Mængder til julefrokosten???
Fra : Jesper

Dato : 02-12-03 15:18

Hej´sa

Jeg har den "store" ære af, at skulle forestå årets julefrokost med
vennerne, men jeg er ret meget i tvivl omkring mængderne jeg skal beregne
per kuvert, dette gælder især sild+karrysalat og så den uundværelige ris à
l'amande+kirsebær sovs, så jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg ikke skal leve
af sild og ris á l´amande de næste 14 dage. (men der må jo heller ikke
mangler noget til selve frokosten)

På forhånd tak
Jesper

ps vi bliver 10, fordelt lige på begge køn

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-12-03 22:11

Hej Jesper

Det er jo lidt svært at sige - men jeg kan da fortælle hvordan vi plejer at
beregne til ca 10 almindeligt spisende personer.
Sild: altid mindst tre slags og de store 500g. glas - hvis det er købesild.
Det er som regel kryddersild eller karrysild der er overskud af. De "hvide"
marinerede er oftest spist.
Karrysalat bare en mindre skål ca 3-400 g hjemmelavet
Ris alamande får vi altid lavet for meget af -( men det gør ikke noget her
hos os
Laves af ca 500g risengrød, 2-300 g groft hakkede mandler og ½l piskefløde,
dertil ca ½ l kirsebærsovs.

God fornøjelse

Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Jørgen Hess

Dato : 03-12-03 23:43

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Anette & Søren Faarborg
> The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Lav altid for meget ris alamande. Det er pragtfuldt som morgenmad. Og
lad være med at pakke al slikket sammen efter juleaften. Når børnene
om morgenen for øje på slikket (længe før de voksne har tænkt sig at
stå op) vil de tro det er forbudte sager og er MEGET stille mens de
spiser af det. Naturligvis vil de voksne "ikke opdage" børnenes
ugerning.
mvh
Jørgen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-12-03 09:58

[Jørgen Hess | Wed, 3 Dec 2003 23:43:15 +0100]

>Lav altid for meget ris alamande. Det er pragtfuldt som morgenmad.

Helt enig; de delikate nuancer fra god vanille, gode mandler, flødens
blødhed og kirsebærsaucens skarpe sødme er helt perfekt om morgenen når
ens smagsløg er på deres højeste.

Det har også været tradition fra min barndom, og stadig noget som jeg og
min søster holder i hævd.

>Når børnene om morgenen for øje på slikket (længe før de voksne har tænkt sig at
>stå op) vil de tro det er forbudte sager og er MEGET stille mens de
>spiser af det.

Hehe, meget charmerende tanke :)

René
www.rene.hjorth.com