Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hp versus canon
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 04-12-03 21:49

Vakler imellem hp photosmart 945 og canon a80.

Nogen der har et godt råd?

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 04-12-03 22:13

"Svend Erik Jørgensen" <svejorg@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Vakler imellem hp photosmart 945 og canon a80.
>
> Nogen der har et godt råd?

Helt klart Canon A80 - bedre optik osv. Mit råd er hold dig langt fra HP,
har kun dårlige erfaringer med det.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Chr. L.

Dato : 04-12-03 22:24

"Svend Erik Jørgensen" <svejorg@esenet.dk> wrote in message
> Vakler imellem hp photosmart 945 og canon a80.
>
> Nogen der har et godt råd?
>
> Svend Erik Jørgensen

jeg skulle købe et 'rigtigt' digital kamera her for et stykke tid siden (jeg
havde et bilka lege kamera før) så jeg brugte lidt tid på at finde det
rigtige kamera til omkring kr 3000-3500...

jeg fandt ud af at det enten var et Nikon eller Canon, HP var bla sløvt til
at fokusere,tage billeder (fra man trykker til billedet blivet taget), og
ikke så mange funktioner, generelt var mit indtryk at dem som 'laver'
kameraer normalt og har gjort det i mage år,- har rimeligt check på det med
digital kameraer, mht. til features og brug.

jeg købte et A80.

Chr.

Fra : TT

Dato : 04-12-03 22:36

Jeg netop købt 945'eren og nok fortrudt det lidt. Ikke fordi det et dårligt
kamera, men fordi det for stort. Jeg købte det p.g.a. zoomen og den er
virkeligt lækker, men størrelsen....tja, måske skulle jeg ha købt noget, der
var lidt mindre. Så hvis du kan indvære zoom'en, så er det Canon du skal
købe.

Venlig hilsen
Tom

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-12-03 22:56

"Svend Erik Jørgensen" <svejorg@esenet.dk> wrote in message
> Vakler imellem hp photosmart 945 og canon a80.
>
> Nogen der har et godt råd?

HP er et computerfirma, Canon og Nikon er optik firmaer, der har lavet
kameraer i et halvt århundrede, eller mere...

Bo //

Fra : [BitSeN]

Dato : 05-12-03 19:05

On Thu, 4 Dec 2003 22:55:47 +0100, "Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk>
wrote:

>HP er et computerfirma, Canon og Nikon er optik firmaer, der har lavet
>kameraer i et halvt århundrede, eller mere...

En del af de seneste hp modeller er da udstyret med Pentax optik, er
det ikke godt nok eller ?

mvh
Brian

Fra : Richard

Dato : 05-12-03 20:49

[BitSeN] wrote:

> En del af de seneste hp modeller er da udstyret med Pentax optik, er
> det ikke godt nok eller ?

Tja, CCD'en skulle jo også gerne sidde korrekt ifht linsen
- spøg til side, styring og software er nok lige så vigtig som en god
optik. Uden at kende Pentax digi-optik nærmere, har du sikkert ret i, at
den er fornuftig nok. Men der foregår altså en hel del bag optikken, og
mit billede af HP's kameraer (Pentax' eller hvem der nu laver dem for
HP) er, at de ofte er meget brugervenlige, men på området billedkvalitet
halter de bagefter sammenlignelige modeller fra de klassiske
kameraproducenter.

Hvis billedkvaliteten er vigtig, så prøv for sjov at læse en test hvor
de måler denne detaljeret, som fx dem c't gør det - i modsætning til den
meget subjektive måde, Penge&Privatøkonomi m.fl. tester

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK