Tilstandsrapport!!!
Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 17-04-01 14:52

Hej nyhedsgruppe.

Er der nogen der ved hvad betegnelsen U/N betyder i en tilstandsrapport???
Er det slemt eller godt.

Er der i givetfald nogen der kan anbefale en byggesagkyndig til at gennemgå
et hus på amager.
Der er lavet en tilstandsrapport, men jeg mangler en der kan se det fra min
side. Jeg er mulig køber.

Med venlig hilsen

Kim Jørgensen
Kim@jensenjoergensen.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-04-01 15:10

"Kim J Jørgensen" <kim@jensenjoergensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej nyhedsgruppe.
>
> Er der nogen der ved hvad betegnelsen U/N betyder i en tilstandsrapport???
> Er det slemt eller godt.

Det ved jeg faktisk ikke

> [...]
gennemgå
> et hus på amager.
> Der er lavet en tilstandsrapport, men jeg mangler en der kan se det fra

Her er der ihvertfald en hel liste over rådgivere:
http://www.robinhus.dk/partner/partnerindex.asp

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Casper

Dato : 17-04-01 15:27

On Tue, 17 Apr 2001 15:51:53 +0200, "Kim J Jørgensen"
<kim@jensenjoergensen.dk> wrote:

>Hej nyhedsgruppe.
>
>Er der nogen der ved hvad betegnelsen U/N betyder i en tilstandsrapport???
>Er det slemt eller godt.

Det betyder Undersøges Nærmere. Det kan betyde mange ting, og ikke
altid gode ting

Tilstandsrapporten indeholder kun oplysninger om direkte synlige
fejl/mangler. Hvis man f.eks. kan se fejl ved at tag, afløb el.lign.
vil dette ofte være U/N. Det er simpelthen fordi man ikke kan vurdere
omfanget.

Casper

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 17-04-01 15:27

> [...]
> et hus på amager.
> Der er lavet en tilstandsrapport, men jeg mangler en der kan se det fra min

I rapportformularen bør der være en oversigt over karakterer m. v.

I rapporten på vores hus står at UN betyder at der er behov for yderligere
undersøgelser. Det lyder som en god ide at få egen byggesagkyndig til
at se på huset.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-04-01 17:46

Kim,

[U/N i tilstandsrapport]
>Der er lavet en tilstandsrapport, men jeg mangler en der kan se det fra
>min side. Jeg er mulig køber.

Tjaeh - har du prøvet at ringe og spørge det firma, der har lavet den. Det
gjorde jeg, med rimelig success, med det lille sted jeg har kig på nede i
Sorø (det er for vildt så meget billigere ejendom er dernede!!).

I princippet er den der udfærdiger tilstandsrapporten jo uvildig - og har
vel ikke de store fordele i at skjule ting for dig.

** Lars

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-04-01 15:09

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> skrev i en meddelelse
> Tjaeh - har du prøvet at ringe og spørge det firma, der har lavet den. Det
> gjorde jeg, med rimelig success, med det lille sted jeg har kig på nede i
> Sorø (det er for vildt så meget billigere ejendom er dernede!!).

Så skulle du kigge på Lolland

> I princippet er den der udfærdiger tilstandsrapporten jo uvildig - og har
> vel ikke de store fordele i at skjule ting for dig.

Tja... han er jo bestilt og betalt af sælger...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-04-01 15:40

Halløj,

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in <9bk75f$79m$1@sunsite.dk>:

>Så skulle du kigge på Lolland

I know.. Det er bare så pokkers langt!

>Tja... han er jo bestilt og betalt af sælger...

Det ved jeg, men hvis han 'overser' ting er det så vidt jeg kan se ham der
hænger på det hvis man med lille rimelighed kan sige at det er noget han
burde havde opdaget.

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-04-01 15:49

> Er der i givetfald nogen der kan anbefale en byggesagkyndig til at
gennemgå
> et hus på amager.

En tilstandsrapport omhandler stort set kun ting, du selv kan se, hvis du
gennemgår huset kritisk - den købes af sælger for at han kan fraskrive sig
ansvaret for synlige fejl og mangler, og forsikre sig ud af resten.

Vælg hellere en fagmand, hvis du vil have uvildig hjælp. Tømmer, hvis det er
træet, du er i tvivl om, murer, hvis det er murværket osv, osv. Så kan du
også hurtigt få en melding på prisniveauet for skaden.

Mvh Maria

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 18-04-01 16:16

I skal alle have tak for jeres hjælp, samt forklaringer.

Kim JJ