lædersofa.
Fra : Zippedyr

Dato : 11-12-03 12:34

Hvis man skal købe en god lædersofa, hvad er prisen så, og hvorledes
sikrer man sig, at den er af ægte læder, så det ikke er sådan en, man
sidder og bliver klam i kroppen af. (Måske kun af prisen).

Hilsen Bente C.

Fra : //zigge

Dato : 13-12-03 22:30

"Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man skal købe en god lædersofa, hvad er prisen så, og hvorledes
> sikrer man sig, at den er af ægte læder, så det ikke er sådan en, man
> sidder og bliver klam i kroppen af. (Måske kun af prisen).

Den eneste metode jeg kender der med sikkerhed kan afgøre det er; ild. Læder
forkuller og plast brænder. Så er der jo det ved det at det er strafbart at
snyde folk, så hvis sælgeren siger det er læder - ja så er det læder indtil
du kommer hjem og fjerner en smal strimmel fra bunden af sofaen et sted hvor
der er en samling og prøver at varme op under den.

Men pas på. Der er mange (udemærkede) stole og sofaer, der kun er beklædt
med læder på slidfladerne. Det eneste problem ved dem, ud over at de er
billigere, er at for og bagside ikke patinere ens. Så hvis du planlægger at
købe Sofaen der skal holde din tid ud, så gå efter en der er 100% læder.

Mvh
//zigge

Fra : Zippedyr

Dato : 14-12-03 13:15

Hej.

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
Du skriver:

> [...]
planlægger at
> købe Sofaen der skal holde din tid ud, så gå efter en der er 100%

Det lader jo til at være en umulighed at vide sig sikker på de 100 %
læder, som jeg læser din ovenstående beskrivelse.

M.v.h. Bente C.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 19:22

Jeg tror ikke du behøver være nervøs for om det er læder eller ej (medmindre
det er et komplet sofasæt til 1000,- kr.)
Der findes mange former for læder, i mange forskellige kvaliteter og som er
efterbehandlet på mange forskellige måder.
Der er også mange forskellige kvaliteter af selve sofaen, som ikke har noget
med læderet at gøre.
Der er også forskel på hvor den er produceret og sidst men ikke mindst er
der selvfølgelig forskel på hvilken butik man køber den i.
Alt sammen har indflydelse på prisen og een butik kan sagtens tage 5-10.000
kr. mere for den samme sofa (og meget flot tilbyde en rabat på 1000,- hvis
man handler hurtigt...)
Det er ikke nemt at komme til at sidde godt...

Mvh. Per.