Brænde leveret på en grusvej
Fra : Anders Lassen

Dato : 06-12-03 14:42

Hej

Jeg skal bruge 2-3 rummeter kløvet brænde leveret på ikke fast underlag, det
vil sige en grusvej og en grus indkørsel. Hos alle jeg har fundet på nettet
er det et krav at man bor på en vej med fast underlag.

Er det nogen der kender en forhandler der kan klare dette til en god pris?
(jeg bor på midtsjælland)

På forhånd tak

Anders

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 06-12-03 16:14

"Anders Lassen" <anderslas@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nettet
> er det et krav at man bor på en vej med fast underlag.

Er du sikker på, at grusveje ikke medregnes som fast underlag ?

Ring og hør en af dem, om det er et problem.

mvh
Bendt

Fra : Andre

Dato : 06-12-03 16:59

> Er du sikker på, at grusveje ikke medregnes som fast underlag ?

Det tror jeg ikke, for en palleløfter er nok ikke meget for grusvej. Find en
brændehandler / skov der kan levere med tiplad.

Fra : Anders Lassen

Dato : 06-12-03 17:20

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke, for en palleløfter er nok ikke meget for grusvej. Find
en
> brændehandler / skov der kan levere med tiplad.

Ja okay, men så er jeg bare lidt i vildrede mht. til hvad prisens bør være,
for så er det pludseligt svært at sammenligne priser da der ikke er så mange
opslag (mig bekendt) for den type levering af brænde.

Hvad skal sådan et læs koste pr. rummeter eksempelvis for bøgetræ for at jeg
ikke bliver taget ved næsen?

Man ser jo også mange mennesker der afhenter affaldspaller som evt. er
skåret i passende størrelse stykker af palle-manden. Kan det anbefales,
pris- såvel som brændværdimæssigt?

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 06-12-03 21:36

Anders Lassen wrote:
> [...]
> opslag (mig bekendt) for den type levering af brænde.
>
> Hvad skal sådan et læs koste pr. rummeter eksempelvis for bøgetræ for at jeg

2 meter langt bøgetræ, som du selv skal save op, kløve og have liggende
og tørre i mindst et år, vil jeg tro kan fås leveret fra omkring kr.
250,- pr. rummeter. Hvis det skal være savet op, kløvet og tørt koster
det omkring 500,-. Det er priserne jeg jævnligt ser i Den Blå Avis og
Gul&Gratis.

mvh. Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 07-12-03 09:28

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke, for en palleløfter er nok ikke meget for grusvej. Find
en
> brændehandler / skov der kan levere med tiplad.
HEJ
jeg har set flere der bruger en palleløfter med store hjul som køre udmærket
på grusvej / gårdsplads, så spørg efter det.
Gunnar

Fra : anders majland

Dato : 07-12-03 17:47

> jeg har set flere der bruger en palleløfter med store hjul som køre
> udmærket på grusvej / gårdsplads, så spørg efter det.
> Gunnar

Så er en kran nok nemmere... De fleste tømmerhandler leverer materialer
med kran og det er da ihvertfald mindre rodet end at få det tippet af.
Jeg ved ikke om byggemarkeder/trælaster er konkurrencedygtige på pris
men det er da en værd at undersøge.

Vi har de sidte 2 gange fået leveret træpiller og briketter på paller
med palleløfter. Vognmanden kan bakke helt op til garagen og læsse dem
af derinde. Det er lidt rarere end 3ton der står på gårspladsen og
manuelt skal slæbes i tørvejr

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 06-12-03 17:24

> Er du sikker på, at grusveje ikke medregnes som fast underlag ?
> Ring og hør en af dem, om det er et problem.

Det er formodenligt fordi at brændet leveres på en palle af en vognmand
der ikke har kran og derfor skal kunne læsse det af med en pallevogn. Er
det tilfældet er en grus-vej/gårdsplads ikke godt nok...

Fra : Dyveke

Dato : 07-12-03 11:29

Prøv http://www.gorslev.dk/

Vi er fast kunde der og har aldrig mødt brok over vores bløde
græsindkørsel - hverken når de har brugt tippelad eller kørt op med
paller...

mvh

Dyveke.