PGO el-starter virker ikke
Fra : Finn

Dato : 12-12-03 13:52

Hej

Jeg har et lille problem med min PGO PMX som er 3 år gammel. Den vil ikke
længere starte med el-starteren og jeg skal derfor nu altid bruge
kick-sterteren.

Når jeg trykker på el-starteren sker der absolut intet. End ikke et lille
klik fra relæet kan høres. Er det mit startrelæ som er gået i stykker eller
er det mon bare en sikring og i givet fald hvilken sikring.

Hvem har en god vejledning til reparation samt et godt bud på hvor jeg kan
købe reservedelene billigst.

På forhånd tak
Finn

Fra : jj

Dato : 12-12-03 15:58

Hej.

Bare lad dit batteri op så burde det være fixet, både mig, en kammerat og
min lærer har det samme problem.

Hvis du ikke selv har en lader så bare spørg ved den lokale
scooter-mekaniker så lader de det op for billige penge.

Hilsen Anders

Fra : Finn

Dato : 12-12-03 16:16

"jj" <bjqrne_leet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du ikke selv har en lader så bare spørg ved den lokale
> scooter-mekaniker så lader de det op for billige penge.

Hej og tak for dit svar.

Jeg tror desværre ikke at det er batteriet som trænger til opladning, da
både horn og blinklys virker fint med tændingen slået til.

Mvh
Finn

Fra : jj

Dato : 12-12-03 19:24

Hej

Begge dele virker også fint her, selvom el-starteren ikke virker, og sådan
var det også på min kammerats og min lærers.

Prøv at få det ladet op.

Fra : Finn

Dato : 12-12-03 19:50

> [...]
>
> Begge dele virker også fint her, selvom el-starteren ikke virker, og sådan
> var det også på min kammerats og min lærers.

OK. det vil jeg så prøve.

Mvh Finn

Fra : Geely Motor

Dato : 13-12-03 09:23

Hey Anders

Find dit starterrelæ - ved ikke hvor det sidder på en PGO. På starterrelæet
går en ledning til styrstrøm, en anden går til starter og en tredie går til
batteri. Prøv at holde de to ledninger sammen som går til batteri og
starter. Hvis motoren "turner" når du holder ledningerne sammen er dit
starterrelæ defekt. Hvis motoren ikke "turner" når du holder dem sammen er
din starter defekt.

Held og lykke med forsøget

Med venlig hilsen

Ove
Geely Motor

Fra : Finn

Dato : 13-12-03 23:49

Tak for hjælpen. Efter opladning virker den fint igen.