|
| DVD Pusheren og forbrugerstryrelsen Fra : Martin Trier Lund |
Dato : 03-12-03 16:58 |
|
Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
698 kr. endnu ikke
fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
føler jeg mig nødsaget
til at gå til forbrugerstyrelsen.
Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er mig,
der har et problem,
på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
problemer med DVD Pusheren.
http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
Pusheren organiserede sig.
Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok vil
kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
Mvh.
Martin Trier Lund
| |
zcully (03-12-2003)
| Kommentar Fra : zcully |
Dato : 03-12-03 17:20 |
|
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> wrote in
message news:3fce07f3$0$27310$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
> 698 kr. endnu ikke
> fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
> føler jeg mig nødsaget
> til at gå til forbrugerstyrelsen.
>
> Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er
mig,
> der har et problem,
> på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
> problemer med DVD Pusheren.
> http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
Jeg har aldrig købt der så jeg har ikke oplevet det selv, men har et par
kammerater der har dårlige erfaringer. Jeg har så også læst en del debat
herinde også, så jeg "kender" det.
> Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
> Pusheren organiserede sig.
> Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
> være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok
vil
> kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
Det ville være fedt hvis i kunne samle jer en masse også vi kunne få ejeren
ind og blive svinet til af Mette Vibe Utzon he he
> Mvh.
> Martin Trier Lund
/Zcully
| |
Ukendt (03-12-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-03 17:21 |
|
Lad mig først sige, at det selvfølgelig er ærgerligt at du har fået dine
penge i klemme - og ikke bare dig, men flere. Tydeligvis har Bo ikke helt
styr på, hverken sit lager eller sine forsendelser og kvaliteten af samme.
Her syntes jeg bestemt han kunne lære noget af Rasmus hos Axel Music. Men
hvis jeg må indskyde at jeg da også har prøvet at få en skrammet film
(faktisk også BofB boksen). Men de gange har jeg ved hjælp af en pæn mail
fået enten en gratis film eller erstatning - Generelt har jeg igennem de
sidste 3-4 år vel bestilt 100 film og bokse eller sådan noget hos Pusheren.
Og taget i betragtning at det er et meget lille firma med rod i
forsendelserne syntes jeg sq han klarer det okay - F.eks. da jeg lavede
noget arbejde for at få Valhalla ud på DVD - sendte han mig et gratis
eksemplar for arbejdet. Og nu her har jeg smidt et lille link på min side
http://jespersunivers.dk/valhalla.htm lagt et lille link til hans side -
hvilket i dag resulterede i en gratis Terminator 3 i posten - Jeg vil ikke
hverken, fra eller til, forsvare Bo på nogen måde - Jeg vil bare nødig se
ham gjort til fanden selv - jeg har i mange år handlet hos Bo og gør det
gladeligt igen. Men det er rigtig træls det du har været igennem med ham,
det vil jeg da give dig :-/
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk
http://moeskjær.com
| |
David Rasmussen (03-12-2003)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 03-12-03 17:32 |
|
Jesper Winding wrote:
> hverken, fra eller til, forsvare Bo på nogen måde - Jeg vil bare nødig se
> ham gjort til fanden selv - jeg har i mange år handlet hos Bo og gør det
> gladeligt igen. Men det er rigtig træls det du har været igennem med ham,
> det vil jeg da give dig :-/
>
Hvis Pusheren har lavet problemer, skal han ordne det, simple as that.
Men jeg vil også gerne påpege at vi er mange der har bestilt hos ham
masser af gange, uden problemer. Eller med problemer og efterfølgende
god service.
/David
| |
sniper_Nolight (03-12-2003)
| Kommentar Fra : sniper_Nolight |
Dato : 03-12-03 17:51 |
|
kan vi ikke lige rive moviemerchandise.dk med hos mette vibe - de har lagt
mig på is - da jeg kontaktede dem via min mors profil fik jeg hurtigt svar -
nu har jeg skrevet det var mig = no reply! - de skylder mig penge og har
gjort det længe.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight
| |
Don G. (03-12-2003)
| Kommentar Fra : Don G. |
Dato : 03-12-03 18:23 |
|
"sniper_Nolight" skrev...
> kan vi ikke lige rive moviemerchandise.dk med hos mette
> vibe - de har lagt mig på is - da jeg kontaktede dem via
> min mors profil fik jeg hurtigt svar - nu har jeg skrevet det
> var mig = no reply! - de skylder mig penge og har
> gjort det længe.
Hørt! Det er nu over et år siden jeg bestilte nogle effekter hvoraf jeg fik
halvdelen. Det er ikke lykkedes mig at få hverken varer eller penge
returneret.
Mvh. Don G.
<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>
| |
Kim Jensen (03-12-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jensen |
Dato : 03-12-03 19:24 |
|
sniper_Nolight wrote:
> kan vi ikke lige rive moviemerchandise.dk med hos mette vibe - de har
> lagt mig på is - da jeg kontaktede dem via min mors profil fik jeg
> hurtigt svar - nu har jeg skrevet det var mig = no reply! - de
> skylder mig penge og har gjort det længe.
Er det ikke den samme biks?
De har adresse samme sted.
Kim
| |
sniper_Nolight (03-12-2003)
| Kommentar Fra : sniper_Nolight |
Dato : 03-12-03 19:31 |
|
> Er det ikke den samme biks?
> De har adresse samme sted.
debatten har kørt før, men jeg kan ikke huske hvad vi blev enige om, men der
var noget med det adressehalløj der.
jeg skrev til dem hvem jeg var og at jeg kunne se de kunne svare, men
derefter intet... jeg sagde endda at de gik glip af mange flere penge end de
snød mig for - altså, jeg vil da gerne købe en masse, men de vælger ikke at
handle med mig - fint nok, men jeg vil gerne ha mine 224 kroner:o/
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight
| |
flemsus (03-12-2003)
| Kommentar Fra : flemsus |
Dato : 03-12-03 18:42 |
|
"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:bql2ti$j4p$1@news.net.uni-c.dk
> Jesper Winding wrote:
>> hverken, fra eller til, forsvare Bo på nogen måde - Jeg vil bare
>> nødig se ham gjort til fanden selv - jeg har i mange år handlet hos
>> Bo og gør det gladeligt igen. Men det er rigtig træls det du har
>> været igennem med ham, det vil jeg da give dig :-/
>>
>
> Hvis Pusheren har lavet problemer, skal han ordne det, simple as that.
> Men jeg vil også gerne påpege at vi er mange der har bestilt hos ham
> masser af gange, uden problemer. Eller med problemer og efterfølgende
> god service.
>
> /David
Jeg har også kun gode erfaringer med Pusheren( byttede Løvernes Konge
lynhurtigt).
--
Mvh. Flemming Sørensen
Remove NOSPAM to reply.
| |
Gismo (03-12-2003)
| Kommentar Fra : Gismo |
Dato : 03-12-03 20:41 |
|
"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har også kun gode erfaringer med Pusheren( byttede Løvernes Konge
> lynhurtigt).
Pusheren skylder mig stadig en film (han bestemmer) - venter stadig på at
den kommer med poste - ventet nogle måneder nu. Nævner det næste gang jeg
bestiller hos ham og ser hvad der sker. Ellers har jeg gode erfaringer med
ham. R2dvd bruger jeg ikke mere efter ubehagelige oplevelser.
--
Gismo
| |
Martin Trier Lund (03-12-2003)
| Kommentar Fra : Martin Trier Lund |
Dato : 03-12-03 22:43 |
|
Hej Jesper
Hvis du kender DVD Pusheren (Bo) eller kommunikere med ham, må du meget
gerne spørge ham
om, hvorfor han ikke overholder købeloven og hvorfor han ikke svarer på
e-mails.
Du siger at du ikke forsvarer DVD Pusheren, men det gør du alligevel mellem
linierne. Ved at forsvare en mand som DVD Pusheren agerer du m.a.o. djævlens
advokat
Mvh.
Martin
"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fce0d24$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lad mig først sige, at det selvfølgelig er ærgerligt at du har fået dine
> penge i klemme - og ikke bare dig, men flere. Tydeligvis har Bo ikke helt
> styr på, hverken sit lager eller sine forsendelser og kvaliteten af samme.
> Her syntes jeg bestemt han kunne lære noget af Rasmus hos Axel Music. Men
> hvis jeg må indskyde at jeg da også har prøvet at få en skrammet film
> (faktisk også BofB boksen). Men de gange har jeg ved hjælp af en pæn mail
> fået enten en gratis film eller erstatning - Generelt har jeg igennem de
> sidste 3-4 år vel bestilt 100 film og bokse eller sådan noget hos
Pusheren.
> Og taget i betragtning at det er et meget lille firma med rod i
> forsendelserne syntes jeg sq han klarer det okay - F.eks. da jeg lavede
> noget arbejde for at få Valhalla ud på DVD - sendte han mig et gratis
> eksemplar for arbejdet. Og nu her har jeg smidt et lille link på min side
> http://jespersunivers.dk/valhalla.htm lagt et lille link til hans side -
> hvilket i dag resulterede i en gratis Terminator 3 i posten - Jeg vil ikke
> hverken, fra eller til, forsvare Bo på nogen måde - Jeg vil bare nødig se
> ham gjort til fanden selv - jeg har i mange år handlet hos Bo og gør det
> gladeligt igen. Men det er rigtig træls det du har været igennem med ham,
> det vil jeg da give dig :-/
>
> --
> /Jesper
> http://jespersunivers.dk
> http://moeskjær.com
>
>
>
| |
David Rasmussen (03-12-2003)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 03-12-03 23:09 |
|
Martin Trier Lund wrote:
> Hej Jesper
>
> Hvis du kender DVD Pusheren (Bo) eller kommunikere med ham, må du meget
> gerne spørge ham
> om, hvorfor han ikke overholder købeloven og hvorfor han ikke svarer på
> e-mails.
> Du siger at du ikke forsvarer DVD Pusheren, men det gør du alligevel mellem
> linierne. Ved at forsvare en mand som DVD Pusheren agerer du m.a.o. djævlens
> advokat
>
Næ, han forklarer bare sit synspunkt så tråden bliver mere balanceret.
Det er langt fra alle der mener at Dvdpusheren udelukkende er dårlig og
ond. Det betyder ikke at han ikke skal bringe orden i evt. rod. Det
betyder bare at der er masser der handler hos ham, uden problemer.
/David
| |
Ukendt (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-12-03 01:22 |
|
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fce58cc$0$24846$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Jesper
Hejsa :)
> Hvis du kender DVD Pusheren (Bo)
Det gør jeg ikke, personligt altså - har aldrig mødt ham eller snakket med
ham.
eller kommunikere med ham,
Jeg har ofte skrevet til Bo, enten i forbindelse med information om
ekstramateriale på noget af det vi arbejder på - eller selvfølgelig i de
situationer hvor jeg selv har modtaget en pakke som Pest DK har spillet
rugby med. Altid høfligt og altid modtaget et høfligt svar - indrømmet, der
kan gå en dag eller to... dog sjældent... Han skriver gerne tilbage om
formiddagen - har på fornemmelsen at han sidder og besvarer og bestiller når
han møder ind.
> må du meget gerne spørge ham
> om, hvorfor han ikke overholder købeloven og hvorfor han ikke svarer på
> e-mails.
Det er en situation jeg, som nævnt, ikke har mødt, eller været i med ham, og
noget jeg ikke ønsker at blive blandet ind i som mellemmand.
> Du siger at du ikke forsvarer DVD Pusheren, men det gør du alligevel
mellem
> linierne. Ved at forsvare en mand som DVD Pusheren agerer du m.a.o.
djævlens
> advokat
Jeg forstår vist godt hvad du mener. Men jeg forsvarer ikke Bo (ligegyldig
hvor mange linier du finder :), jeg prøver bare på, ikke at se ham blive
gjort til 'djævelen', som du nævner - men prøver at nuancere tråden lidt ved
at nævne, at Bo har, i mit tilfælde, været en god handelspartner i mange år,
og en som jeg gerne bruger igen. Når det er sagt - så kan jeg sagtens se at
det er en rigtig dum situation det her. Men jeg skal ikke kunne sige hvordan
udvekslingen af information i denne handel med Martin Lund og Bo har været.
Udover at filmen tilsyneladende er knækket et sted - så at sige...
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk
http://moeskjær.com
| |
Tenzel Kim (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Tenzel Kim |
Dato : 04-12-03 06:53 |
|
Jesper Winding wrote:
> Jeg forstår vist godt hvad du mener. Men jeg forsvarer ikke Bo (ligegyldig
> hvor mange linier du finder :), jeg prøver bare på, ikke at se ham blive
> gjort til 'djævelen', som du nævner - men prøver at nuancere tråden lidt ved
> at nævne, at Bo har, i mit tilfælde, været en god handelspartner i mange år,
> og en som jeg gerne bruger igen. Når det er sagt - så kan jeg sagtens se at
> det er en rigtig dum situation det her. Men jeg skal ikke kunne sige hvordan
> udvekslingen af information i denne handel med Martin Lund og Bo har været.
> Udover at filmen tilsyneladende er knækket et sted - så at sige...
At han har været en god handelspartner i mange år er skam fint nok men
en ting er hvordan han har været en anden er hvordan han er nu. Hvis han
har udviklet sig i den forkerte retning og ikke længere overholder
købeloven mv. bør han gøres opmærksom på at hvis ikke han får orden i
sagerne så må han vide at det har konsekvenser og at han vil blive meldt
til forbrugerstyrelsen.
Jeg har også selv handlet med DVD Pusheren et par gange og har intet
haft at klage over men efter indlægne her i gruppen så lader det til at
der har været mange problemer på det seneste.
Tenz.
| |
Frank Wium (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Frank Wium |
Dato : 04-12-03 13:30 |
|
Jeg kan kun tilslutte mig strømmen af kritik mod DVDpusheren. Er for længst
holdt op med at handle der og har stadig penge tilgode. Jeg har vel i alt
lagt omkring 10 ordrer hos ham og hver gang var der problemer med
leveringen. Enten kom filmen(e) for sent eller også manglede der en film,
hvorefter man selv er nødt til at henvende sig for at finde ud af om der er
tale om en fejl eller restordrer.
At han så i øvrigt trækker pengene på ens konto uden at sende varen er i
direkte strid med reglerne om Dankorts transaktion på nettet.
Jeg blev træt af at vente månedsvis på film hvorefter de blev afbestilt med
krav om pengene tilbage. Det er ikke sket trods adskillige henvendelser som
jeg aldrig har fået svar på. 1½ måned efter afbestillingen, som pusheren i
øvrigt bekræftede, modtager jeg så den ene film som jeg naturligvis i
mellemtiden havde købt andensteds. Men ikke engang en frankeret svarkuvert
kan han finde ud af at sende og jeg gider hverken bruge tid eller penge på
at returnere en vare jeg ikke har bedt om.
Så jeg kan kun tilslutte mig en organiseret henvendelse til diverse
forbrugerorganer.
/frank
| |
Jan Andersen (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Jan Andersen |
Dato : 04-12-03 13:42 |
|
On Thu, 4 Dec 2003 13:29:48 +0100, "Frank Wium"
<fwium@nospamstofanet.dk> wrote:
>1½ måned efter afbestillingen, som pusheren i
>øvrigt bekræftede, modtager jeg så den ene film
Den galej har jeg også været på:
I september afbestiller jeg en film, som jeg har forudbestilt hos ham.
Jeg beder om, og får, en bekræftigelse af ham på min afbestilling.
I November hæver han pengene alligevel og reagerer ikke på min mail
om, hvorfor han hæve for noget jeg har afbestilt.
8 dage efter pengene er hævet kommer filmen.
Jeg er så rimelig ligeglad. Jeg har ikke købt filmen andetsteds og vil
gerne have den.
Men hans fuldstændige kaotiske måde at drive forretning på.......!
Jeg skal ihvertfald ikke have mere i klemme hos ham. Ikke for at spare
kr. 19
--
Jan
Remove 'FOS' from emailaddress.
| |
Martin Trier Lund (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Martin Trier Lund |
Dato : 04-12-03 16:51 |
|
Hej
Jeg har i dag bestilt et klageskema hos forbrugerstyrelsen. Jeg nævnte
overfor den rådgivende jurist,
at jeg ikke er den eneste kunde, der har problemer med DVD Pusheren.
Juristen foreslog at jeg udover at
klage til forbrugerstyrelsen også kan klage direkte til
forbrugerombudsmanden, hvis der kommer tilstrækkelig mange klager
kan forbrugerombudsmanden rejse en sag. I første omgang vil jeg dog nøjes
med at klage til forbrugerstyrelsen.
Juristen nævnte endvidere, at der kan gå et halvt til et helt år med
sagsbehandling.
Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor DVD Pusheren ikke bare betaler de penge
tilbage, som han skylder mig og andre kunder, på den måde kan han undgå at
få et endnu mere dårligt rygte, end han har i forvejen. Det er ikke fordi,
mit liv bliver ødelagt af, at DVD Pusheren ikke vil betale de 698 kr.
tilbage, det er snarere fordi, jeg er er harm over, at en forhandler kan
tillade sig at være så grov og ignorant over for sine kunder. Jeg vil
simpelthen ikke finde mig i det af principielle årsager.
Men tilsyneladende er kunderne ligeglade, så længe de sparer 19 kr. lige
indtil den dag, de selv bliver udsat for det samme som undertegnede
Muh.
Martin
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fce07f3$0$27310$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
> 698 kr. endnu ikke
> fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
> føler jeg mig nødsaget
> til at gå til forbrugerstyrelsen.
>
> Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er
mig,
> der har et problem,
> på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
> problemer med DVD Pusheren.
> http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
>
> Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
> Pusheren organiserede sig.
> Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
> være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok
vil
> kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
>
> Mvh.
> Martin Trier Lund
>
>
| |
Ukendt (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-12-03 17:01 |
|
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcf57e9$0$27330$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Men tilsyneladende er kunderne ligeglade, så længe de sparer 19 kr. lige
> indtil den dag, de selv bliver udsat for det samme som undertegnede
Sådan bare lige - hvad er det for 19 du nævner?
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk
http://moeskjær.com
| |
Martin Trier Lund (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Martin Trier Lund |
Dato : 04-12-03 17:49 |
|
Hej Jesper
Det var dumt af mig at sætte beløb på, men jeg tænkte faktisk på porto og
forsendelses omkostningerne. Hos DVDOO og Axel Music plejer jeg at betale
19-20 kr. for at få sendt varene. Hvilket jeg gør med glæde, det er især
rart, at Axel Music tilbyder den service at lægge DVD'erne i et filtforet
etui.
Mvh.
Martin
"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fcf59bf$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i
en
> meddelelse news:3fcf57e9$0$27330$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Men tilsyneladende er kunderne ligeglade, så længe de sparer 19 kr. lige
> > indtil den dag, de selv bliver udsat for det samme som undertegnede
>
> Sådan bare lige - hvad er det for 19 du nævner?
>
> --
> /Jesper
> http://jespersunivers.dk
> http://moeskjær.com
>
>
>
| |
Ukendt (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-12-03 22:47 |
|
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcf6591$0$27332$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej Jesper
>
> Det var dumt af mig at sætte beløb på, men jeg tænkte faktisk på porto og
> forsendelses omkostningerne. Hos DVDOO og Axel Music plejer jeg at betale
> 19-20 kr. for at få sendt varene.
Nåh, ja og så plus merprisen - så ofte en 40-50 ekstra i alt - Men som du
siger - det hjælper jo lige fedt hvis man så ikke får filmen. Men jeg vil nu
tro at hvis jeg tog porto og merpris pr. film og gangede (er det et ord?) op
med det antal film jeg bestiller om året. Så skulle der dælme gå mange film
tabt før det kunne betale sig at skifte til DVDoo eller Axel. Men jeg mener
ikke http://www.proshop.dk/ tager porto - de sælger dog stadig til vejl. Og
jeg syntes ikke jeg har hørt dårligt om dem...
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk
http://moeskjær.com
| |
Morbid Angel (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Morbid Angel |
Dato : 05-12-03 01:55 |
|
On Thu, 4 Dec 2003 22:46:59 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote:
>Nåh, ja og så plus merprisen - så ofte en 40-50 ekstra i alt - Men som du
>siger - det hjælper jo lige fedt hvis man så ikke får filmen. Men jeg vil nu
>tro at hvis jeg tog porto og merpris pr. film og gangede (er det et ord?) op
>med det antal film jeg bestiller om året. Så skulle der dælme gå mange film
>tabt før det kunne betale sig at skifte til DVDoo eller Axel. Men jeg mener
>ikke http://www.proshop.dk/ tager porto - de sælger dog stadig til vejl. Og
>jeg syntes ikke jeg har hørt dårligt om dem...
Hvis du tager en check på priserne så ligger faktisk Pusheren over
mange andre forhandlere med bagkataloget og samtidig er hans
bagkatalog meget lille.
Og samtidig skal man vente flere uger endog måneder på at modtage film
som han har som lagervare.
Jeg taler af erfaring :)
Mvh
MA
///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel
| |
Ukendt (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-12-03 02:52 |
|
"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1gkvsvcfkomfpc5ime17l0ro40pjpsn0ga@4ax.com...
> Hvis du tager en check på priserne så ligger faktisk Pusheren over
> mange andre forhandlere med bagkataloget
Okay - meget sjældent jeg køber noget der har været på markedet ret længe,
men jeg tager dit ord for det :)
> Og samtidig skal man vente flere uger endog måneder på at modtage film
> som han har som lagervare.
Har jeg som nævnt aldrig været ude for.
> Jeg taler af erfaring :)
Det gør jeg også :)
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk
http://moeskjær.com
| |
Ole Sørensen (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 05-12-03 12:56 |
|
> Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor DVD Pusheren ikke bare betaler de
penge
> tilbage, som han skylder mig og andre kunder, på den måde kan han undgå at
> få et endnu mere dårligt rygte, end han har i forvejen. Det er ikke fordi,
> mit liv bliver ødelagt af, at DVD Pusheren ikke vil betale de 698 kr.
> tilbage, det er snarere fordi, jeg er er harm over, at en forhandler kan
> tillade sig at være så grov og ignorant over for sine kunder. Jeg vil
> simpelthen ikke finde mig i det af principielle årsager.
Jeg melder mig også under fanen af tidligere kunder, der IKKE handler med
dvdpusheren igen. - Han er for ustabil & tilsyneladende upålidelig.
/Ole
| |
Emil Saksager (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Emil Saksager |
Dato : 05-12-03 13:32 |
|
Jeg skal skam nok hjælpe dig med sagen.. Jeg har selv prøvet lignende da jeg
bestilte Rocky the collection hos dem.. Problemet dengang var at det ikke
kostede over 500 kroner, hvilket vil sige at forbrugerklagenævnet ikke tager
sig af det...
Det skal dog siges at jeg har fået mine penge tilbage, efter utallige
emails, breve og henvendelser til pbs.
Men alligevel er jeg ikke stillet som før jeg indgik købet, pusheren sendte,
EFTER to henvendelser til PBS for at få dem til at trække min penge tilbage,
dvd'en (godt 1½ måned efter jeg bestilte) på trods af jeg forlængst havde
anulleret den skrifteligt.
-Emil Saksager
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> wrote in
message news:3fce07f3$0$27310$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
> 698 kr. endnu ikke
> fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
> føler jeg mig nødsaget
> til at gå til forbrugerstyrelsen.
>
> Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er
mig,
> der har et problem,
> på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
> problemer med DVD Pusheren.
> http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
>
> Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
> Pusheren organiserede sig.
> Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
> være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok
vil
> kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
>
> Mvh.
> Martin Trier Lund
>
>
| |
Peter Bjerre Rosa (07-12-2003)
| Kommentar Fra : Peter Bjerre Rosa |
Dato : 07-12-03 23:14 |
|
Emil Saksager skrev:
> Det skal dog siges at jeg har fået mine penge tilbage, efter utallige
> emails, breve og henvendelser til pbs.
Du skal ikke henvende dig til PBS, men til din bank. Så får du pengene
tilbage /straks/.
--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began
to suspect 'Hungry'."
| |
Signe (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Signe |
Dato : 05-12-03 13:57 |
|
Hejsa
Jeg vil også godt hjælpe..har nu prøvet de 2 telefonnumre der er
tilgængelige til Bo Sommer, men næææ nej
Han er umulig at få fat i...
Og banken kan ikke hjælpe, men det er en helt anden snak....
816 kr er for mig en del, især når jeg intet får ud af det.
Mange hilsner fra
Signe
On Wed, 3 Dec 2003 16:57:38 +0100, "Martin Trier Lund"
<trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> wrote:
>Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
>698 kr. endnu ikke
>fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
>føler jeg mig nødsaget
>til at gå til forbrugerstyrelsen.
>
>Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er mig,
>der har et problem,
>på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
>problemer med DVD Pusheren.
> http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
>
>Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
>Pusheren organiserede sig.
>Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
>være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok vil
>kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
>
>Mvh.
>Martin Trier Lund
>
| |
Karsten Feddersen (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 05-12-03 14:07 |
|
Hej
Signe wrote:
> Og banken kan ikke hjælpe, men det er en helt anden snak....
Banken SKAL hjælpe dig. Se lige tråden om "DVD Pusheren levere ikke og
svare ikke på emails?" i news:dk.forbruger.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen
http://www.feddersen.dk
| |
Patriarch (07-12-2003)
| Kommentar Fra : Patriarch |
Dato : 07-12-03 21:06 |
|
Hejsa... er lige blevet gjort opmærksom på denne thread idag. Og det
var netop i dag jeg skrev dette til forbruger programmet Kontant
"Havde bestilt et DVD sæt til 450,- hos netbutikken DVD pusheren. Da
jeg ikke fik den på lovede udgivelses dato besluttede jeg mig for at
købe den i hos min lokale DVD sælger I protest, og vil så udnytte mig
af d. 14 dages retur ret der reklameres med på siden. DVD sættet fra
dvdpusheren kommer så dagen efter og for at gøre alt rigtigt emailer
jeg dem for at være sikker på at jeg gør det helt rigtigt. Som svar
får jeg at jeg blot skal sende varen retur og inkludere mit
kontonummer.
Det gjorde jeg så omring d. 1 november (ca. 10 dage efter jeg havde
fået varen). Da jeg efter en uge ikke havde fået mine penge tilbage
henvendte jeg mig og gav mit kontonummer igen i tilfælde af at der
skulle være sket en fejl. Der kom intet svar. Siden da har jeg
henvendt mig 8-10 gange og truet med at jeg ville gå videre med sagen
hvis ikke der skete noget. Ikke et ENESTE svar har jeg fået, og har
ikke set skyggen af mine penge. Jeg har nu undersøgt andres erfaringer
med DVD pusheren og fandt dette link.
http://www.filmz.dk/forum/item/3284/#first
Det viser sig altså at virksomheden er notorisk kendte for at snyde og
bedrage.
Jeg er så vred, og føler mig så magtesløs... mine e-mails bliver ikke
besvaret, og der er intet tlf nummer man kan ringe til
Det MÅ få en ende! Det er tydeligt at DVD pusheren i sin arrogance
føler sig komplet urørlig."
Jeg har det PRÆCISTS som Martin skildre... 450,- vælter ikke min
økonomi, men jeg FINDER MIG IKKE I DET principielt.... det skal
ende... jeg er så ufattelig vred!
| |
3W (08-12-2003)
| Kommentar Fra : 3W |
Dato : 08-12-03 03:00 |
|
"Patriarch" <csm@email.dk> wrote in message
news:1e2da2fc.0312071206.51600748@posting.google.com...
> "Havde bestilt et DVD sæt til 450,- hos netbutikken DVD pusheren. Da
> jeg ikke fik den på lovede udgivelses dato besluttede jeg mig for at
> købe den i hos min lokale DVD sælger I protest
Du kunne ikke vente en enkelt dag? Jeg har aldrig fattet, at nogen kan være
så utålmodig.
| |
Jim Andersen (08-12-2003)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 08-12-03 13:07 |
|
3W wrote:
> "Patriarch" <csm@email.dk> wrote in message
> news:1e2da2fc.0312071206.51600748@posting.google.com...
>> "Havde bestilt et DVD sæt til 450,- hos netbutikken DVD pusheren. Da
>> jeg ikke fik den på lovede udgivelses dato besluttede jeg mig for at
>> købe den i hos min lokale DVD sælger I protest
>
> Du kunne ikke vente en enkelt dag? Jeg har aldrig fattet, at nogen
> kan være så utålmodig.
Pusheren kunne ikke sende en lille-bitte mail og skrive "levering er blevet
forsinket én dag. Håber på forståelse." ?
Pusheren kan ikke skrive: Leveringstid 2-10 dage, istedet for 2-9 dage på
sin hjemeside ?
Jeg har aldrig fattet at et firma kan have så ringe en kundeservice.
/jim
| |
Patriarch (08-12-2003)
| Kommentar Fra : Patriarch |
Dato : 08-12-03 16:33 |
|
> Du kunne ikke vente en enkelt dag? Jeg har aldrig fattet, at nogen kan være
> så utålmodig.
Det var Indiana Jones... havde glædet mig til at eje den siden jeg fik
DVD i 1999. Desuden havde jeg en aftale med at se den den aften med en
kammerat...
Og så mener jeg principielt ikke at de skulle have mine penge når ikke
aftalen om at få den på udgivelses dagen blev overholdt... Det var
selvfølgelig før jeg vidste jeg ville få stjålet mine penge.
| |
3W (09-12-2003)
| Kommentar Fra : 3W |
Dato : 09-12-03 05:38 |
|
"Patriarch" <csm@email.dk> wrote in message
news:1e2da2fc.0312080733.26204cd5@posting.google.com...
> > Du kunne ikke vente en enkelt dag? Jeg har aldrig fattet, at nogen kan
være
> > så utålmodig.
>
> Det var Indiana Jones... havde glædet mig til at eje den siden jeg fik
> DVD i 1999. Desuden havde jeg en aftale med at se den den aften med en
> kammerat...
>
> Og så mener jeg principielt ikke at de skulle have mine penge når ikke
> aftalen om at få den på udgivelses dagen blev overholdt... Det var
> selvfølgelig før jeg vidste jeg ville få stjålet mine penge.
Men når man sender noget med posten, så kan det være svært som firma at
garantere noget som helst.
| |
Ole Sørensen (09-12-2003)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 09-12-03 13:15 |
|
> Men når man sender noget med posten, så kan det være svært som firma at
> garantere noget som helst.
Øhhh....men det ændrer jo ikke på dine rettigheder som køber. (Det er
sælgers ansvar at få dem leveret).
| |
Patriarch (09-12-2003)
| Kommentar Fra : Patriarch |
Dato : 09-12-03 18:23 |
|
Uanset hvad.. om du forstår det eller ej... så har jeg 14 dages
returret. Hvad mine motiver for at sende tilbage er, er underordnede.
Det penge skal falde promte
| |
Martin Trier Lund (11-12-2003)
| Kommentar Fra : Martin Trier Lund |
Dato : 11-12-03 21:32 |
|
Hej til alle der har deltaget i denne tråd.
Jeg vil hermed sige tak til alle der har gidet at deltage i debatten.
For lige at vende tilbage kan jeg nu oplyse, at jeg har afsendt en
klageformular til forbrugerstyrelsen. Det bliver spændende at
at se, om jeg får medhold og dermed mine penge tilbage. Jeg har vedlagt alle
kvitteringer og skrevet en detaljeret beskrivelse af hele hændelsesforløbet,
og da jeg har overholdt min fortrydelsesfrist (jeg har papirer på det),
burde jeg vinde en sag mod DVD Pusheren - håber at retfærdigheden vil sejre
Mvh.
Martin
"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERN_DISSE_BOGSTAVERstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fce07f3$0$27310$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har tre uger efter at jeg har returneret en Band of Brothers boks til
> 698 kr. endnu ikke
> fået mine penge tilbage. DVD Pusheren svarer ikke på mine e-mails, derfor
> føler jeg mig nødsaget
> til at gå til forbrugerstyrelsen.
>
> Jeg har søgt lidt omkring på nettet og fundet ud af, at det ikke kun er
mig,
> der har et problem,
> på hjemmesiden firmacheck kan man læse om forbrugere, der også har haft
> problemer med DVD Pusheren.
> http://www.firmacheck.dk/?Soeg=www.dvdpusheren.dk&Side=Soeg
>
> Måske ville det være en ide, hvis alle os der har et mellemværende med DVD
> Pusheren organiserede sig.
> Måske kunne vi gå til forbrugerprogrammet kontant:
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/ Det vil sikkert
> være en interessant sag at tage op for kontant - selvom DVD Pusheren nok
vil
> kravle ned i et lille musehul og gemme sig.
>
> Mvh.
> Martin Trier Lund
>
>
| |
|
|