Hjælp, har "næsten" skilt vaskemaskinene a~
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 12:01

Hej

Vores Bauknecht vaskemaskine har drillet lidt de sidste dage. Stopper midt i
programmet som om filteret er stoppet. Der er blot ikke noget i, når vi
renser det.

Vi havde samme fejl for et par år siden, her var det en lille barnesok der
sad i slangen mellem tromle og filter.

Denne gang tænkte jeg at jeg kunne spare en montørregning, så nu har jeg
næsten skilt maskinen ad. Mit eneste problem er den gummikrave der sidder i
åbningen, den skal af frontpladen så jeg kan fjerne frontpladen, men jeg er
bange for at ødelægge gummikraven.

Er der nogen der kan fortælle hvordan man gør, og hvad man evt. skal bruge.
Et fif til at få den på igen er helt sikkert også velkommen.

Jeg håber nogen kan hjælpe, da vasketøjet hober sig lidt op...

MVH

Niels

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-11-03 13:09

> Er der nogen der kan fortælle hvordan man gør, og hvad man evt. skal
bruge.
> Et fif til at få den på igen er helt sikkert også velkommen.

Der sidder et metalspændebånd omkring hele åbningen som skal tages af med en
tang - kig op bag gummikraven.
Vores Bauknecht havde samme fejl for et par år siden, da var det pumpen der
var defekt. Hvidevaremanden sagde at der var en serie dårlige pumper på
markedet - der løb vand ind via akslen bagom pumpehuset. Maskinen standsede
så midt i det hele og hylede med alarmen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 12:25

"NØ" <noe snabel-a nielsoestergaard punktum dk> wrote in message
> [...]
> programmet som om filteret er stoppet. Der er blot ikke noget i, når vi
klip
Prøv at efterse dørkontakt. Svjh har Bauknecht en svaghed der. I
dørkontakten sidder en lille timer (et bimetal der varmes op) , som gør at
døren først kan åbnes et stykke tid efter at strømmen er taget. Derudover
holdes der i løbet af programmet vist øje med om døren er lukket.

/Lars