Vattotter omkring munden på Neon/Zebra
Fra : Thomas

Dato : 08-12-03 11:35

Hej gruppe
Jeg har nu haft to fisk som har hvide vattotter omkring munden. Ikke
på resten af kroppen/finnerne. Den ene var en zebra, den anden en
neon. De andre fisk jager dem, men de virker ikke specielt syge,
bortset fra at det irriterer dem (gaber meget).
Skal jeg behandle for Ichtyophtirius multifilis, eller for
"forkølelse", eller hvad? Kan jeg redde de syge fisk? Kan 2 uger gamle
Platty-unger overleve en behandling?
mvh Thomas

Fra : Martin Razk

Dato : 08-12-03 12:27

hej

det lyder som om du har fået svamp i akvariet
ved ikke om dine unger kan overleve...
men det er da værd at prøve

Martin