeg har været ovre i iChat? Man skal da også
være alle steder. Hendes e-mail er gået afsted, så det virker da. Jeg er
selv på Esenet her i Esbjerg, som benytter sig af TDC. Min e-mail ligger
på en IMAP-konto hos UNI2. Jeg har et billigt mailhotel, som bare
videresender min e-mail til UNI2. Når jeg sender, bruger jeg TDC's
SMTP-server, men min afsender er min adresse hos det billige mailhotel.
Det plejer da at virke, så jeg regnede med, at min mor kunne gøre noget
lignende. Og hendes e-mail er da også gået afsted nu med nogle timers
forsinkelse. Hun kan ikke selv forklare det, men hun lod computeren være
tændt.
--
Henrik Münster
Esbjerg