Regler for vægbeklædning bag ovn...??
Fra : Rikke og Per

Dato : 23-11-03 07:30

Hje Forum

I går var der fliser på væggen bag vores brændeovn - det er der ikke mere.

Jeg har banket fliser ned - og den oprindelige plan var faktisk at sætte
nye, og mere tidssvarende fliser op.
Under arbejdet dukker det gamle murværk frem - og jeg får i stedet den ide
at vandskure væggen og male den.

Nu er mit spørgsmål så - hvor finder jeg ud af hvilke regler der gælder for
vægbeklædningen bag ved ovnen ?
Her tænker jeg mest på det forhold at jeg agter at male væggen - formentlig
med afvaskbar maling for at undgå at væggen svines til over tid. Ved I om
det er tilladt - og om der er foreskrevet bestemte typer maling ?

NB - væggen bag ved ovnen er skorstenen.

mvh
En mand i delvist byggerod )

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-11-03 08:33

"Rikke og Per" <NOSPAMperikke@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> med afvaskbar maling for at undgå at væggen svines til over tid. Ved I om
> det er tilladt - og om der er foreskrevet bestemte typer maling ?

Ovnen kan stå helt tæt til væggen, hvis den ikke er brandbar. Selv om der
f.eks. er sat tapet på en ikke brandbar væg, betragtes den stadig som ikke
brandbar. Du kan se nærmere om reglerne hos Morsø:
http://www.morsoe.com/dk/front/default.asp
Kig under FAQ, Før køb, punkt 14

mvh
Preben

Fra : John Deleuran

Dato : 23-11-03 13:49

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. er sat tapet på en ikke brandbar væg, betragtes den stadig som ikke
> brandbar. Du kan se nærmere om reglerne hos Morsø:

Kontakt din skorstensfejer, han skal godkende installationen af din
brændeovn.
mvh John Deleuran