Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitale fotos.
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 18:55

Hej

Hvor er det billigst at få fremkaldt digitale fotos. Det behøver ikke at
være i en super kvalitet, men det skal gerne være et sted, hvor man kan
aflevere en CD med billederne brændt ned på.

Mvh
Anders

Fra : den glade dreng

Dato : 11-12-03 19:18

"Anders" <m505snabelaprivatdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være i en super kvalitet, men det skal gerne være et sted, hvor man kan
> aflevere en CD med billederne brændt ned på.

digitale fotos kan ikke fremkaldes, det er et forkert ord og bruge i den
sammenhæng. De kan udprintes. Der er jo mange muligheder for det,
det kommer vel an på mængden. Og hvor du bor, Bilka er jo altid billig.

Vh

Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-03 22:58

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> digitale fotos kan ikke fremkaldes, det er et forkert ord og bruge i
den
> sammenhæng.

Nåda, glade kloge-Åge, hvad kaldes det så? F-r-e-m-k-a-l-d-e-s. Prøv at
sige ordet højt - gerne rigtigt laaaaangsomt. Stav det. Prøv evt. at
bytte lidt
om på stavelserne: K-a-l-d-e-s--f-r-e-m.

> De kan udprintes.

Du kan selv udprintes, kan du.

--
-Jens B.

Fra : den glade dreng

Dato : 12-12-03 00:13

> [...]
> sige ordet højt - gerne rigtigt laaaaangsomt. Stav det. Prøv evt. at
> bytte lidt
> om på stavelserne: K-a-l-d-e-s--f-r-e-m.

du behøver ikke være hoven, det klæder dig ikke. Men en film fremkaldes
og kopieres. Men da der ikke sker nogen fremkaldelsesproces i forbindelse
med digitaliseringen. så er det et forkert ord og bruge.

Men så bliver de jo også kaldt frem på skærmen, når man har overført
billedet fra kameraet til PCen, er det så og en fremkaldelse, nej vel, og
hvis
du selv printer det ud derhjemme, så kalder du det heller ikke et
fremkaldelse
men en udprintning, nøjagtig det samme sker hos fotoforhandleren.

Vh

Per

Fra : thl

Dato : 12-12-03 10:15

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse news:bratm1$k12$1@sunsite.dk...

> [...]
> fremkaldelse
> men en udprintning, nøjagtig det samme sker hos fotoforhandleren.

Kære Per

Du er desværre kommet lidt på vildspor.

Gak hen til din fotohandler, og spørg ham, hvordan de digitale billeder bliver fremstillet.

I en fremkaldemaskine med en kemisk fremkaldeproces, på helt traditionelt fotopapir!!

mvh

Thorbjørn

Fra : den glade dreng

Dato : 12-12-03 19:36

Kære Per

> [...]
bliver fremstillet.

> I en fremkaldemaskine med en kemisk fremkaldeproces, på helt traditionelt

Sikke noget pjat, du fremkalder en film og bagefter kopiere du billeder på
papir.

Mvh

Per

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-12-03 20:46

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> wrote:

>Sikke noget pjat, du fremkalder en film og bagefter kopiere du billeder på
>papir.

Hvor meget mel maler en vindmoelle fra Vestas?

Du kan lige saa godt vaenne dig til, at sproget udvikler sig, saa et
ord kan blive korrekt at bruge i sammenhaenge, som ikke har noget at
goere med den oprindelige tekniske baggrund for ordet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : thl

Dato : 13-12-03 18:59

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse news:brd1qn$9v$1@sunsite.dk...
> [...]
> fotopapir!!

> Sikke noget pjat, du fremkalder en film og bagefter kopiere du billeder på

Omigen.

fotopapiret bliver belyst, og efterfølgende bragt igennem , et fremkalderbad, en blegefixer,
samt et skylle, rense, og stabilisatorbad.

Pjat : af en eller anden underlig grund, kan man stadig købe et produkt der hedder papirfremkalder!!!!

mvh

Thorbjørn

Fra : P V Jørgensen

Dato : 11-12-03 19:49

Merlin

P.V. Jørgensen
pv@NOSPAMprivat.dk

Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 11-12-03 20:03

"P V Jørgensen" <nospampv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Merlin

Nåh ja. Nu sagde han jo også at det ikke skulle være i super kvalitet. I så
fald er Merlin perfekt. Prøvede dem sidste år i dec. Skod kvalitet og
leveringen blev udskudt 2 gange. Det tog den mere en 1½ uge at fremkalde 20
billeder

Fra : Kenneth K.

Dato : 11-12-03 20:12

Hvis det nu skal være godt og via nettet hvor "går" man så hen og får sine
billeder skrevet ud?

Mvh,
Kenneth

Fra : Mic Holm

Dato : 11-12-03 20:19

foto.jubii.dk Upload og betal på deres site, og billederne kommer med
posten.

--Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 12-12-03 17:25

Kenneth K. wrote:
> Hvis det nu skal være godt og via nettet hvor "går" man så hen og får
> sine billeder skrevet ud?
>
> Mvh,
> Kenneth

man går på www.pixum.com
De leverer i mine øjne bedste produkt contra pris.
Jeg synes således at 10x13, som cirka er det de fleste netbutikker leverer
for 1-2kr/billede, er for kedeligt og dyrt.
Jeg beskærer og uploader mine fotos til pixum i formatet 1:1,6 og bestiller
13cm formatet hos dem. Det giver billeder i en lækker 13x21 cm format til
2,60kr / billede + 22kr i porto.
Super kvalli hver gang - til en super pris vil jeg mene.
Jeg har ikke fundet andre steder kan tilnærmelsesvis kan leve op til dette.
Har du?- så hører jeg gerne om det.

Mvh
Peter

Fra : michael bennati scho~

Dato : 12-12-03 23:42

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en

> [...]
> Super kvalli hver gang - til en super pris vil jeg mene.
> Jeg har ikke fundet andre steder kan tilnærmelsesvis kan leve op til

Nej Pixum duer ikke. For Pixum leverer fremragende kvalitet, og det ønskede
han ikke. Så Merlins skodfremkaldelser må være det bedste bud

--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-12-03 20:27

Hej Anders

Selvfølgelig kan du få dem fremkaldt:
"http://www.digitalshoppen.com"
Men den med cden går vist ikke - du kan uploade dem over nettet.

- Jeg ved intet om kvaliteten, men prisen ser rigtig ud.

venlig hilsen

Michael Nielsen

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-03 12:18

Anders wrote:
> [...]
> være i en super kvalitet, men det skal gerne være et sted, hvor man kan
> aflevere en CD med billederne brændt ned på.

www.gabs.dk håndterer både uploads, og fremsendte cd'er.

Har dog ikke erfaring, med deres digitale arbejde. Har kun brugte dem
til "rigtige" film, og der er de glimragende.

--
Don't waste space