Sang med Eddie Skoller
Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 13-11-03 19:06

Er der nogen der kan huske navnet på sang med Eddie Skoller
hvor han så gerne vil kunne synge ligesom "shubberne"?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-11-03 22:02

"Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan huske navnet på sang med Eddie
> Skoller hvor han så gerne vil kunne synge ligesom
> "shubberne"?

Svjh hedder nummeret "6 strengs en mands band", og pladen hedder vist "Eddie
Skoller og hans 6 mands én strengs band".

Per
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-11-03 22:12

> Svjh hedder nummeret "6 strengs en mands band", og pladen hedder vist
"Eddie
> Skoller og hans 6 mands én strengs band".

Pladen hedder: "Eddie Skoller og hans... 6 Strengs en-mands-band".

Den blev udgivet af Tuba Records i 1981, og pladenummeret er Tuba 302.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-11-03 22:18

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Eddie
>
> Pladen hedder: "Eddie Skoller og hans... 6 Strengs
> en-mands-band".

Ja selvfølgelig, det var mig der lige fik byttet lidt om på sagerne

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-11-03 22:39

Per Beer Hansen wrote:
> "Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja selvfølgelig, det var mig der lige fik byttet lidt om på sagerne

6 mand om én streng, det ville ellers være sjovt at se :)

--
Jacob

If you ever teach a yodeling class, probably the hardest thing is to
keep the students from just trying to yodel right off. You see, we
build to that.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-11-03 22:00

> Er der nogen der kan huske navnet på sang med Eddie Skoller
> hvor han så gerne vil kunne synge ligesom "shubberne"?

Ja, den hedder "6 strengs en mands band"...

.... for jeg drømmer om en elbas, der siger sådan her,
og en lead guitar, der falder ind, så det lyder af lidt mer'
Der skal være en trommsla'r á la Ringo Starr,
og ude i det fjerne er min strygegruppe klar.

Det er i øvrigt Shubberne, der spiller med og synger kor på netop det
nummer.

Mvh
Karina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 13-11-03 23:18

> ... for jeg drømmer om en elbas, der siger sådan her,
> og en lead guitar, der falder ind, så det lyder af lidt mer'
> Der skal være en trommsla'r á la Ringo Starr,
> og ude i det fjerne er min strygegruppe klar.

Tager lige resten af omkvædet med....

Der skal dua på - et pisselækkert kor
Hold kæft, hvor ta'r jeg røven på Shubberne og mor
Men i virkeligheden sidder jeg alene hele dagen
alene, mens jeg spiller på mit 6-strengs... øøh.. en-mands-band...

Mvh
Karina

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-11-03 19:24

In news:3fb40343$0$27434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> carefully typed:

> [...]
> Men i virkeligheden sidder jeg alene hele dagen
> alene, mens jeg spiller på mit 6-strengs... øøh.. en-mands-band...

Hvem har lavet originalen, og hvad er originaltitlen?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 14-11-03 22:37

> Hvem har lavet originalen, og hvad er originaltitlen?

Det har Harry Chapin. Den hedder rigtigt "Six String Orchestra", og så hut
jeg visker blev den udgivet på det album, der hedder noget med Verities and
Balderdash/Bulderdash eller noget i den dur. Den er i hvert fald fra
midt-70'erne, 74 eller 75.

Mvh
Karina

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-11-03 00:53

In news:3fb54afb$0$27424$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> [...]
> Verities and Balderdash/Bulderdash eller noget i den dur. Den er i
> hvert fald fra midt-70'erne, 74 eller 75.

Tusind tak Karina, du er fantastisk.

Sangen er i øvrigt også med i "Starwars"-afsnittet af Muppet Show. Det
er kun derfor jeg ved at det ikke er Shu bi Dua der har lavet den....

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 15-11-03 09:35

> Tusind tak Karina, du er fantastisk.

Ih, mange tak Er der mere, du vil vide - ikke fordi jeg ved så meget
mere om lige netop DEN sang, men det kunne jo være, jeg kunne opstøve noget

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 16-11-03 08:46

Karina Hjorth skrev:

> Ih, mange tak Er der mere, du vil vide - ikke fordi jeg ved så
> meget mere om lige netop DEN sang, men det kunne jo være, jeg kunne
> opstøve noget

ALT hvad du har af snavs på søstrene Corrs. Jeg vil se om jeg ikke kan
afpresse dem til at opgive musikkarrieren.

Nu har de desuden fordærvet Sheryl Crow. Så er det bare et spørgsmål om tid
før de også får sat kløerne i den yndige miss Spears. Det kan vi ikke have.

De må stoppes.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Karina Hjorth

Dato : 16-11-03 14:05

> ALT hvad du har af snavs på søstrene Corrs. Jeg vil se om jeg ikke kan
> afpresse dem til at opgive musikkarrieren.

Arh, darned - det er uden for mit "arbejdsområde" *G*

Mvh
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-03 23:55

"Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan huske navnet på sang med Eddie Skoller
> hvor han så gerne vil kunne synge ligesom "shubberne"?

Hej Jesper

Den findes også på Det bedste fra Dansk toppen 1981 - 1982
En dobbelt CD fra Egmont. EMC 8182310 Hvad der så måtte være lettest at
skaffe. Jeg ved ikke om Tuba 302 er udkommet på CD eller den kun er kommet
på LP.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina Hjorth

Dato : 14-11-03 00:16

> skaffe. Jeg ved ikke om Tuba 302 er udkommet på CD eller den kun er
kommet
> på LP.

Den findes ikke på CD - jeg har undersøgt det for et par år siden, så skal
Jesper have nummeret på CD, skal det være fra den, du nævner ovenover -
eller en evt. anden opsamlings CD, hvor den måtte befinde sig på.

Mvh
Karina

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 14-11-03 01:16

>Den findes ikke på CD - jeg har undersøgt det for et par år siden, så skal
>Jesper have nummeret på CD, skal det være fra den, du nævner ovenover -
>eller en evt. anden opsamlings CD, hvor den måtte befinde sig på.

Tusind tak allesammen!

Nu har jeg da noget at gå efter :)