Eksterne harddisk på winXP og osx 10.2
Fra : Jens Sørensen

Dato : 06-12-03 22:05

Hej !
Jeg har lige købt en ekstern One 160 gb harddisk og har delt den op i to
ntfs partitioner - hvorfor kan jeg ikke se dem når jeg slutter dem til min
powerbook 667 mhz?
Når jeg sætter drevet til står at jeg skal initializere drevet, hvilket jeg
helt vil undgå da det betyder at jeg skal slette det der ligger på...
hvad gør jeg for at bruge drevet både på winXp og osx 10.2?

På forhånd tak!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-12-03 23:50

Jens Sørensen <kensen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> helt vil undgå da det betyder at jeg skal slette det der ligger på...
> hvad gør jeg for at bruge drevet både på winXp og osx 10.2?

Mac'en kan ikke læse NTFS. Du bliver nødt til at formatere en af
partitionerne med FAT32 og den største partition må højst være på 128
GB, hvis Mac OS X skal kunne læse den.

Se mere her:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107483

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 07-12-03 03:14

"Jens S?rensen" <kensen@yahoo.dk> wrote:

> Jeg har lige k?bt en ekstern One 160 gb harddisk og har delt den op i to
> ntfs partitioner - hvorfor kan jeg ikke se dem n?r jeg slutter dem til min
> powerbook 667 mhz?

NTFS kan ikke laese af 10.2, 10.3 kan laese fra NTFS men ikke skrive
til NTFS. brug FAT som baade 10.x og windows kan laese/skrive til, eller HFS
(og installer macdrive paa PC'en)

--
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-12-03 09:22

Jens Sørensen wrote:
> [...]
> ntfs partitioner - hvorfor kan jeg ikke se dem når jeg slutter dem til min

MacOS X 10.2 understøtter kun FAT32. Jeg brugte en del tid på det
problem, og opgav at få andet til at virke.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jens Sørensen

Dato : 08-12-03 17:42

Tak for hjælpen - det fungerer fint nu! Irriterende er det dog at den ikke
understøtter ntfs- var det ikke noget med at en af de 10 grunde til at
switche var en bedre kompatibilitet?