opbevaring af Dalia
Fra : Zippedyr

Dato : 23-11-03 07:57

Hej.

Min bror har været så flink at plante min ave til med disse knolde.

Nu har de fået lidt frost og er blevet taget op og ligger på gulvet i
garagen, som er fin mht. udluftning.

Ikke desto mindre ser det ud til, at knoldene rådner en efter en.

Det var planen, at vi ville putte dem i nogle flamingokasser, når
jorden var banket af, og de var tørre, men så langt kommer vi ikke,
inden de begynder at danne mug og rådne.

Vi er ikke i besiddelse af en kælder, så hvad gør vi?

Hilsen Bente C.

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 23-11-03 13:32

Tjahh... Det lyder som om dine georginer har været udsat for en kombination
af for høj fugtighed og for høj temperatur!
Måske og kun måske, kan du rede dele af dem der endnu ikke er angrebet af
mug/råd. Du skal straks fjerne alt hvad der er angrebet og smide de dele ud.
Da både mug og råd hører til svamperiget er deres måde, at optage næring på,
at snylte fra andre og de stopper først når dine georgin-knolde er spist
helt op...
Temperaturen er alt afgørende for opbevaring af georginer, den skal ligge
ret stabilt mellem 5 og 8 grader.

Håber du kan brufe mit svar!
Mvh John...