Yngel....
Fra : Rh

Dato : 01-12-03 15:52

Jeg skal ud og købe nogle fisk med henblik på yngel!
Hvilke fisk har I gode erfaringer med????

Mvh
RH

Fra : Morten Laursen

Dato : 01-12-03 15:57

Jeg vil foreslå guppy'er der kan du være temmelig sikker på noget yngel !

--contakt (Morten) --

Fra : Rh

Dato : 01-12-03 16:05

Jeg har forsøgt med guppy..... men efter en mdr. folder deres halefinne
sammen eller de får det der knæk på ryggen hvor halen så går ned af og så
dør de langsomt en efter en!
Nogen gode forslag???

Mvh
Rh

Fra : Jan F.

Dato : 01-12-03 20:20

"Rh" <Ingen@nope.simpelthen> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsøgt med guppy..... men efter en mdr. folder deres halefinne
> sammen eller de får det der knæk på ryggen hvor halen så går ned af og så
> dør de langsomt en efter en!
> Nogen gode forslag???

Du skal ikke satse på at opdrætte fisk hvis du ikke kan holde liv i dem.
Jeg vil foreslå dig at forsøge at holde liv i fiskene, så kommer ungerne en
dag..

Jan F.

Fra : Simon [2700]

Dato : 02-12-03 15:13

> Jeg har forsøgt med guppy..... men efter en mdr. folder deres halefinne
> sammen eller de får det der knæk på ryggen hvor halen så går ned af og så
> dør de langsomt en efter en!
> Nogen gode forslag???

har du større fisk der kan være efter dem da ?

det er min erfaring at hvis jeg holder fisk med henblik på yngel, er det
bedst hvis det er den eneste art i akvariet (fraregnet maller der plejer at
opføre sig meget pænt i mit akvarie... der bortset for det kun er planter i
pt :)
mvh.Simon

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-12-03 18:38

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> har du større fisk der kan være efter dem da ?

Det der sker med de gyppier, er at de bliver gamle og trætte meget
hurtigt,
husk på at hos opdrætteren i Østen, bliver de fodret med penicilin, som
svin blev det her hjemme tidligere.
Det gør at i samme øjeblik de ikke får det mere kommer alle skavankerne
til syne.

Prøv at få fat i nogle gyppier som er opdrættet af en privatopdrætter,
de burde ikke have den skade.

Det kan også være den sygdom som kaldes fisketurbekulose, den viser sig
nemlig med de symptomer.

Carsten

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-12-03 19:03

Rh wrote:
> Jeg skal ud og købe nogle fisk med henblik på yngel!
> Hvilke fisk har I gode erfaringer med????

Neolamprologus multifasciatus
Julidochromis transcriptus
Ancistrus sp.
Labeotropheus trawavasae

Hvilken type akvarie og hvor stort er det?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk