Hyppige "unexpected quit" i 10.3 ?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 07-12-03 22:44

Hejsa

Er der andre der har oplevet ualmindelig mange "unexpected quits" under
OS 10.3 ?

Jeg tror jeg får et par stykker om ugen. Virkelig træls. Under 10.2 har
jeg oplevet det 2 gange i alt tror jeg.

Det sker både i Thunderbird, Photoshop CS, Mozilla m.m.

Nogen der ved hvordan man kommer det til livs?

Tror jeg down-grader hvis ikke der sker en ændring. Det minder for meget
om den windows jeg flygtede fra.

Thomas

Fra : Morten

Dato : 08-12-03 00:10

"Thomas (8260)" <neumann@studjur.dk> wrote:

> Nogen der ved hvordan man kommer det til livs?

nuke en del af dine instillinger og tjek at dine programmer og
"Enchancers" er 10.3 kompatible. Jeg har ikke dine problemer.

--
Morten

Fra : Thomas (8260)

Dato : 08-12-03 08:13

> nuke en del af dine instillinger og tjek at dine programmer og
> "Enchancers" er 10.3 kompatible. Jeg har ikke dine problemer.

Hejsa

Nu må du regne med at jeg blot er en simpel konverteret pc-nørd
Jeg har dog hørt om at side sine preferencer ud når noget driller, men
hvor finder jeg dem?

"Enchancers"? Mine programmer? Problemet omfatter både programmer som
officielt er 10.3 kompatible og ikke.

Tak for hjælpen

PS: Vil det mon have indflydelse på problemet hvis jeg reparerer
disk-tilladelser?

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-12-03 08:41

> [...]
> officielt er 10.3 kompatible og ikke.
>
> Tak for hjælpen
>
> PS: Vil det mon have indflydelse på problemet hvis jeg reparerer

ja, du burde ikke have unexpected quits. Der er altså noget i vejen.
Prøv at reparere disktilladelser først.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Dan Henriksen

Dato : 08-12-03 09:22

Sjovt nok, så har jeg de samme problemer!!! Under 10.2 ingen "unexpected
quits" men under 10.3 vælter de ned over mig, og den endda på 2 forskellige
maskiner.

Dan

in article 1g5n428.9lnc721hp9hrsN%fornavn@efternavn.org, David Blangstrup at

Fra : Morten

Dato : 08-12-03 17:56

"Thomas (8260)" <neumann@studjur.dk> wrote:

> Nu ma du regne med at jeg blot er en simpel konverteret pc-nord
> Jeg har dog hort om at side sine preferencer ud nar noget driller, men
> hvor finder jeg dem?

Forhaabenlig i:

/Users/dit_shortname/Library/Preferences
/Users/dit_shortname/Library/Application Suppport

Men det kommer helt an paa om programoeren har fulgt Apples
retniingslinier.

> "Enchancers"? Mine programmer? Problemet omfatter bade programmer som
> officielt er 10.3 kompatible og ikke.

deaktiver alle tredieparts dimser, og se om ikke problemet forsvinder.

> PS: Vil det mon have indflydelse pa problemet hvis jeg reparerer
> disk-tilladelser?

maaske, det kommer an paa hvad problemet skyldes.

--
Morten

Fra : Per Madsen

Dato : 08-12-03 18:24

> [...]

> officielt er 10.3 kompatible og ikke.
>
> Tak for hjælpen
>
> PS: Vil det mon have indflydelse på problemet hvis jeg reparerer

Brug evt. Dragster (freeware) til at slette dine user preferences. Den
løser ikke bare, som der ellers står i produktbeskrivelsen, drag/drop
issues, men kan også nogle gange fixe problemer med "unexpected quits".
Vær opmærksom på at du skal geninstille ting som docken, ikoner o.lign.
men det kan ofte godt betale sig den ulejlighed der er.

Du kan hente Dragster her:

http://www.macupdate.com/info.php/id/9802

Reparér roligt dine tilladelser- det kan ikke skade og det kan muligvis
afhjælpe dit problem med 10.3

Endeligt synes jeg du skal besøge nedenstående site, som indeholder en
lang liste til troubleshooting. Tag dig ikke af at der står
"Troubleshooting Jaguar",- "tricks'ene" funker også under Panther.
Panther har dog også sit eget afsnit, men det er endnu ikke så
omfangsrigt som Jaguar-sektionen...

http://www.macattorney.com/tutorial.html

håber det kan hjælpe......
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 08-12-03 22:09

Jeg takker mange gange for de mange tips.

Thomas