Medisterpølse i ovn
Fra : pusmand

Dato : 13-11-03 14:02

Synes altså, jeg fornylig har læst herinde, hvordan man laver subj. Men kan
bare ikke finde tråden nu. Nogen, der kan hjælpe ??

Fra : Rikke Mors

Dato : 13-11-03 18:44

pusmand wrote:
> Synes altså, jeg fornylig har læst herinde, hvordan man laver subj. Men kan
> bare ikke finde tråden nu. Nogen, der kan hjælpe ??

Det er faktisk meget ligetil. Læg medisteren i et fad, pensl evt. med en
anelse olie og sæt den i ovnen en halv times tid.

Rike Mors

Fra : Rikke Mors

Dato : 14-11-03 07:58

Rikke Mors wrote:

> Det er faktisk meget ligetil. Læg medisteren i et fad, pensl evt. med en
> anelse olie og sæt den i ovnen en halv times tid.
>
> Rike Mors

Jeg glemte lige at skrive at det bliver rigtig godt, hvis man lægger
hasselbackkartofler i et fad med medisteren udenom. Alt den gode saft
fra medisteren opsuges af kartoflerne - intet smag går til spilde. Får
helt lyst til at lave det til aften.

Rikke Mors

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-11-03 16:01

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Synes altså, jeg fornylig har læst herinde, hvordan man laver subj. Men
kan
> bare ikke finde tråden nu. Nogen, der kan hjælpe ??

Nu, hvor julen nærmer sig skal jeg da snart bruge min
yndlingsmedisteropskrift. jeg kender folk, der ellers aldrig spiser
medister, men som elsker, når jeg inviterer dem på denne ret i julemåneden:

1 kg medisterpølse
8-10 æbler (Ingrid Marie er gode!)
3 løg
timian
salt
peber
Lidt olie til fadet
Rugbrød og sennep

Skær æblerne i både. Fjern kernehus, men bevar skrællen) Skær løgene i både.
Bland løg og æbler. Drys salt og peber over og fordel i et smurt fad. Læg
medisteren over og prik den grundigt. Sæt fadet i ovnen og steg ved 220
grader i cirka 45 min - eller til medisteren er pænt brun.

Server med rugbrød og sennep. Rødkål eller rødkålssalat med mandarinstykker
i passer fint til.

Mvh. Lisbeth

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 20:48

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> yndlingsmedisteropskrift. jeg kender folk, der ellers aldrig spiser
> medister, men som elsker, når jeg inviterer dem på denne ret i

Hejsa Lisbeth

Din opskrift lyder rigtig god. Den skal absolut prøves her i julen

Bare lige et enkelt spørgsmål. Koger du medisteren, inden du kommer den i
ovnen, eller er det bare fra pakken og ind?

På forhånd tak - og tak for den indbydende opskrift.

Karina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-11-03 22:29

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Bare lige et enkelt spørgsmål. Koger du medisteren, inden du kommer den i
> ovnen, eller er det bare fra pakken og ind?

Ukogt ind i ovnen til den er dejligt brun.
Prikker til den med en spids gaffel eller andet... så saften kan sive ud
uden eksplosioner i pølseskindet *S*

Og så vidt jeg husker vender jeg medisteren halvvejs, så den ikke er helt
grå og snasket på undersiden *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-11-03 11:42

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> uden eksplosioner i pølseskindet *S*
>
> Og så vidt jeg husker vender jeg medisteren halvvejs, så den ikke er helt

Det skal så afgjort afprøves. Tusind tak for tippet

Karina

Fra : diana

Dato : 14-11-03 20:51

jeg kender en opskrift. hvor du kommer sennep og ost oven på en røget
medister. og så ind i ovnen.........Den er bare super.

fra diana