Er der håb efter tyveri?
Fra : Jens Hansen

Dato : 11-12-03 14:26

Hej NG.

Jeg vågnede desvære op til den triste fornøjelse at se min gamle Puch Monza
Juvel ikke befandt sig der hvor jeg parkerede den i går. Nå, ja, den er nok
stjålet. øv øv. Så måtte jeg gå de mange kilometer ned til stationen for at
forklare hvad der var sket. De ville så melde den stjålet, jeg begyndte at
forklare. Mærke, model, stelnummer, farvekombinationerne, de specielle ting
jeg havde monteret, hvilket der gjorde den lettere at kende da den ik ligner
en normal Monza Juvel etc.. De sagde at jeg ikke behøvede at nævne de ting,
for dem kunne man åbenbart ik oplyse i deres database. Hva i al verden er
det??? Her prøver jeg ar forklare at her er en maskine der skiller sig ud
fra mængden, men det kan vi desvære ikke skrive noget om? Er det ikke meget
normalt at man prøver at sætte sit personlige præg på maskinen. Ville da
mene at politiet måske kunne ha' lidt mere at gå efter hvis de udover at
kende model og stelnummer måske osse viste at der inde i stjernefælgene var
tegnet små kineskse tegn hele vejen rundt. Nøøh nej, det er vi ligeglade
med. Nå, at min knallert er stjålet må jeg jo bare indse. Det jeg så ik helt
kan forstå er den måde politiet behandlede situationen på. Jeg vil næste
gætte på at der var plads i deres database hvis jeg viste hvor 39 stjålede
millioner var henne af.

Nå, men ... jeg må vel være lidt trist og så skrive en knallert på
ønskesedlen til jul, for julemanden har jeg dog ik tabt troen på endnu.

Jens Hansen

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-12-03 18:30

"Jens Hansen" <jczmb@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.

Det er kun stelnummeret, der tæller. Hvad hvis tyveknægten har malet
knallerten grøn over det hele, så kan du jo ikke bruge de andre oplysninger
til noget.

/caspersen

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-12-03 11:58

> Det er kun stelnummeret, der tæller. Hvad hvis tyveknægten har malet
> knallerten grøn over det hele, så kan du jo ikke bruge de andre
oplysninger
> til noget.

Nej ok. Det kan du så ha' ret i. Hvis det var mig der havde stjålet en
knallert ville jeg nok osse forsøge at gøre den ugenkendelig, eller skille
den ad og sælge den i stumper. Jeg tænkte vel heller ik helt logik den dag,
men det er der vel heller ikke noget at sige til.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 11-12-03 20:43

"Jens Hansen" <jczmb@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> stjålet. øv øv.

Hvorhenne i landet og stelnr?
mvh tp

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-12-03 12:02

> Hvorhenne i landet og stelnr?

Blev stjålet i Ikast.

Nummeret jeg har på den er 2021110

Hva så end du kan få ud af det.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 13-12-03 14:57

"Jens Hansen" <jczmb@mail.ikasths.dk> skrev i en > Blev stjålet i Ikast.

> Nummeret jeg har på den er 2021110
>
> Hva så end du kan få ud af det.

Bare lige for ikke at købe den, jeg renoverer nemlig en del puch knallerter
og hvis nu den var bøffet i mit område ville jeg self. kigge efter den, hvis
nogen udbød en monza til salg, hvilket bogstav er der efter numret?
Håber du finder den smidt et eller andet sted, nb selv om du har meldt den
stjålet, ville jeg nok selv tage kontakt til politiet inden den næste
aktion, sker de "glemmer" at underette ejeren hvis den kommer ind som
hittegods.
mvh tp

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-12-03 15:25

> [...]
hvis
> nogen udbød en monza til salg, hvilket bogstav er der efter numret?

Ja jeg fik godt nok at vide at der manglede noget på stelnummeret da jeg var
dernede, men der var det jo ligesom lidt for sent at gå ud og kigge efter om
der var noget man havde overset da man skrev det ned.

Nu har jeg jo lige sundet mig lidt og tænkt, og er blevet noget opstemt på
at købe en anden maskine og bruge tid på den i stedet. Hvis den skulle komme
tilbage blir den nok solgt. Tror jeg vil ha' sådan en undelig fornemmelse at
skulle fortsætte sammen med en der har været ude på eventyr, uden mig. Kunne
ske man skulle gå ud og rydde værkstedet lidt inden man skal ud og kigge på
ny senere på dagen.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 13-12-03 15:40

> [...]
om
> der var noget man havde overset da man skrev det ned.

Står det ikke på din forsikringspolice, evt. bare årgang, så kan man nemlig
konvertere årgangen til det manglende bogstav, WOE starter stelnumret altid
med (på Monza)

Vær opmærksom på at politiet sikkert ikke har registreret den som stjålet
pga det manglende bogstav = de sælger glad grisen, hvis den kommer ind som
hittegods.

Bare for at være lidt ådselsgrib har du nogen stumper til salg?

mvh tp

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-12-03 16:07

> [...]
nemlig
> konvertere årgangen til det manglende bogstav, WOE starter stelnumret

Nej, der står godt nok ikke noget årstal. Jeg vil gætte på den er fra 78,
men man kan jo ikke være sikker.

> Vær opmærksom på at politiet sikkert ikke har registreret den som stjålet
> pga det manglende bogstav = de sælger glad grisen, hvis den kommer ind som
> hittegods.

Må vel lige forhøre mig om nogle dage. Derefter er det nopk spildt krudt at
gøre mere ved det. Livet går videre, og uanset hvor meget jeg ærger mig
komme den jo ik tilbage af den grund. Må bare forebygge bedre næste gang.
Måske man ikke bare skal låse selve maskinen, men måske man osse skal låde
den fast til noget. Hva med noget af husmuren. der står sådan en søjle hvor
en lås kan nå rundt om. Eller risikere man så de vælter huset samtidig? *G*

> Bare for at være lidt ådselsgrib har du nogen stumper til salg?

Øhh, stumper til salg. Det ved jeg ik. Jeg har jo noget liggende, men jeg
har jo osse en anden monza stående opmagasineret. Kan da lige se om jeg
skulle ha' noget i overskud. Kan lige smide en mail hvis det er.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 13-12-03 16:40

> Nej, der står godt nok ikke noget årstal. Jeg vil gætte på den er fra 78,
> men man kan jo ikke være sikker.

Var det en 3 eller 4 gears?

du mailer bare topo@adslhome.dk

Fra : CiaoStyrer

Dato : 12-12-03 14:14

Du kan sige at den var låst inde i jeres udhus eller lignende, for så
dækker indbo forsikringen... (-:

http://www.kandu.dk/

Fra : C. Caspersen

Dato : 12-12-03 23:22

"CiaoStyrer" <CiaoStyrer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan sige at den var låst inde i jeres udhus eller lignende, for så
> dækker indbo forsikringen... (-:

Nej.

/Caspersen