Vejfyld
Fra : Vagn Pedersen

Dato : 04-12-03 15:05

Adgangsvejen til min bolig består af en lige markvej på ca. 100 meter.
Tidens tand og mange tunge biler har efterhånden bevirket to dybe spor og en
tilsvarende høj "balk" i midten.
Hvad vil være det mest velegnede materiale at fylde i vejen, uden at den
bliver ujævn og knottet?

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 04-12-03 17:33

" Vagn Pedersen" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> tilsvarende høj "balk" i midten.
> Hvad vil være det mest velegnede materiale at fylde i vejen, uden at den

Stabil grus.
Gunnar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-12-03 23:49

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> " Vagn Pedersen" <@> skrev i en meddelelse
> en
>
> Stabil grus.
> Gunnar

Du skal give vejen en udformning, så vand kan løbe af. Det er næsten mere
vigtigt end hvad den laves af. Det være sig med grøfter, ensidig hældning
eller bedst en svag bue med grøfter og af passende materiale, som nævnt
helst stabilt grus. Og så skal man ikke køre ræs på en grusvej, men det er
selvf. alle de andre der gør det....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : benny

Dato : 05-12-03 13:04

> [...]
en
> tilsvarende høj "balk" i midten.
> Hvad vil være det mest velegnede materiale at fylde i vejen, uden at den

skrav toppen af vejen med et skraveblad
andskaf dig et rivenet og træk vejen af med dette efter behov
det er det eneste der hjælper på en alleredet sammenkørt vej
det der sker hvis du lægger stabilgrus på er at når det har regnet eller
efter vinteren
hvor der har stået meget vand på vejen vil stabilgrusen bare blive kørt væk
derfor er det vigtikt du bruger samme matrialer som der er der i forvejen
rivenet er et sammensvejst ameringsnet i ø10 eller tykkere som du nok køber
billigst på en byggeplads
og trækker evnt efter bilen et par gange frem og tilbage,hvis det skal være
tungere lægger du en stor sten på nettet
benny

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 08-12-03 17:36

Nr. 1 vil faktisk været et godt lag skærver. 6-8 cm tykt, i skærvestørrelsen
60-80mm. Det skal så lige tilføjes, at alle der færdes på den vej på cykel,
vil ønske dig død og borte! Alternativ kan du bruge genbrugsasfalt, det
giver en god stabil overflade, dog igen alt afhængig af lagtykkelsen!

Mon ikke, at Benny mener rionet? Bare for en ordens skyld...

JohnGartner...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-12-03 18:53

"AnlægsgartnerJohn" <anlaegsgartnerjrb@NOSPAM5750.dk> skrev
>Alternativ kan du bruge genbrugsasfalt, det
> giver en god stabil overflade, dog igen alt afhængig af lagtykkelsen!
>
> Mon ikke, at Benny mener rionet? Bare for en ordens skyld...

Det var altså til at riowe med, så.....

Jeg mente at det ikke er tilladt private at bruge asfalt. Argumentet skulle
være at det er giftigt, og egentlig burde forbydes overalt, også til veje.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 10-12-03 19:53

Jeg kender faktisk ike reglerne for brug af genbrugsasfalt, men ved da, at
det bruges flittigt rundt omkring. Måske der er noget med, at der skal en
fast belægning (fliser e.lign.) ovenpå!!!
Diskutionen om hved der er giftigt og burde forbydes... Ja den holder jeg
mig helst langt fra!!! Bare tag vores vandrør, som (på da værende tidspunkt)
var langt klogere at ligge i pex-slange fremfor traditionelle jernrør... De
er nu pludslig begyndt, at afgive målbare giftmængder...

Min konklusion: Udryd menneskeheden og naturen er reddet!!!

John...

Ps. Og det var riow`me min mening...

Fra : Finn

Dato : 16-12-03 14:55

Man må gerne bruge asfalt hvis det er granulat ( knust i småstykker) og der
behøver ikke komme noget ovenpå. Asfalt i klumper er farligt affald og må
ikke bruges, spørg ikke til det logiske i det.
Men som gammel vejbygger vil jeg stærkt fraråde at bruge stabilt grus, det
egnere sig ikke til at reparere med. I de forholdsvis tynde lag kan det ikke
komprimeres tilstrækkeligt til at det ikke kan modtage regnvand, hvis det
kommer til at indeholde vand og herunder for trafikbelastning er det
ødelagt.
Istedet vil jeg anbefale knust beton som i stor udstækning tåler belastning
selv om det er vandfyldt, den eneste ulæmpe er faktisk at det bliver
"klistret" så det hænger ved dækkene og sviner bilen når man kommer ud på
asfalten og hæver hastigheden.
mvh
Finn
AnlægsgartnerJohn <anlaegsgartnerjrb@NOSPAM5750.dk> skrev i en