Akvarium = sne!
Fra : Jon Batsberg

Dato : 08-12-03 18:24

Hej gruppe!

Mit akvarium er efterhånden blevet alletiders alternativ til
TV-underholdning. Dog vil jeg gerne selv bestemme hvornår jeg vil
underholdes af hvad..
Anyway: Når mit varmelegeme "slår til" går 3 kanaler i udu. Det hedder sig
DR1, DR2 + TV2. Det er ren sne og tekst-tv virker heller ikke. De resterende
37 kanaler virker perfekt!

Findes der en løsning på dette? Er det noget med at strømledning fra
akvarium ikke må komme for tæt på antennekablet, eller er det faserne der er
et prblem.
Da jeg bor i lejlighed tror jeg kun at der er 1 fase.

På forhånd tak!
Jon Batsberg

Fra : thomas schreiber

Dato : 08-12-03 21:27

sidder tv og akvarie udstyr i samme kontakt?

/Thomas

Fra : Jon Batsberg

Dato : 08-12-03 21:58

> sidder tv og akvarie udstyr i samme kontakt?

Nej.

M.v.h.
Jon Batsberg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-12-03 13:11

Jon Batsberg skrev i et indlæg på usenet:

> Findes der en løsning på dette? Er det noget med at strømledning fra
> akvarium ikke må komme for tæt på antennekablet, eller er det faserne
> der er et prblem.

Du kan prøve at vende stikket til varmelegemet en halv omgang - det
hjælper sikkert ikke, men man har før hørt, at det kunne gøre en forskel
mht støj.....

> Da jeg bor i lejlighed tror jeg kun at der er 1 fase.

Har du ikke komfur eller andet, der bruger 3 faser ?

Men jeg tror helt sikkert at varmelegemet er sygt og trænkger til
udskiftning ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Jon Batsberg

Dato : 09-12-03 17:41

>Har du ikke komfur eller andet, der bruger 3 faser ?

Jo, det er selvfølgelig rigtigt nok..

>Men jeg tror helt sikkert at varmelegemet er sygt og trænkger til
>udskiftning ?

ca. 2 måneder gammelt :0(

M.v.h.
Jon Batsberg

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-12-03 23:25

"Jon Batsberg" <jon@batsberg.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det er selvfølgelig rigtigt nok..

> ca. 2 måneder gammelt :0(

Det plejer at være bimetallet der står og vipper frem og tilbage, som så
giver flimmeret. Når termostatvarmeren ikke er ældre så tilbage med det!!

Carsten