hjælp til filter.
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 09-12-03 18:53

Hej.
Hvilket filter skal jeg have til et akvarie på 325l.
skal det være fluval eller eheim. Hvad er forskellen udover prisen.

--
Med Venlig Hilsen
Tonny Nielsen.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-12-03 19:07

Jeg har lige købt et Eheim 2028. Det virker bare godt og er meget nemt at
have med at gøre, men hvad fisk skal du have i ?

Carsten

Fra : Per H

Dato : 09-12-03 19:17

On Tue, 9 Dec 2003 19:06:48 +0100, "Carsten Jensen"
<Nonnebo.slot@mail.dk> skrev:

>Jeg har lige købt et Eheim 2028. Det virker bare godt og er meget nemt at
>have med at gøre, men hvad fisk skal du have i ?

Jeg har 325 L med Eheim . 1000 L /time.

Men vandet er altid meget grumset.
Det er et alm selskabsakvarium. så ? er om jeg skal sætte et extra
filter op.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Aardvark

Dato : 09-12-03 20:33

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> wrote in news:3fd60c01$0$69991
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hej.
> Hvilket filter skal jeg have til et akvarie på 325l.
> skal det være fluval eller eheim. Hvad er forskellen udover prisen.

Jeg har Fluval 404.
Også en nemt og driftsikkert...og ikke særligt dyrt.
Det trækker 1350 l/t. Hilket er rigeligt til dit 325 liter.

/Aard.

Fra : Per W.

Dato : 09-12-03 20:37

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> skrev i melding
> Hej.
> Hvilket filter skal jeg have til et akvarie på 325l.
> skal det være fluval eller eheim. Hvad er forskellen udover prisen.

JBL Cristalprof 500 er ett ypperlig og billig filter. Har ett slikt selv og
det klarte faktisk å holde vannet rent på ett akvarie på 200 liter med 2
skilpadder i, og det sier ikke lite, har nå fått ett nytt på 325 liter og
foreløptig så holder det rent (1 uke).

/Per W.

Fra : Essoxfly

Dato : 09-12-03 21:53

"Tonny Nielsen" skrev d. 09-12-03 18:53 dette indlæg :
> [...]
> Hvilket filter skal jeg have til et akvarie på 325l.
> skal det være fluval eller eheim. Hvad er forskellen udover prisen.

Hej Tonny.
Begge filtre er gode, her i lille Danmark er Eheim jo mest kendt, men
Fluval filtre er (syntes jeg) mere service venlige i deres opbygning.
Rent driftsmæssigt har jeg intet at udsætte på nogle af dem, og har kun
gode erfaringer med dem begge.

Mvh. Essoxfly.

http://www.kandu.dk/

Fra : jnjonas

Dato : 10-12-03 00:43

Hej,
udemærkede filtre alle sammen. Jeg har selv en Via Aqua 650, 1000 L/T. DET
kører godt og støjsvagt. Hvis du har kig på et JBL crystalProf, så kan du
lige så godt købe et Via Aqua for de er fuldstændig ens. Via Aqua er bare
billigere. Jeg har haft min Via Aqua i knap 3 år og den kører godt.

Mvh
Jonas