pumpe
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 10-12-03 19:54

Hej.
Er der nogen der har erfaring med denne pumpe Sacem. Marathon 1000
spandfilter eller Via Aqua. VA-650 spandfilter. 1000 L/T
hvilken skal man vælge til et akvarie på 325 l med alm. fisk bl.a
platy-sværdrager-molly

--
Med Venlig Hilsen
Tonny Nielsen.

Fra : Per W.

Dato : 10-12-03 21:37

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> spandfilter eller Via Aqua. VA-650 spandfilter. 1000 L/T
> hvilken skal man vælge til et akvarie på 325 l med alm. fisk bl.a

Via Aqua er vel det samme som JBL? Har selv en JBL Cristalprof500 1200L/T
fra Akvarieudstyr.dk til mitt 325liter og er MEGET fornøyd, kommer nok til å
kjøpe ett til, men til vanlig bruk så vil nok ett på 1000-1200 L/T være mer
enn bra nok.

/Per W.

Fra : jnjonas

Dato : 10-12-03 22:02

Hej,
lige en rettelse. Det er JBL der er det samme som Via Aqua. Via Aqua har
været på det danske marked i godt 3 år og så vidt jeg ved på verdensmarkedet
i flere år. JBL har først fået deres på markedet her i år.
Jeg har selv en Via Aqua 650, købt i 2001 og den er jeg vældig glad for. Den
er meget støjsvag og klare det den skal. Den kører på et 325 L med
cichlider.
Sacem er så vidt jeg ved en udemæret pumpe, dog kan de godt ralle en lille
smule har jeg hørt.

Mvh
Jonas