Marieglas
Fra : POD

Dato : 20-11-03 20:46

Hej

Jeg har såkaldt "marieglas" i vinduerne til min brændeovn. Er der nogen der
ved hvordan man bedst/ mest effektivt gør sådan noget glas rent ?

Mvh
Peter

Fra : Jørgen

Dato : 21-11-03 09:03

Hej

det e rkun hvis det er en meget gl brændeovn at det er det klassiske
marieglas som ser ud som det er flerre stykker små glasflager som ligger
oven på hianden.

Hvis det ligner alm glas tager du blot et stykke fugtig køkkenrulle og
dypper i brændeovnens aske og knider det på ruden og "vupti" er soden fra
ruden væk. Jeg var vildt imponeret

jørgen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 21-11-03 10:16

> Hvis det ligner alm glas tager du blot et stykke fugtig køkkenrulle og
> dypper i brændeovnens aske og knider det på ruden og "vupti" er soden fra
> ruden væk. Jeg var vildt imponeret

Det bliver bare hurtigt noget fnaller med våd køkkenrulle og aske.
Prøv at ta' en af de små køkken-skure-svampe (hård på den ene side og blød
på den anden) og dyp den i en sjat vand _uden_ sæbe... Det går noget
hurtigere...

/Nygaard

Fra : Kirsten Jørgensen

Dato : 21-11-03 10:53

"POD" <pod@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> ved hvordan man bedst/ mest effektivt gør sådan noget glas rent ?

Kom lidt spyt på asken og rengør glasset.Super godt
kirsten