mine discus mangler rød farve... fork
Fra : Christian Gundersen

Dato : 11-12-03 22:12

Hej i gruppen.

Jeg har en 250 L tank med ca. 10 discus. 5 Blue Diamond og 5 Rød tyrkis.
De blå tager fin farve, mens de rød tyrkis mangler "meget" af den røde
base.

De lever af frostfoder - discus blanding fra den lokale forhandler, men
jeg synes ikke den røde farve kommer til sin ret. Kan jeg fodre med
noget andet for at fremme den røde farve? Måske røde myg??

Alle råd modtages

Mvh

Christian Gundersen
Aalborg

Fra : John

Dato : 12-12-03 08:54

Jeg har selv Marlboro red, som jeg fodrer med bla. røde myg og de har ingen
problemer med de røde farver.
Jeg talte engang med en dyrhandler der sagde at lidt paprika i fodret
fremmer fiskenes røde farver. Jeg har ikke prøvet, men det er måske et
forsøg værd. Han nævnte også at det tog lang tid før det gave et resultat,
man skal vist være lidt tålmodig.

Fra : John

Dato : 12-12-03 09:02

Lige en tilføjelse, men hvor store er dine discus?
Man siger normalt 50 liter vand pr fuldvoksen discus. Discus i et
overbefolket akvarium kan reagerer på forskellige uheldige måder og i sidste
ende dø, sikkert af stress.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-12-03 16:02

"Christian Gundersen" <cvg@cvg.dk> wrote in message

> Jeg har en 250 L tank med ca. 10 discus. 5 Blue Diamond og 5 Rød tyrkis.
> De blå tager fin farve, mens de rød tyrkis mangler "meget" af den røde
> base.

Jeg har ikke selv discus, men er medlem i Aalborg akvarie forening, og jeg
ved der er mange der som går vildt meget op i dem. Der kan du helt sikkert
få de rette råd om pasning og fodring. Der er møde hver tirsdag, så kom bare
forbi. Der er to møder mere inden jul.

http://www.aalborg-akvarieforening.dk/
(der er åbent selvom der står at der var juleafslutning i går)

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : ru1

Dato : 14-12-03 17:01

"Christian Gundersen" skrev d. 11-12-03 22:12 dette indlæg :
> [...]

> Christian Gundersen
> Aalborg
> jeg har hørt at karotin som kan fås på apoteket skulle give en god
farve på fiskene karotinen,den skal selvfølgelig doseres i meget små
mængder.
findes i gullerødder
MHV
leif