AC DC: Findes der virkelig ikke en opsamli~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 14-11-03 23:27

Har lige været på AC DC's website. Findes der virkelig ikke en
opsamling/best of ???
(samlet på en eller to CD'ere???)

Fra : Kong Kent

Dato : 14-11-03 23:51

> Har lige været på AC DC's website. Findes der virkelig ikke en
> opsamling/best of ???
> (samlet på en eller to CD'ere???)

Nej.

De har dog lavet en live-cd der hedder "Live" - og derpå er en masse af
deres allerbedste hits. Ellers kan jeg da varmt anbefale de 14 studiealbums
de har lavet hidtil. AC/DC styrer, og jeg nyder det faktum at de endnu ikke
har nedværdiget sig til at lave en greatest hits.

For en GH er velnærmest det samme som at sige "vi har ikke mere at byde på.
Vi er færdige med at lave god musik."

For hvordan f*nden kan man lave en GH, og så stadig fortsætte med at lave
musik? Hvad nu hvis man laver et KÆMPE hit *efter* en GH skive? Så er den
oprindelige GH-skive jo ukomplet, og mister sin eksistensberettigelse.

FØJ til alle kunstnere der laver GH plader, der stadig er aktive!!!!!!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 15-11-03 01:41

Hej!

Jeg er da lidt enig med dig...

> De har dog lavet en live-cd der hedder "Live" - og derpå er en masse
af
> deres allerbedste hits

Jeg har set den på Gufmusik i 2 versioner:

Der er en "live" der er releaset
21-10-1992

Er det den gamle sag du taler om??? De må da have lavet noget godt siden
1992 ???

Til gengæld så jeg en tilsvarende
AC/DCLive
(Collectors Edition)
The AC/DC Remasters ::..
Release Dato 20030224

Jeg ved ikke om forskellen er så stor ?

--
Hilsen
Carsten

Fra : Kong Kent

Dato : 15-11-03 14:10

> Jeg har set den på Gufmusik i 2 versioner:
>
> Der er en "live" der er releaset
> 21-10-1992

Det lyder meget rigtigt. Det er deres live skive, der rigtigt nok er i to
versioner. En med én skive, og en collectors edition hvor hele showet er,
fordelt på to skiver.

> Er det den gamle sag du taler om??? De må da have lavet noget godt siden
> 1992 ???

Det har de så sandelig også
....men de har bare ikke udsendt noget officielt live-album siden 1992. Det
var måske på tide at nævne det overfor dem

> Til gengæld så jeg en tilsvarende
> AC/DCLive
> (Collectors Edition)
> The AC/DC Remasters ::..
> Release Dato 20030224
>
> Jeg ved ikke om forskellen er så stor ?

Tror jeg ikke du skal regne med. Det kan da godt være den er tweaket lidt
hist og pist, men det er som sagt en 'live' optagelse, så det er vel
begrænset hvor meget støj de kan fjerne fra originalsporet. Men 2CD
versionen er helt sikkert værd at investere i!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-11-03 23:51

Carsten Thomsen wrote:

> Har lige været på AC DC's website. Findes der virkelig ikke en
> opsamling/best of ???
> (samlet på en eller to CD'ere???)

Jo. De har den i TP.

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 15-11-03 00:00

> Jo. De har den i TP.

Link plz.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-11-03 00:18

Kong Kent wrote:

> Link plz.

Jeg har ikke et link, men jeg troede at jeg til gengæld selv havde
cd'en. Det har jeg ikke. Men jeg er næsten sikker på at jeg har set den
i TP.

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-11-03 00:44

David Rasmussen wrote:

> Jeg har ikke et link, men jeg troede at jeg til gengæld selv havde
> cd'en. Det har jeg ikke. Men jeg er næsten sikker på at jeg har set den
> i TP.

Mon ikke det er samme live album i snakker om ?
http://www.swisscharts.com/showitem.asp?key=1525&cat=a

Kunne godt se ud som om det bliver solgt under titlel "(Best of) Live"
rundt om i verden.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-11-03 02:06

Robert Eriksen wrote:

> Mon ikke det er samme live album i snakker om ?
> http://www.swisscharts.com/showitem.asp?key=1525&cat=a
>
> Kunne godt se ud som om det bliver solgt under titlel "(Best of) Live"
> rundt om i verden.

Hej.
Mon ikke der er tale om disse 2 albums:

http://www.axelmusic.dk/productDetails/075679221223
http://www.axelmusic.dk/productDetails/075679221520

Hvorfor der både findes en 1 CD-udgave og en 2 CD-udgave tør jeg ikke sige
(flere numre velsagtens), men det kan i hvert fald varmt anbefales.

Søren

Fra : Dopedog

Dato : 15-11-03 11:25

> Jo. De har den i TP.
>
> /David

Det ka være det er en bootleg ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-11-03 09:31

"Carsten Thomsen"
<cajuth(remove_this_fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> Har lige været på AC DC's website. Findes der virkelig
> ikke en opsamling/best of ???
> (samlet på en eller to CD'ere???)

Som de andre allerede har nævnt, så findes der vist ikke en decideret
Greatest Hits fra dem, men den dobb. Live CD fra 1992 indeholder de fleste
af deres store hits, og det i en super kvalitet/indspilning.
Den kan på det varmeste anbefales.

Per
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : Jørgensen

Dato : 15-11-03 20:03

Hej!
Jeg vil bare lige sige at der var en stor atikkel om AC/DC
i ekstra Bladet i Fredags.

MVH
Jim