Beskyttelses plast i akvastabil lampe
Fra : Conconi

Dato : 02-12-03 16:52

Hej gruppe

Jeg har netop skiftet rør i min lampe. Under processen bemærkede jeg at det
stykke plast, som sidder mellem rør og vand var blevet meget gulligt. Jeg
forsøgte derefter at sætte lampen på uden plastpladen, hvilket gav et MEGET
bedre lys i akvariet. Så mine spørgsmål er som følge:
Kan man problemløst bruge lampen uden plast?
Kan plasten rengøres? (det tror jeg ikke selv - det er selve plasten, som er
blevet gullig - ikke bare et kalk lag)
Kan man købe ny plade?
....og når jeg nu er ved det - skal den ruflede side op eller ned.

På forhånd tak - VH Allan

Fra : Per H

Dato : 02-12-03 17:17

On Tue, 2 Dec 2003 16:52:02 +0100, "Conconi" <Conconi73@hotmail.com>
skrev:

> [...]
>bedre lys i akvariet. Så mine spørgsmål er som følge:
>Kan man problemløst bruge lampen uden plast?

jeg har overhoved ik noget mellem vand og rør.

Vh Per

icq 8212837

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 03-12-03 16:32

MEGET

> jeg har overhoved ik noget mellem vand og rør.

Det kan jo væøre at den type lampe der her er beskrevet er lavet med dette
plast stykke for at overhilde kravene til IP(tætnings klassen)...

Mit amartur er der heller ikke plast imellem, men til gengæld er der
gummiringe omkring fatningen så den på den måde kan tåle fugt...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm