Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny version af det perfekte s/h foto
Fra : nadia.dk

Dato : 10-12-03 22:37

Tak til alle dem der gav kritik til mit s/h heste billede på www.nadia.dk

Jeg har nu arbejdet længe på et nyt billede, med nogle af de forslag jeg
fik.

Jeg vil derfor meget gerne have de selv samme personer til at kigge på den
nye version & sammenligne med den gamle jeg har ladet bliver på siden.

På forhånd tak,
Mvh. Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 23:39

Hej Nadia

Jeg holder på det nye lyse billede med himmel og detalje foran på hestene

Karsten Hartmann

Fra : nadia.dk

Dato : 11-12-03 00:06

Hej Karsten

Tak skal du ha´....

Rasmus havde dog yderligere forslag til hvordan jeg kunne forbedre billedet,
ved at mørkne forgrunden, dette har jeg så forsøgt i ver. 3 nu.....

Nu MÅ han da snart være tilfreds

/Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk

Fra : Mic Holm

Dato : 11-12-03 18:25

Er det det her billede?

http://www.nadia.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=&pos=6

Kan du ikke linke direkte til billedet, så skal man ikke lede på dit site.

//Michael

Fra : nadia.dk

Dato : 11-12-03 20:46

http://www.nadia.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=7

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-12-03 21:31

nadia.dk wrote:

> den

Hej NAdia.

Nu er jeg ikke en af dem du nævner, men jeg har følgende kommentarer til
den tekniske udførsel.

Billedet er fladt i konstrasten. Iflg. histogrammet er der ikke noget
rigtig sort, og du har fået klippet højlysene. For at få en rigtig sort
skal du have sat blackpoint til ca 20. Whitepoint skal du være lidt mere
forsigtig med, hvis du da har tegning i højlysene i originalen.

Jeg foreslårt at du laver et Curves adjustement layer, og forsøger med
værdier i stil med (input/output)
- blackpoint 20/0
- bedre kontrast 39/18, 212/225
- whitepoint 255/255

Prøv at lege med disse punkter, hvor essensen er at sikre at
histogrammet går fra 0 til 255 med en tilstrækkelig stejl kurve.

En anden ting er inden du resizer/USM'er til udstilling på nettet, så
værd sikker på at farveprofiler er srgb, og prøv en USM med 20/100/0
(%/radius/level). Det virker som om man fjerner et gråt slør over
billedet. Jeg kan sende dig et eksempel hvis du vil.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : nadia.dk

Dato : 11-12-03 22:02

Hej Micael

Tak for den meget udførlige forklaring, selvom der var ting jeg ikke rigtig
forstod :)

Du må meget gerne sende mig et eks. på dit forslag.

Mvh. Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk