Gorenje-knuder
Fra : Solskin

Dato : 22-11-03 00:28

Hvis jeg er endt i en forkert gruppe så lad mig endelig vide hvilken
der er bedre.

Da jeg overtog huset overtog jeg også en vaskemaskine. Det er en
Gorenje Prological WA 161, og den virker upåklageligt.

Altså lige indtil i aften. Nu er den begyndt at gøre knuder. På
displayet anfører den en fejl, F32. Men hvad betyder det?

Lidt eksperimenteren har ligesom vist, at den vist gerne både tager
vand ind og ud men så vist heller ikke meget mere. Under min
eksperimentere har jeg ikke set tromlen dreje og det er måske når den
skal til at dreje at F32 dukker op.

En brugervejledning til vaskemaskinen fulgte desværre ikke med huset.

Er der nogen der kan hjælpe mig.

Fra : www.husgeraad.dk

Dato : 22-11-03 00:45

Jeg tror at drivremmen er sprunget.

Demonter bagbeklædningen, så kan du hurtigt se om dette er tilfældet.

Fra : Solskin

Dato : 22-11-03 11:26

"www.husgeraad.dk" <martin@husgeraad.dk> wrote in message news:<3fbea335$0$69984$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Jeg tror at drivremmen er sprunget.
>
> Demonter bagbeklædningen, så kan du hurtigt se om dette er tilfældet.

Det var det desværre ikke. Drivremmen er hel. Det ville ellers have været
dejligt nemt, hvis det havde været det. Men tak for forslaget.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-11-03 15:52

Solskin wrote:

> Det var det desværre ikke. Drivremmen er hel. Det ville ellers have været
> dejligt nemt, hvis det havde været det. Men tak for forslaget.

det kan være at drivremmen er blevet vasket så meget at den er blevet glat.
I så fald skal du skrabe på overfladen

Fra : TB

Dato : 22-11-03 09:20

F32. Men hvad betyder det?

De fejlkoder står heller ikke i manualen (ved jeg, da vores gorenje komfur
spytter F6 ud hele tiden). Ring til en montor, som du kan se på gorenjes
hjemmeside. De er ret behjælpelige...

Fra : Simonsen

Dato : 23-11-03 09:34

> [...]
> skal til at dreje at F32 dukker op.
>
> En brugervejledning til vaskemaskinen fulgte desværre ikke med huset.

Hvis du går ind på
www.gorenje.dk
under kontakt
ser det ud til du kan genbestille en brugsanvisning
og eller få svar vedr fejlmeldingen
Hej fra Simonsen

Fra : Solskin

Dato : 25-11-03 21:43

solskin@bigfoot.com (Solskin) wrote in message news:<8701944e.0311211527.ede21be@posting.google.com>...

> [...]
>
> Altså lige indtil i aften. Nu er den begyndt at gøre knuder. På
> displayet anfører den en fejl, F32. Men hvad betyder det?

Tak til alle, som forsøgte at hjælpe.

Jeg hev fat i min lokale elektriker, og han kiggede længe på den og
mumlede, at det jo ikke var til at finde ud af, når man ikke havde en
servicemanual. Alligevel rodede han mere med den og fandt ud af, at "ét af
kullene på motoren var slidt helt ned", og så tog han motoren med sig. En
halv time senere kom han tilbage og satte den i igen, og nu virker maskinen

Så F32 har vist noget med motoren at gøre.