Samling af kødhakker
Fra : Tina

Dato : 13-12-03 13:53

Jeg er ved at blive vanvittig af at samle min kødhakker forkert.
Er der een der kan fortælle i hvilken rækkefølge man skal sætte
pladerne...jeg skal lave vanillekranse, men der kommer ikke noget ud (
lidt ) der dannes ligespm et vakuum...mellem pladerne !

Det lyder nemt, men ih hvor kan det være svært

Håber på lidt forklaring
Vh
Tina

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-12-03 16:20

"Tina" <tindal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt ) der dannes ligespm et vakuum...mellem pladerne !
>
> Det lyder nemt, men ih hvor kan det være svært

Det er et godt spørgsmål, som man siger.
Så vidt jeg husker skal den plade med det ovale hul sidde yderst. Det kan
faktisk kun sidde på en måde hvis det skal skrues rigtigt sammen.

Hilsen, Steen.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-12-03 16:29

> [...]
> lidt ) der dannes ligespm et vakuum...mellem pladerne !
>
> Det lyder nemt, men ih hvor kan det være svært

Hvis du ikke allerede enten har fundet ud af det - eller givet op og smidt
l..... ud:

Først sneglen, så kagepladerne - og ingen kniv eller hulskive - og så
spænde-"kransen", der samler det hele.

Når du får et underligt vakuum, kan det være fordi du har sat kagepladerne
skævt i forhold til hinanden, så der er lukket.
De skal sidde sådan:
Det stjernehul i pladen med mange huller, du bruger til vanillekranse, skal
sidde ud for det ovale hul, der er i pladen med kun ét hul.

Begge plader har et lille hak, der passer ind i en tilsvarende gevækst i
kødhakkeren.
Hvis de ikke er sat fast her, kan de køre rundt, så der er lukket.

Hvilken af kagepladerne, der skal sidde inderst, og hvordan de skal vende,
er lidt forskelligt, så her er du nødt til at prøve dig frem. Under alle
omstændigheder skal de sidde i spænd, når kransen er strammet til.

Håber, det hjalp

Hilsen Inger