Fondue
Fra : My

Dato : 17-11-03 07:19

Jeg overvejr at anskaffe mig en fondue. Jeg har ladet mig fortælle at
støbejerns er de bedste, og at man kan få den for omkring 100 kr. Det er jo
ingen penge :0)

Men jeg synes mest man ser de der blanke - aluminiums ??? fondu'er. Er der
nogen der har set de der af støbejern, eller skal jeg bare lede videre, og
har været "uheldig" i de butikker jeg har været i?

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 17-11-03 09:06

Hej.

Med hensyn til støbejern kontra alu/jern, så prøv at kigge i de billige
isenkræmmere, og byggemarkeder.

Når du engang har fundet den fondue gryde du vil have, så overvej at lave
rødvins-fondue, i stedet for den almindelige med olie. Du vil ALDRIG
fortryde.

Hilsen Flemming Kold

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 17-11-03 09:31

On Mon, 17 Nov 2003 07:18:58 +0100, "My" <min@duer.ikke> wrote:

>Men jeg synes mest man ser de der blanke - aluminiums ??? fondu'er. Er der
>nogen der har set de der af støbejern, eller skal jeg bare lede videre, og
>har været "uheldig" i de butikker jeg har været i?

Jeg har selv to i støbejern stående. Jeg har set dem i mange, specielt
asiatiste butikker. Som regel kan man få et sæt med 6 gafler, gryde,
holder og spritbakke for under 100,- ...

R.
R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 17-11-03 19:38

"My" <min@duer.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der har set de der af støbejern, eller skal jeg bare lede videre, og
> har været "uheldig" i de butikker jeg har været i?

Hmm - tror at rødvinsfondue (som imho ikke noget med rigtig fondue at gøre)
og støbejerns gryder hænger sammen

Til (rigtig) olie fondue er kobber eller andet tyndt metal bedst. Hurtigere
og højere temperatur er nemlig vejen frem.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-11-03 21:20

Mon, 17 Nov 2003 19:38:05 +0100, 3140 Bagdad Bob <wholesome@ofir.dk> skrev:

> [...]
>
> Til (rigtig) olie fondue er kobber eller andet tyndt metal bedst.
> Hurtigere og højere temperatur er nemlig vejen frem.

Til gengæld er støbejern etc. absolut bedst til Oste-og Chokoladefondue.

mvh
Krabsen
--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ditte Hansen

Dato : 18-11-03 01:41

Hej

Jeg har haft held til at finde et støbejerns fondueset til 50 kr. det er
godt nok et par år siden, men det var i det der hed Kvickly i Ikast. Men mon
ikke man kan finde det til under 100 kr. andre steder.
Mærket er: BASIC