Kribensis-unger væk
Fra : Søren Ottosen

Dato : 01-12-03 18:29

Hej NG!

For ca en uge siden opdagede vi at et af vores Kribensispar havde fået
unger.
Forældrefiskene passede meget på deres unger, hvis der var en anden fisk der
nærmede sig ungerne blev den hurtigt jaget væk.

Men til vores store forskrækkelse opdagede vi i går at ungerne var væk (vi
kan i hvert fald ikke finde dem)
Og at forældrene ikke længere passer unger, men derimod svømmer rundt som de
altid gjort.

Er ungerne ædt af andre fisk eller gemmer de sig bare?
Hvorlænge plejer forældrene at passe på deres unger?

Andre fisk i akvariet:

Platyer
Guldbarber
et andet Kribensis par
maller
Sort Neon

Kan det være nogle af dem der har været på rov?

Venlig Hilsen

Søren Ottosen

Fra : Jørgen

Dato : 01-12-03 20:02

"Søren Ottosen" <sotek@dd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maller
> Sort Neon
>
> Kan det være nogle af dem der har været på rov?

Hej Søren
Jeg har også flere gange haft Kribensis med unger, i nogle af tilfældene var
det sammen med andre arter ligesom hos dig.
Jeg har aldrig været udsat for at ungerne har gemt sig - så jeg tror de er
"væk".
I mine tilfælde har det været tæt beplantede akvarier med masser af rødder
og muligheder for at danne territorier.
Har dine moderfisk prøvet at have unger tidligere? - Har du tænkt over at
lade lidt lys være tændt om natten?
Det er jo nok noget stress der har gjort, at forældrene har opgivet at passe
på flokken af unger. De andre Kribensis og Sort Neon er jo nok hurtige til
at være på rov, hvis lejlighed byder sig.

Med venlig hilsen
Jørgen