Palm og iMac
Fra : Jens Peter Troelsen

Dato : 18-04-01 13:24

Hejsa,

Jeg står og skal til at anskaffe mig en iMac, da det slog mig at jeg ikke
kan sætte min craddle til min Palm Vx til. Der er jo ikke en COM port på en
mac.
Efter nogle timers søgen, ver jeg ikke i stand til at finde en løsning til
under 35 $, indtil jeg på palmdirect.com så et linkkabel til mac. Men dette
kabel ender ud i et lille rundt stik og det er der mig bekendt ikke på en
iMac.

Det kan da ikke kun være mig der (snart) har en iMac og en Palm..... vel ?
Hvad har i andre gjort?

Jens Peter Troelsen

Fra : MacMac

Dato : 18-04-01 13:34

I brevet "1EfD6.375$lU.118742@news101.telia.com" skrev Jens Peter Troelsen
(Hallo@jens-peter.dk) den 18/04/01 14:24:

> [...]
> iMac.
>
> Det kan da ikke kun være mig der (snart) har en iMac og en Palm..... vel ?

Du skal have fat i "PalmConnect USB Kit" (søg efter "Palm" på edbpriser.dk)
til 350,-
Keyspan laver en lignende løsning, men vælg Palm's for færrest
kompabilitetsproblemer.

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-04-01 19:50

MacMac <nospam@nospam.com> wrote:

> Du skal have fat i "PalmConnect USB Kit" (søg efter "Palm" på edbpriser.dk)
> til 350,-
> Keyspan laver en lignende løsning, men vælg Palm's for færrest
> kompabilitetsproblemer.

eller overvej en Handspring som kan forbindes direkte via USB

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 19-04-01 09:26

Jens Peter Troelsen <Hallo@jens-peter.dk> wrote:

> Det kan da ikke kun være mig der (snart) har en iMac og en Palm..... vel ?
> Hvad har i andre gjort?

Du kan købe et PalmConnect USB kit, ... men hvis jeg var dig ville jeg
vente nogle få uger og købe den nye Palm M500, som afløser Vx, og som er
født med USB-cradle. Synkronisering foregår markant hurtigere med ren
USB, end med seriel->USB konvertering.

Hvis du alligevel vælger en Vx, så vær opmærksom på, at priserne gerne
skulle have taget et dyk nedad, efter lanceringen af M500 i USA. Det nye
prisniveau (ca. 3100 inkl. moms) er endnu ikke slået igennem hos alle
danske forhandlere.

/hc

Fra : Jens Peter Troelsen

Dato : 19-04-01 16:43

Tak for svarene, men nu har jeg allerede en Palm Vx, og har ikke tænkt mig
at købe hverken en hy Handspring, eller den nye Palm m500/505 - jeg nøjes
med et USB kit.

Jens Peter
---

Fra : Morten Dreier

Dato : 18-04-01 13:28

> [...]

> iMac.
>
> Det kan da ikke kun være mig der (snart) har en iMac og en Palm..... vel ?

jeg kjøpte et usb "PalmConnect USB Kit" fra Palm og det virker helt fint
- men det kostet 300 kr.

--
Morten Dreier